• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

ARTEA

Omega
Underbar Seiko 5, valuta för pengarna pÄ den tavlan!
B224CD07-0914-4255-B59E-F11D888430D2.jpeg
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Ni som köper Strapcode-lÀnkar till era Seikos köper ni dom direkt frÄn Strapcode-sidan eller finns det nÄgot bÀttre stÀlle att bestÀlla frÄn?
 

ERACE

Breitling
Inte riktigt sÀker pÄ att jag Àr nöjd med 20 mm Hirsch Extreme pÄ min Monster...
Tror att gummit jag hade före Àr frÄn en Citizen dykare men inte sÀker, den ser fetare ut med det gamla iaf.
Med facit i hand skulle jag fortsatt försöka fÄ tag pÄ ett Extreme i 22 mm istÀllet...
 

Bilagor

  • DSC_1254.JPG
    DSC_1254.JPG
    146.2 KB · Visningar: 2
  • DSC_1255.JPG
    DSC_1255.JPG
    145 KB · Visningar: 2

ERACE

Breitling
LÀste pÄ nÄtt forum att extreme var just extrem och att en monster knappt bar upp bandet... Bullshit sÀger jag, det Àr snarare tvÀrt om...
 

Tribal_Tech

Breitling
Hej!
Första inlÀgget nÄgonsin pÄ klocksnack, kul!
Jag Àr rÀtt sugen pÄ att skaffa mig en Seiko frÄn Presage-serien, t.ex. SRPB43J1 (trots det fula armbandet).
Vad sÀger folket om kvalitén pÄ dessa?
Hade helst velat ha sapphire-glas istÀllet för hardlex, men det kanske inte Àr sÄ stor skillnad?
Eller ska man satsa pÄ nÄgon av de lite tidigare med bÀttre urverk i? Eller nÄgon helt annan, men liknande, Seiko jag inte har koll pÄ?
Mvh,
Daniel
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hej!
Första inlÀgget nÄgonsin pÄ klocksnack, kul!
Jag Àr rÀtt sugen pÄ att skaffa mig en Seiko frÄn Presage-serien, t.ex. SRPB43J1 (trots det fula armbandet).
Vad sÀger folket om kvalitén pÄ dessa?
Hade helst velat ha sapphire-glas istÀllet för hardlex, men det kanske inte Àr sÄ stor skillnad?
Eller ska man satsa pÄ nÄgon av de lite tidigare med bÀttre urverk i? Eller nÄgon helt annan, men liknande, Seiko jag inte har koll pÄ?
Mvh,
Daniel
Hej och vÀlkommen!

Om du kan tÀnka dig köpa band i efterhand sÄ hade jag personligen valt en med lÀnk frÄn start. Typ denna:
https://www.klockmagasinet.se/seiko...MIyfuc3ZuL4gIVxcYYCh2qegwaEAQYBSABEgLsNvD_BwE

Vilken typ av glas det Àr skulle jag inte hÀnga upp mig pÄ. Chansen Àr att du aldrig kommer mÀrka skillnaden ÀndÄ.

Urverket 4r35 Àr det inge fel pÄ alls sÄ skulle inte oroa mig över den biten heller.

En annan trevlig instegsmodell av de lite sportigare slaget skulle vÀl vara sarb033 och sarb035. Borde gÄ att hitta begagnade runt 3000kr.

Bild pÄ min gamla 035
IMG_20180814_121004-01.jpeg
IMG_20180812_121238-01.jpeg
IMG_20180824_143621-01.jpeg
 

Tribal_Tech

Breitling
Hej!
Tack för svar!
Sarb035 vet jag att min brorsa har kikat efter, mycket stilig klocka!
Dock har jag fastnat för den snygga urtavlan pÄ SRPB, men tar gÀrna en SARB035 ocksÄ! :)
I dagslÀget Àger jag ingen Seiko (det Àr helt orimligt) sÄ nÄgot mÄste göras Ät detta inom snar framtid.
SjÀlvklart vill man ha en dykare ocksÄ, men det fÄr bli nÀsta klockköp.
Mvh,
Daniel
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hej!
Tack för svar!
Sarb035 vet jag att min brorsa har kikat efter, mycket stilig klocka!
Dock har jag fastnat för den snygga urtavlan pÄ SRPB, men tar gÀrna en SARB035 ocksÄ! :)
I dagslÀget Àger jag ingen Seiko (det Àr helt orimligt) sÄ nÄgot mÄste göras Ät detta inom snar framtid.
SjÀlvklart vill man ha en dykare ocksÄ, men det fÄr bli nÀsta klockköp.
Mvh,
Daniel
DÄ ska du köra pÄ en srpb. Blir oftast roligast nÀr man gÄr pÄ kÀnsla!

