• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Eftermiddag it is.

CBF27B10-712D-4987-A2E8-DFB8BEA9A382.jpeg
 
Dagens frÄga: Har nyligen börjat trilla ner i SeikosfÀren, först med turtlen och sedan med en ny skx 009 (bilder kommer) som ju nÀstan fÄr en att börja övervÀga att bli en one watch guy. I letandet efter nÄgot steg upp sÄ hittade jag dÄ den nÄgorlunda nya SBDC071, som Àr den dÀr awesome pepsi padi special edition med 6r15 osv. Iom att jag Àr ny till seiko sÄ mÄste jag bara frÄga er som har betydligt mer koll: Àr det helt enkelt bara en special version av typ sbdc061 och 063, eller finns det nÄgonting annat som sÀrskiljer dem?
Stort tack! SÄg nÀmligen SBDC071an pÄ seiya (https://www.seiyajapan.com/products/seiko-prospex-200m-diver-automatic-sbdc071-padi-made-in-japan) och fick ett sÄdant starkt habegÀr:D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Skx779, fast dessa gen 1 har mÄnga Är pÄ nacken Àr finish och kvalite fortfarande vÀldigt bra för sin prisklass :bookworm:
46991D0A-983C-4663-B802-B2C1AEF4940C.jpeg
 

uwabaki

Omega
6A451C2A-6D2A-4DC5-A764-05B5D62018FA.jpeg
Nyss hemkommen med nyruckad klocka frÄn Klockmaster Globen. Första gÄngen jag besöker dem och kan inte vara mer nöjd. Toppklass pÄ bemötandet och de har tillochmed bockat till ÀndlÀnkarna pÄ min lÀnk som ej Àr original sÄ att de nu passar perfekt. Har snöat in pÄ Seiko och Àr mycket nöjd med min sÄ nÀsta klockköp kommer definitivt göras dÀr.
 

David81

Omega
Nu har denna suttit pĂ„ armen i nĂ€stan ett helt Ă„r. Det Ă€nda jag tycker Ă€r lite oroligt Ă€r att knackar man lite försiktigt pĂ„ glaset eller rör armen lite hĂ€ftigt sĂ„ skramlar den som fan inne frĂ„n verket. Är det normalt för denna? NĂ„gon som har samma upplevelser? :)
 

Bilagor

  • DDEFD89D-0FF4-409A-96F5-ADE89C2A8377.jpeg
    DDEFD89D-0FF4-409A-96F5-ADE89C2A8377.jpeg
    124.9 KB · Visningar: 1

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har denna suttit pĂ„ armen i nĂ€stan ett helt Ă„r. Det Ă€nda jag tycker Ă€r lite oroligt Ă€r att knackar man lite försiktigt pĂ„ glaset eller rör armen lite hĂ€ftigt sĂ„ skramlar den som fan inne frĂ„n verket. Är det normalt för denna? NĂ„gon som har samma upplevelser? :)
Den Àr ju automatisk, det Àr rotorn du hör.
 
Topp