• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

skx001

Omega
Körde lite Lume Shots i veckan med mina Turtles :)

P1099390.jpg
P1099380.jpg
 

Remode

Breitling
Ute efter dressing Seiko! Vilken borde jag köpa? Skriv gÀrna/posta era egna bilder om ni har nÄgot förslag :)

Har kollat in denna, Ă„sikter?
Seiko SSA343J1

Trevlig helg pÄ er!
 

Remode

Breitling
Tjena alla!

Behöver lite hjĂ€lp. Är ute efter en dressig Seiko för ungefĂ€r 4000:-.
Kom gÀrna med era förslag. Tack pÄ förhand!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

AB

Panerai
2-Faktor
Inte för att jag har sÄ bra koll men var inte det hÀr vÀldigt bra pris pÄ en ny MM300 frÄn AD?
17B3D01B-34C0-45D1-AAB0-A1CE933D4C3D.png

https://www.klockmagasinet.se/seiko-prospex-marine-master-sla021j1
Definitivt. Listar 39950 SEK i Sverige men €3200 i resten av EU. Det dĂ€r Ă€r egentligen en finsk nĂ€tbutik sĂ„ listpriset baseras pĂ„ €3200. LĂ€gg till 25 procent rabatt pĂ„ det sĂ„ har du nĂ€stan 40 procents rabatt jmf med det svenska listpriset.
 
Senast Àndrad:

bckr

Breitling
Tjena alla!

Behöver lite hjĂ€lp. Är ute efter en dressig Seiko för ungefĂ€r 4000:-.
Kom gÀrna med era förslag. Tack pÄ förhand!
Sarb033 och 035 Àr dressiga. Dessa har dock slutat tillverkas men dyker upp i köp/sÀljdelen dÄ och dÄ för runt 3000-3500kr.
 

Remode

Breitling
Sarb033 och 035 Àr dressiga. Dessa har dock slutat tillverkas men dyker upp i köp/sÀljdelen dÄ och dÄ för runt 3000-3500kr.

Stort tack för ditt svar @bckr , SARB035 Àr definitivt ett alternativ jag skulle kunna tÀnka mig. Har ingen klocka med vit urtavla och 035:an var verkligen fin! :)

Vad Ă€r dina Ă„sikter gĂ€llande Presagen? (ref. SRPB43J1) Även denna verkar riktigt intressant för min del. Lite osĂ€ker pĂ„ lĂ€der-strapen dock men gĂ„r nog att byta ut till nĂ„gon fin oyster eller liknande.
 

Zeus

Omega
Prövar lite nya outfits pÄ min SKX007 :D
Åsikter vĂ€lkomnas! Är sjĂ€lv mest tveksam pĂ„ om Perlon-strapen (den tredje av de fyra) egentligen passar sĂ„ bra dĂ„ denna klocka Ă€r ganska bulkig.
28B19A2D-A369-4149-AAE0-F25A636033CD.jpeg
 
Senast Àndrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Prövar lite nya outfits pÄ min SKX007 :D
Åsikter vĂ€lkomnas! Är sjĂ€lv mest tveksam pĂ„ om Perlon-strapen (den tredje av de fyra) egentligen passar sĂ„ bra dĂ„ denna klocka Ă€r ganska bulkig.
28B19A2D-A369-4149-AAE0-F25A636033CD.jpeg
Plocka bort perlon sÄ har du en perfekt uppsÀttning tillbehör dÀr. Du behöver bara nÄgot fÀrgglatt nato att ha till sommaren sen. :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tackar :D Jag tÀnker att jag ska införskaffa en khaki Nato till sommaren. Har du nÄgra tips pÄ fÀrgglada?
Khaki Àr riktigt snyggt pÄ SKX tycker jag. Kolla pÄ Cheapestnatostraps, de har massor med band i roliga fÀrger. Fördelen med SKX007 Àr ju att den passar pÄ allt! :)
 

Zeus

Omega
Khaki Àr riktigt snyggt pÄ SKX tycker jag. Kolla pÄ Cheapestnatostraps, de har massor med band i roliga fÀrger. Fördelen med SKX007 Àr ju att den passar pÄ allt! :)

Har du handlat dÀr tidigare? Hur upplevde du kvalitén osv? MÄste sÀga att det Àr nog de billigaste Nato-banden jag har sett hittills!
Mmm. LĂ€ngtar till khaki Naton faktiskt hehe
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har du handlat dÀr tidigare? Hur upplevde du kvalitén osv? MÄste sÀga att det Àr nog de billigaste Nato-banden jag har sett hittills!
Mmm. LĂ€ngtar till khaki Naton faktiskt hehe
Har köpt massor dÀrifrÄn. Sidan drivs av en svensk sÄ det Àr kul att det Àr lokalt. TÀnk pÄ att momsen inte Àr inrÀknad i priset som visas pÄ sidan utan lÀggs pÄ i varukorgen.

Kvaliteten pÄ natobanden tycker jag definitivt Àr bra för pengarna. De har lite olika kvalitet beroende pÄ om du köper vanlig, premium eller seatbelt. Fördelen med premium och seatbelt Àr att de har bÀttre hÄrdvara och Àr av kraftigare material men nackdelen Àr att de behöver anvÀndas ett tag innan de blir mjuka och sköna.
 
Topp