Men skulle absolut försöka köpa en med lÀnk för att senare komplettera med nÄgra schysta band. DÄ har du en klocka som blir enklare att sÀlja i framtiden om du skulle vilja det :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Tack för svar!
Sarb035 vet jag att min brorsa har kikat efter, mycket stilig klocka!
Dock har jag fastnat för den snygga urtavlan pÄ SRPB, men tar gÀrna en SARB035 ocksÄ! :)
I dagslÀget Àger jag ingen Seiko (det Àr helt orimligt) sÄ nÄgot mÄste göras Ät detta inom snar framtid.
SjÀlvklart vill man ha en dykare ocksÄ, men det fÄr bli nÀsta klockköp.
Mvh,
Daniel
Köp den du gillar bÀst. SEIKO gör mycket bra i den prisklassen. Kan inte bli fel!
 

Tom

Omega
Hej och vÀlkommen!

Om du kan tÀnka dig köpa band i efterhand sÄ hade jag personligen valt en med lÀnk frÄn start. Typ denna:
https://www.klockmagasinet.se/seiko...MIyfuc3ZuL4gIVxcYYCh2qegwaEAQYBSABEgLsNvD_BwE

Vilken typ av glas det Àr skulle jag inte hÀnga upp mig pÄ. Chansen Àr att du aldrig kommer mÀrka skillnaden ÀndÄ.

Urverket 4r35 Àr det inge fel pÄ alls sÄ skulle inte oroa mig över den biten heller.

En annan trevlig instegsmodell av de lite sportigare slaget skulle vÀl vara sarb033 och sarb035. Borde gÄ att hitta begagnade runt 3000kr.

Bild pÄ min gamla 035
IMG_20180814_121004-01.jpeg
IMG_20180812_121238-01.jpeg
IMG_20180824_143621-01.jpeg

Vilka bilder!! Är sĂ„ förbannat sugen pĂ„ en 035 men det kĂ€nns svĂ„rt att berĂ€ttiga de priser de gĂ„r för nu.. Senast jag kolla runt hittar jag inget under 5000. För en klocka man kunde köpt ny för nĂ€rmare halva det priset kĂ€nns det inte rĂ€tt!

Är jag naiv pĂ„ att hoppas att de kommer lĂ€gga sig i pris eller bör jag slĂ„ till nu innan de drar ivĂ€g Ă€nnu mer?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Vilka bilder!! Är sĂ„ förbannat sugen pĂ„ en 035 men det kĂ€nns svĂ„rt att berĂ€ttiga de priser de gĂ„r för nu.. Senast jag kolla runt hittar jag inget under 5000. För en klocka man kunde köpt ny för nĂ€rmare halva det priset kĂ€nns det inte rĂ€tt!

Är jag naiv pĂ„ att hoppas att de kommer lĂ€gga sig i pris eller bör jag slĂ„ till nu innan de drar ivĂ€g Ă€nnu mer?
What 5k!?

Det Àr en riktigt trevlig klocka men för 5k vet jag inte. Skulle ligga lÄgt och hÄlla span tills nÄgon beggad kommer ut hÀr. Bör inte kosta en krona mer Àn 4k tycker jag och dÄ bör den vara i nyskick. FörstÄr din kÀnsla och jag hade tÀnkt precis likadant.

Sarb035 blev utbytt mot GS. En Sbgx063 jag för att vara precis.
IMG_20180831_133332-01.jpeg

Tack för komplimangen btw :)
 

Tom

Omega
What 5k!?

Det Àr en riktigt trevlig klocka men för 5k vet jag inte. Skulle ligga lÄgt och hÄlla span tills nÄgon beggad kommer ut hÀr. Bör inte kosta en krona mer Àn 4k tycker jag och dÄ bör den vara i nyskick. FörstÄr din kÀnsla och jag hade tÀnkt precis likadant.

Sarb035 blev utbytt mot GS. En Sbgx063 jag för att vara precis.
IMG_20180831_133332-01.jpeg

Tack för komplimangen btw :)

Skönt att vi Àr eniga och att jag inte Àr tokig! Det Àr sjuka priser nÀr man tittar runt, tangerar stundvis SARX-brorsan! FÄr ligga pÄ vÀnt helt enkelt.

Ajajaj, fan vad jag Àr svag för ljusa stÄlseikos. Glad för din skull!
 

Tom

Omega
What 5k!?

Det Àr en riktigt trevlig klocka men för 5k vet jag inte. Skulle ligga lÄgt och hÄlla span tills nÄgon beggad kommer ut hÀr. Bör inte kosta en krona mer Àn 4k tycker jag och dÄ bör den vara i nyskick. FörstÄr din kÀnsla och jag hade tÀnkt precis likadant.

Sarb035 blev utbytt mot GS. En Sbgx063 jag för att vara precis.
IMG_20180831_133332-01.jpeg

Tack för komplimangen btw :)

Uppdatering. Klickade hem en 035 frÄn shoppinginjapan. Ny i lÄda för 400$. SvÄrslaget. Vet inte hur de fick vantarna pÄ dem igen dÄ de varit ur lager men efter att ha lÀst de positiva recensionerna slog jag till. Verkar som att chrono24 kör lurendrejerier i det hÀr fallet.

https://www.shoppinginjapan.net/sarb035
 
Topp