• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

nept

Panerai
signal-2019-04-15-195846.jpg

IMG_20190504_195417.jpg


Denna Àr köpt av min far gissningsvis framÄt slutet av Ättiotalet. TyvÀrr verkar den inte funka lÀngre.
 

kuma-kun

Audemars
Seiko_8M26-7070_7275.jpg


Kunde inte motstÄ denna :)
TyvÀrr fattar jag inte hur den funkar 
 Finns det nÄgon hÀr som har koll?
Ref: 8M26-7070.

Fantastiska klockor som har en motor för varje visare.
Med kronan till höger vÀljer du funktion, vanlig tid, kronograf, timer osv.
Kronografen Àr riktigt ball.
Finns lite pÄ youtube och Seiko har manual som du kan ladda ner.
Den dÀr skulle jag vilja ha!! fast den verkar sakna en visare.

Min som Àr mer vanlig.
32752226527_f3bce85bd8_b.jpg
 

aph95

Breitling
Jag skulle rekommendera att köpa frÄn AD. Det Àr ju relativt billiga klockor och köper man frÄn eBay eller liknande kan man fÄ kopior, ihopplock eller inget alls.

En utav modellerna jag Àr intresserad av Àr SNKL23 och den verkar inte finnas pÄ den svenska marknaden (det var iallafall svaret jag fick).
 

aph95

Breitling

parasec

Rolex
2-Faktor
UtsÄld pÄ den hemsidan tyvÀr, men ska hÄlla utkik. 850 kr Àr ett vÀldigt bra pris, sÄg att en svensk ÄterförsÀljare sÄlde samma klocka för över 2000 kr.
Mitt tips Àr att du bevakar den antingen pÄ nÄgon av dessa sidor eller som jag gjorde - prisjakt. Det var sÄ jag knep min frÄn Fyndiq som i sin tur köpte frÄn nÄgon handlar i Italien om jag inte minns fel.
 

aph95

Breitling
Mitt tips Àr att du bevakar den antingen pÄ nÄgon av dessa sidor eller som jag gjorde - prisjakt. Det var sÄ jag knep min frÄn Fyndiq som i sin tur köpte frÄn nÄgon handlar i Italien om jag inte minns fel.

Hade ingen aning att det gick att lÀgga till bevakningar pÄ Prisjakt. Tackar!
 

Riffraff

Cartier
Jag har en Seiko Shogun med 6R15 som jag fick i ett byte. Ligger den tavla upp tappar den nÄgra sekunder per dygn, krona upp tappar den typ 20-30 sekunder.
Hade tÀnkt sÀlja den, men vill inte göra det nÀr den gÄr som en pÄse nötter. Har nÄgon en uppfattning om vad service pÄ ett 6R15 kan kosta, eller Àr det billigare att bara byta verket?

Som jag förstÄtt det Àr det billigare att byta verket
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Finns 2st pÄ Chrono24 för ca 11.000kr vilket Àr överdrivet, för en annorlunda tavla och ring som kostar 50 öre och tillverka.. :):cigar:
11.000 verkar helt orimligt! Tror du folk köper den för det? SÄg nÄgon pÄ Ebay för 9k ocksÄ.. Letar sjÀlv efter en men skulle aldrig lÀgga sÄdana summor!
 

Code

AKA Vincent B
11.000 verkar helt orimligt! Tror du folk köper den för det? SÄg nÄgon pÄ Ebay för 9k ocksÄ.. Letar sjÀlv efter en men skulle aldrig lÀgga sÄdana summor!
Tror jag knappt. Jag Àr/var ute efter en Seiko Srpc49 (den svarta turtle), en kille ville ha 12.000kr...sa typ "vi hörs".. :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Fantastiska klockor som har en motor för varje visare.
Med kronan till höger vÀljer du funktion, vanlig tid, kronograf, timer osv.
Kronografen Àr riktigt ball.
Finns lite pÄ youtube och Seiko har manual som du kan ladda ner.
Den dÀr skulle jag vilja ha!! fast den verkar sakna en visare.

Min som Àr mer vanlig.
32752226527_f3bce85bd8_b.jpg
Ref pÄ din klocka?:)
 
Topp