• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

molinari

Cartier
Sent ivÀg...
20190816_095752.jpg
 
Senast Àndrad:

Lauda

Patek
2-Faktor
Hej
Vill veta vart jag kan Serva denna Seiko.
FrÄgat klockmaster men Seiko har inga delar kvar för denna modell.
Tacksam för Svar............
B57B6F24-0D45-4569-AAC4-084AE3C17672.jpeg

-Det finns sÀkert folk som kan detta bÀttre Àn mig men hÀr Àr min input i alla fall:

Jag hade ocksÄ en Seiko som behövde servas men varken Klockmaster eller andra ÄterförsÀljare hade delar till den klockan.

Du kanske kan skicka en förfrÄga till följande:

http://www.verkmastarna.se/category.html/reservdelar?Pagenum=8

Eller

https://chronograph.com/

De hade dock inte heller det urverket som jag sökte tyvÀrr. Jag hittade det pÄ eBay istÀllet men sen tyckte jag inte att det var vÀrt för det blev för dyrt...
 

JesperO

Rolex
Hej
Vill veta vart jag kan Serva denna Seiko.
FrÄgat klockmaster men Seiko har inga delar kvar för denna modell.
Tacksam för Svar............
B57B6F24-0D45-4569-AAC4-084AE3C17672.jpeg

Finns vÀl lite hemmafixare pÄ forumet som kan vara behjÀlpliga... set hela beror vÀl pÄ om man kan fÄ tag pÄ delar - men man kan vÀl leta upp en annan klocka med samma verk och slakta för delarna...?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Jonssonc

Breitling
Hej gÀnget jag hittade ingen annanstans att skriva det hÀr men jag har en skx007 men den har slutat fungera, ingen garanti kvar och har öppnat och kollat men vet inte vad det kan bero pÄ. Rotorn verkar lite lös men kugghjulet vid rotorn snurrar, hjÀlp med tips för att fÄ igÄng den tack
 

Code

AKA Vincent B
Hej gÀnget jag hittade ingen annanstans att skriva det hÀr men jag har en skx007 men den har slutat fungera, ingen garanti kvar och har öppnat och kollat men vet inte vad det kan bero pÄ. Rotorn verkar lite lös men kugghjulet vid rotorn snurrar, hjÀlp med tips för att fÄ igÄng den tack
LĂ€mna in o byt ut hela urverket :D
 

Lela

Breitling
2-Faktor
Denna enkla Sea Horse sitter numera pÄ ett lÀder-NATO i stÀllet för en skramlig icke-original-lÀnk. 23 spÀnn inkl frakt frÄn Kina. KÀnns trots det smidigt och av skön kvalitet.
2016-07-13 17.39.48.jpg
2016-07-13 17.40.06.jpg
2016-07-13 18.15.24.jpg
Tjenare.
Jag har ett lika dant ur liggandes hemma.
Fungerar din ”datuminstĂ€llning” som den ska? Jag mĂ„ste vrida varv efter varv pĂ„ timvisaren för att linne byta datum.
VÀl mött!
 
Topp