• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ormet

Panerai
2-Faktor
SUS
387109DF-BC59-4093-A3BF-F737DCE3F900.jpeg
 
FÄtt en klocka i inbyte, har verkligen ingen aning om vÀrde. Sen seiko sarb033 old poor mans seiko. Helt ny o anvÀnd i förpackning med en extra lÀnk frÄn seiko.

Vad Àr denna vÀrd OM jag ska sÀlja?
 

JohanRe

Cartier
FÄtt en klocka i inbyte, har verkligen ingen aning om vÀrde. Sen seiko sarb033 old poor mans seiko. Helt ny o anvÀnd i förpackning med en extra lÀnk frÄn seiko.

Vad Àr denna vÀrd OM jag ska sÀlja?

De gÄr för 4500 som lÀgst pÄ Ebay och mer seriösa sÀljare tar 5-7k. Det Àr fantastiskt fina klockor i mitt tycke, har en sjÀlv och kommer nog inte slÀppa den innan jag fÄr tag pÄ en Grand Seiko sjÀlv.
 

Psykel

Patek
Ujuj, alla tre var verkligen riktiga höjdare. Saknar en Lord Quartz, den modellen var riktigt grym. Min seikokvartssamling har krympt betydligt, mÄste komplettera med lite keepers.
Jo, riktigt trevlig! 300 + avgifter. Totalt ca 500kr för den, och dÄ fick jag en enklare Seiko 80-tals quartz pÄ köpet. NÀsta steg blir nog en King eller Grand Quartz. Och gÀrna en tuna ocksÄ, kanske Ärsklocka frÄn 1985 om jag skulle hitta en.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jo, riktigt trevlig! 300 + avgifter. Totalt ca 500kr för den, och dÄ fick jag en enklare Seiko 80-tals quartz pÄ köpet. NÀsta steg blir nog en King eller Grand Quartz. Och gÀrna en tuna ocksÄ, kanske Ärsklocka frÄn 1985 om jag skulle hitta en.
Det klassar jag som ett riktigt fynd :) Speciellt i det skicket. Jag har bara en stackars analog vintagekvarts kvar, men den Àr en keeper och kommer inte att lÀmna mig i allafall. Jag har tvÄ keepers till, 0634 och M158. MÄlet pÄ sikt Àr vÀl att he en komplett analog kvarts-kvartett med en Lord, King, Grand och Superior Quartz.
38EA83BB-B8F9-4E57-98F7-FD33BFE49E95.jpeg
 

Psykel

Patek
Det klassar jag som ett riktigt fynd :) Speciellt i det skicket. Jag har bara en stackars analog vintagekvarts kvar, men den Àr en keeper och kommer inte att lÀmna mig i allafall. Jag har tvÄ keepers till, 0634 och M158. MÄlet pÄ sikt Àr vÀl att he en komplett analog kvarts-kvartett med en Lord, King, Grand och Superior Quartz.
38EA83BB-B8F9-4E57-98F7-FD33BFE49E95.jpeg
Grymt bra! Du ska inte ha en VFA och en Astron ocksÄ? ;)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Grymt bra! Du ska inte ha en VFA och en Astron ocksÄ? ;)
En Astron Àr ju bara att glömma. VFA kan man ha tur att hitta ibland utan att behöva sÀlja en lever. SuperiortÄget kan jag nÀstan glömma ocksÄ, nÀr jag började samla kunde man plocka en för 2-3-4000, nu skall man ju vara glad om man hittar en Superior Twin för under 10 verkar det som.

Hade gÀrna haft en Astron om pengar funnits men VFA-modellerna... tycker jag oftast Àr... ganska fula :)

Men vem vet, hittar jag en rik köpare till min F441 sÄ kanske :)
 
Topp