• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är inte denna vĂ€rd 3100kr? Ny fr 2019?:)
PicsArt_06-15-07.34.45.jpg
Jo, det Àr ett riktigt bra pris.
 

Code

AKA Vincent B
Har Àrligt talat varit sugen. Hade jag inte redan haft ett monster i lÄdan sÄ hade jag tagit den direkt. :D
Är det inte kul med nya modellen dĂ„? Lite förĂ€ndringar som tex 4r36 urverk med "hack" istĂ€llet för 7s26 och lumen Ă€r "Lumebright", ska lysa starkare och lĂ€ngre samt att klockan Ă€r antimagnetisk..
Plus att det Àr en "kanji".. :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är det inte kul med nya modellen dĂ„? Lite förĂ€ndringar som tex 4r36 urverk med "hack" istĂ€llet för 7s26 och lumen Ă€r "Lumebright", ska lysa starkare och lĂ€ngre samt att klockan Ă€r antimagnetisk..
Plus att det Àr en "kanji".. :)
Jo, klart det Àr kul men jag föredrar nog faktiskt min Gen1. Hade dock varit trevligt med Kanji, det Àr alltid coolt! :)
 

ERACE

Breitling
Är inte denna vĂ€rd 3100kr? Ny fr 2019?:)
PicsArt_06-15-07.34.45.jpg
Jag betalade mer för min gen2 ifjol... Har sen dess sett flera gen 3 gÄ för mindre Àn jag betalade, bla en jade monster som va i nyskick... Gick pÄ tradera för strax över 3000.

HÄller ocksÄ med om datum och dag, det kan verkligen dra ner intrycket. Köpte ett 2:a generationens monster för ett tag sen, och Àven om jag gillar den sÄ stör det mig nÀr jag tÀnker pÄ hur mycket snyggare den varit ut dag och datum.
Denna passar mig bÀttre, sÄ .. ja!
Men jag har alltid gillat Monster :)

HÄller jag med dig om dag och datum, speciellt pÄ Monstret. Bubblan gör det inte bÀttre heller.

Sen fÄr man ju sÀga att man fÄr bra mycket för pengarna ÀndÄ :)

Skönt att jag inte Àr sjÀlv om att drömma om en Monster utan störande datum och dag.
Gen 3 har ju iofs endast datum men bÀsta hade varit utan helt.
 

ErikDg

Omega
Söker en oysterlÀnk med passande ÀndlÀnkar till min skx013. Tips??
Vet att det finns pÄ strapcode men dÄ blev frakten ganska dyr. De man hittar i Sverige har bara raka ÀndlÀnkar. Och de man hittar pÄ eBay som sÀgs vara passande sÀgs ju passa alla klockor med 20mm lugs men ÀndlÀnkarna kommer ju inte vara rÀtt dÄ..
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har fÄtt problem med min STO-turtle som jag köpte i senaste gruppköpet. Den har hela tiden kÀnts lite konstig nÀr man skruvar in kronan men de Seiko jag har haft har alltid kÀnts lite sisÄdÀr i gÀngorna sÄ jag har inte tÀnkt sÄ mycket pÄ det. Nu gÄr det dÀremot inte att skruva in kronan mer Àn knappt ett varv innan den biter. Jag har testat att trixa lite och en gÄng av fem sÄ Àr det som att den hittar rÀtt i gÀngorna och den gÄr att skruva in. Det gÄr dock jÀkligt trögt nÀr man gör det Àven nÀr den kommer rÀtt.

SÄ, what to do? GÄr en sÄn hÀr sak pÄ garantin eller kommer de att hÀvda att jag har förstört den genom att fÄ den att gÀnga fel? Den Àr ju helt ny sÄ den Àr knappat utsliten.
 
BestÀllde precis förra Ärets Samurai STO hos Klockmagasinet. TÀnkte Àven lÀgga till att blÄtt Crafter Blue men dessa var slut i lager. Var kan man bestÀlla dem smidigt pÄ annat hÄll?
 
Topp