• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Ny dag, nytt lÀder!
20190119_093227-01.jpeg
20190119_093159-01.jpeg
 

jonaas

Omega
Och sĂ„ undrar jag Ă€ven om det Ă€r nĂ„gon sĂ€rskilt Seiko 5 man ska satsa pĂ„? Är ute efter en vintage med svart urtavla, gĂ€rna ganska liten..
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hej! Är pĂ„ jakt efter en Seiko 5 och hittade den hĂ€r pĂ„ tradera: https://www.tradera.com/item/190204...ko-5-automatic-japan-klocka-herrur-1970-1985-
Vad tror ni, Àr den nÄgot att ha?
Är egentligen pĂ„ jakt efter en Seiko 5 7009 men lyckas inte hitta nĂ„got och Ă€r lite otĂ„lig..
Det finns sÄ mÄnga falska med urusla urverk pÄ tradera. Du kan ju nÀstan fÄ en ny för det priset. NÀstan alla Seiko 5 Àr runt 38 mm.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Förresten, har du anledning att tro att denna Àr falsk pÄ nÄgot vis? TÀnker att den ser för sliten ut för det..
Vet faktiskt inte men det huserar ju nÀstan bara Indienkopior pÄ Tradera nÀr det kommer till Seiko 5. Dessutom kan jag nog tro att urverket pÄ den dÀr Àr total kört.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förresten, har du anledning att tro att denna Àr falsk pÄ nÄgot vis? TÀnker att den ser för sliten ut för det..
Köp inte skrÀp pÄ Tradera, finns inget att vinna pÄ det. Med de kassa bilderna Àr det svÄrt att se men det ser ut som om O i SEIKO Àr runt vilket det inte ska vara. Och som sagt, det kan ju sitta en pÄse rostat skrÀp pÄ insidan.
 

jonaas

Omega
Köp inte skrÀp pÄ Tradera, finns inget att vinna pÄ det. Med de kassa bilderna Àr det svÄrt att se men det ser ut som om O i SEIKO Àr runt vilket det inte ska vara. Och som sagt, det kan ju sitta en pÄse rostat skrÀp pÄ insidan.
Ok, kanske inte vÀrt risken.. Letar vidare pÄ andra stÀllen, tack för tips
 

jonaas

Omega
Vet faktiskt inte men det huserar ju nÀstan bara Indienkopior pÄ Tradera nÀr det kommer till Seiko 5. Dessutom kan jag nog tro att urverket pÄ den dÀr Àr total kört.
Ok, dÄ lugnar jag mig helt enkelt. Har försökt fÄ kontakt med sÀljaren för mer info men fÄr inget svar vilket klart Àr ett varningstecken..
 
Topp