• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Lauda

Patek
2-Faktor
-De senaste dagarna har jag hÀngt med min STO Turtle. Extra passande idag dÄ det Àr #bluewatchmonday:snaphappy::cool:
:seiko:
CABB2A21-1060-42D8-994B-81A2EEC42379.jpeg

E41A7928-4E4B-41A8-B13C-06FD8526BB53.jpeg

353C2697-5C98-4DA1-8061-7411BED95D79.jpeg
 

ufslrfe

Breitling
Artisteri pÄ Klockmaster Globen.

- Hej, jag skulle fÄ hjÀlp med att byta armband.
- Inga problem, det fixar jag.
- Ok. Är det svĂ„rt att byta sjĂ€lv? Jag har hört att det Ă€r lĂ€tt att repa klockan.
- Ja, man mÄste vara försiktig.
- Det verkar ju lite jobbigt att Äka hit varje gÄng man vill byta. SÄ, man kan klara det sjÀlv om man inte Àr jÀtteorolig för repor?
- Har du verktyg?
- Ne-ej.

Typ tvÄ minuter senare:
- Nu Àr den bytt. Jag satte in nya bandstift, de andra var lite tjocka. HÀr har du föresten ett verktyg sÄ du kan byta sjÀlv. (Ger instruktioner om hur man gör).
- Oj, tack. Har du nÄgra tips hur man putsar klockan ocksÄ?
- TÀlj en blompinne. SÄ hÀr (visar). Du kan ta den ocksÄ. SÄ slÀnger jag ner en putsduk ocksÄ.
- Ok, tack. Hur mycket vill du ha för det hÀr?
- Inget.

AlltsÄ. PÄ riktigt. Heder Ät den butiken.

Ja, ni fattar att jag Àr nybörjare pÄ det hÀr med klockor. Jag har lite svÄrt att fÄ lika bra bilder som ni andra. Sedan var jag lite orolig med ett sportband pÄ en dykare, men det blev helt ok:
IMG_4113.JPG

IMG_4117.JPG
Seiko sla025 med lÀderband frÄn Heuerville.
 

Tempusfugit

Breitling
Vet ni vad det hĂ€r Ă€r för klocka, en kollega som frĂ„gar. Är den moddad mĂ„ntro?
 

Bilagor

  • IMG_3707.jpg
    IMG_3707.jpg
    97 KB · Visningar: 2

DaKa

Cartier
Artisteri pÄ Klockmaster Globen.

- Hej, jag skulle fÄ hjÀlp med att byta armband.
- Inga problem, det fixar jag.
- Ok. Är det svĂ„rt att byta sjĂ€lv? Jag har hört att det Ă€r lĂ€tt att repa klockan.
- Ja, man mÄste vara försiktig.
- Det verkar ju lite jobbigt att Äka hit varje gÄng man vill byta. SÄ, man kan klara det sjÀlv om man inte Àr jÀtteorolig för repor?
- Har du verktyg?
- Ne-ej.

Typ tvÄ minuter senare:
- Nu Àr den bytt. Jag satte in nya bandstift, de andra var lite tjocka. HÀr har du föresten ett verktyg sÄ du kan byta sjÀlv. (Ger instruktioner om hur man gör).
- Oj, tack. Har du nÄgra tips hur man putsar klockan ocksÄ?
- TÀlj en blompinne. SÄ hÀr (visar). Du kan ta den ocksÄ. SÄ slÀnger jag ner en putsduk ocksÄ.
- Ok, tack. Hur mycket vill du ha för det hÀr?
- Inget.

AlltsÄ. PÄ riktigt. Heder Ät den butiken.

Ja, ni fattar att jag Àr nybörjare pÄ det hÀr med klockor. Jag har lite svÄrt att fÄ lika bra bilder som ni andra. Sedan var jag lite orolig med ett sportband pÄ en dykare, men det blev helt ok:
IMG_4113.JPG

IMG_4117.JPG
Seiko sla025 med lÀderband frÄn Heuerville.

Sjukt fin. . VÀntar ivrigt pÄ min nya MM300:cool::cool:
 

John P

Omega
Köp en begagnad för typ 2-300kr. Inget fel pÄ lÀnken iof men nypris Àr sÀkert ~800kr och inte vÀrd det tycker jag. Eller köp nÄgot frÄn strapcode som Àr bÀttre för de pengarna iaf Àr mitt tips :)

Tack för tips, skall hÄlla ett vakande öga efter en fin begagnad.
 
Topp