• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

parasec

Rolex
2-Faktor
Fick hem min Strapcode Endmill lÀnk igÄr till min Blue Lagoon. Tycker det blev riktigt bra, och som vanligt grym kvalité frÄn Strapcode
26D1EDB2-EA21-42DD-A284-24CE17DA37C4.jpeg
93D7096A-CB6D-4412-B5E2-E69275A61116.jpeg
F9EBD8A9-6780-4F7C-8555-BDDDCCF6EE49.jpeg
DF4804C5-D0E7-455F-9A54-CEE0AB0F9A74.jpeg
Riktigt snyggt! MÄste dock frÄga om det Àr ett medvetet val att ha lÄset/claspen pÄ "fel" hÄll?
 
  • Like
Reactions: HSK

dnill

Cartier
2-Faktor
NÄgon som har koll pÄ 6309-7040?
Har en non suwa och har sett att texten kl 6 skiljer sig frÄn andra, normalt Àr det text frÄn kl5-7, nÄgon som vet varför? Tittar man pÄ datumfönstret sÄ ser den ju original ut
D5742D7E-B4E1-434A-ABC6-B6E752CA793B.jpeg
Den Ă€r original, tavlan brukar kallas ”Singapore dial” med den tavelkoden.
 
Ett sÄnt impulsköp skulle jag behöva göra ocksÄ! Var hittar man dem egentligen? Har du nÄtt bra tips?
Oj, svÄra att hitta, satt och kikade pÄ Ebay och Chrono24. Köper ogÀrna av privatpersoner i utlandet, kÀnns tryggare med sÀljare. SÄ hade lite flyt att hitta bÀgge hos samma handlare, Arlington Watches, som sedermera visade sig har flyttat hem frÄn UK till V- Frölunda... SÄ förhandlingen skedde pÄ Svenska och fick ett bra pris om jag knep bÄda! :) Nya med plasten kvar, dyker upp pÄ MÄndag!
 

ERACE

Breitling
Är det bara jag som anser att datum och dag Ă€r jĂ€vligt överskattat?
Hade det funnits en monster utan day/date hade den varit given för min del...
 

Rille

Rolex
Föredrar du denna framför monstret du visade hÀromdagen? :)
Denna passar mig bÀttre, sÄ .. ja!
Men jag har alltid gillat Monster :)

HÄller jag med dig om dag och datum, speciellt pÄ Monstret. Bubblan gör det inte bÀttre heller.

Sen fÄr man ju sÀga att man fÄr bra mycket för pengarna ÀndÄ :)
 

Fargoth

Omega
Är det bara jag som anser att datum och dag Ă€r jĂ€vligt överskattat?
Hade det funnits en monster utan day/date hade den varit given för min del...

HÄller ocksÄ med om datum och dag, det kan verkligen dra ner intrycket. Köpte ett 2:a generationens monster för ett tag sen, och Àven om jag gillar den sÄ stör det mig nÀr jag tÀnker pÄ hur mycket snyggare den varit ut dag och datum.
 

Code

AKA Vincent B
HÄller ocksÄ med om datum och dag, det kan verkligen dra ner intrycket. Köpte ett 2:a generationens monster för ett tag sen, och Àven om jag gillar den sÄ stör det mig nÀr jag tÀnker pÄ hur mycket snyggare den varit ut dag och datum.
FÄr ha en kanji dÄ uppfattar man bara datumet ;)Och gÄr och skrapa bort datum bubblan.. :)
 
Topp