• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skåne_911

Breitling
Fler som längtar efter sommaren?
 

Bilagor

  • IMG_1391.jpg
    IMG_1391.jpg
    403.1 KB · Visningar: 143

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Som relativt ny på ett forum kan det vara bra att lurka runt lite och kolla hur folk beter sig. Just nu följer du inte mallen för den normale användaren och det reagerar en del på. Att lägga upp en bild på sin klocka och skriva något är helt okej men de är inte vana vid att någon bara skriver ett sånt meddelande utan bild.

Jag klev själv in som en elefant i en porslinsbutik här för 5 år sedan och lyckades nog reta upp en jäkla massa folk. Men man lär sig :)
+1
tog ett tag innan man någorlunda hittade KS-jargongen
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Vad får dig att gissa på glidelock än easylink? I och för sig har de utökat antal referenser med glidelock nu (de jag tror har glidelock just nu är Submariner, Sea-Dweller, Sky Dweller, Yacht Master)
Bara pga den anledningen faktiskt och att många säkert skulle föredra det. Jag är mer än nöjd med hur den är idag så för min del kvittar det.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Vad får dig att gissa på glidelock än easylink? I och för sig har de utökat antal referenser med glidelock nu (de jag tror har glidelock just nu är Submariner, Sea-Dweller, Sky Dweller, Yacht Master)
Kan även tänkas motiveras att explorer, som en del av sport-serien, bör ha mer avancerad länk än OP (nu efter att OP även fått easy-link) :)

Med det sagt, ifall man väljer glide lock hoppas jag att den är betydligt nättare och kortare intervall än subben.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Lystring Rolex-kamrater!

Snart är det dags för OWG March och vi har än så länge bara tre deltagare med Rolex. Så kan det ju inte vara eller vad säger ni? 😁

Vilka är på?

 

KenKun

Patek
2-Faktor
Lystring Rolex-kamrater!

Snart är det dags för OWG March och vi har än så länge bara tre deltagare med Rolex. Så kan det ju inte vara eller vad säger ni? 😁

Vilka är på?

Svårt att vara OWG med Rolex när man inte ens får stå på listan 😩
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Lystring Rolex-kamrater!

Snart är det dags för OWG March och vi har än så länge bara tre deltagare med Rolex. Så kan det ju inte vara eller vad säger ni? 😁

Vilka är på?

Känns ju lite ”fusk” att köra med Rolex, eller? ;)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Lystring Rolex-kamrater!

Snart är det dags för OWG March och vi har än så länge bara tre deltagare med Rolex. Så kan det ju inte vara eller vad säger ni? 😁

Vilka är på?

OWG är ju ens ingen utmaning..

Jag är mer imponerad av hur folk som äger 10+ Klockor lyckas välja klocka på morgonen....
#beslutsångest
 

Pippo

Omega
2-Faktor
OWG är ju ens ingen utmaning..

Jag är mer imponerad av hur folk som äger 10+ Klockor lyckas välja klocka på morgonen....
#beslutsångest
Rätt bra poäng!

Inte för att jag äger 10 klockor men jag känner inte att jag behöver fler heller.. OWG har passerat i tankarna på senaste (inte mars då, utan helt och hållet). Tanken var då att satsa ”hela” samlingen för en vintagepjäs. Det blir nog inget av det men har inte släppt det helt.

Sorry - inte riktigt topic (även om mina OWG-frestelser utgjorts av 5513, 1680 och 1665). En kvällsbild får väga upp..
0975375B-897E-46F7-8225-5C7DC38650CE.jpeg


/J
 
Topp