• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Kör dressare dagen till Àra:)
SDGM003
6450BD21-82DF-4BBD-BB14-4FD5AF992B5A.jpeg
 

Jago

Cartier
2-Faktor
Är sugen pĂ„ att köpa mig en SKX007K1 pĂ„ bond nato.
Vart ska man köpa ifrÄn tycker ni? SÄg att creationwatches hade för 1871:-
LÀst i trÄden att nÄgra haft problem med att klockor dÀrifrÄn saktar efter mer?
NÄgot mer man ska tÀnka pÄ? Vad kostar tullen?
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Är sugen pĂ„ att köpa mig en SKX007K1 pĂ„ bond nato.
Vart ska man köpa ifrÄn tycker ni? SÄg att creationwatches hade för 1871:-
LÀst i trÄden att nÄgra haft problem med att klockor dÀrifrÄn saktar efter mer?
NÄgot mer man ska tÀnka pÄ? Vad kostar tullen?

-Tullsatsen ligger pÄ ca 4,5%

Jag hade ÀndÄ kollat med en AD i nÀrheten i fall de kan bestÀlla klockan. SÀkraste vÀgen att gÄ.

MVH
 

fils

Breitling

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Globen har alltid specialpris pÄ skx007 men det Àr inget som syns pÄ hemsidan. Man fÄr ringa och bestÀlla en sÄ skickar de den till dig och skickar med en faktura.
Är sugen pĂ„ nĂ„got nytt men vet inte vad.
Har globen nÄgot mer spÀnnande och prisvÀrt som kan vara vÀrt ett besök? Har aldrig vart dÀr men det kanske Àr pÄ tiden. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är sugen pĂ„ nĂ„got nytt men vet inte vad.
Har globen nÄgot mer spÀnnande och prisvÀrt som kan vara vÀrt ett besök? Har aldrig vart dÀr men det kanske Àr pÄ tiden. :)
Har noll koll pÄ om de har nÄgon REA pÄ nÄgot i butiken men de lÀr ju ha Sveriges största utbud bÄde vad gÀller SEIKO/GS och Casio sÄ vÀrt ett besök tycker jag absolut att det Àr om du gillar dessa mÀrken.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Inga Seiko Astrons hÀr? :)

-Jag undrar över samma sak. Inga med Seiko Astron hÀr?

Jag har ingen som helst erfarenhet av den typen av klockor.

Vill gÀrna höra av andra som haft vad de tycker?

-nÄgra kÀnda problem?
-servicebehov?
-klassas de som ”smartklockor” eller Ă€r de ”imponerande high-tech”?

Jag Àr i desparat jakt efter en kronograf:hilarious:

Kommande modellen SSH003 ligger högt i min lista. Men jag kan ingenting om den typen av urverk. PÄ nÄgot sÀtt kÀnns det lite lÀskigt att köpa nÄgot som man egentligen inte vet vad det Àr Àven om den Àr sjukt snygg:angel:
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Kanske inte passar pÄ denna trÄden, men tÀnkte höra om nÄgon kÀnner till en schysst urmakare som inte tar hutlösa priser för service? Alternativt om det finns nÄgon hemmafixare pÄ forumet som kan serva klockor?
Har en SRP777 som jag tÀnkte ge lite kÀrlek :) <3
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Haft klockan nĂ„gra veckor nu. Först gillade jag inte den pĂ„ lĂ€nk, tĂ€nkte slĂ€ppa den direkt, bytte sedan till ett canvasband i svart. Det Ă€r min första klocka med polerat stĂ„l, brukar ha matta material som titan eller borstatstĂ„l. SĂ„ det lite blingiga fick jag vĂ€nja mig vid. DĂ€refter vĂ€xer klockan tycker jag. Bra storlek, bĂ€rs mycket mindre Ă€n sina 44mm. Snarare motsvarande 41-42mm. Upplevs inte som sĂ„ hög och klumpig som vissa andra dykarur, tack vare boettens utformning. Absolut inte ”topptung”. Sedan kommer vi till tavlan. Den blĂ„ tavlan Ă€r specielI. I dĂ„ligt ljus, Ă€r den mörkblĂ„ och i direktljus skiftar den fĂ€rg mot ljusare petroleum blĂ„. Mycket bra liv i tavlan och det gör en speciell karaktĂ€r. Det gör att den passar in bland mina övriga vĂ€nner.

Vad Ă€r negativt? Priset Ă€r högt. 15 000kr Ă€r dyrt. Finns mycket bra i den prisklassen. Och sĂ„ tidshĂ„llningen som Ă€r ok men inte perfekt. Min Squale eller Sinn har bĂ€ttre precision. Kan dock inte jmf med dyrare klockor Ă€n sĂ„. Är du en OWG, sĂ„ ta en funderare pĂ„ om det Ă€r rĂ€tt för dig. Som komplement, Ă€r den bra.

Ångrar jag köpet? Nej, det Ă€r en bra dykare, unik tavla, som Ă€r mycket bekvĂ€m som helgklocka.

Edit: hela namnet:
Seiko SPB083J1 Prospex Automatic Diver Great Blue Hole Special Edition
9602AB7D-3E3B-4209-A28E-F08A88C93C59.jpeg

797B649B-FF64-4553-83D1-1E187409C9A7.jpeg
Galet pris men snygg som F#n
 
Topp