• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Kropoth

Cartier
Tjenare.
Jag har ett lika dant ur liggandes hemma.
Fungerar din ”datuminstĂ€llning” som den ska? Jag mĂ„ste vrida varv efter varv pĂ„ timvisaren för att linne byta datum.
VÀl mött!
Alla klockor har inte snabbinstÀllning av datum, men man kan trixa och snurra fram och tillbaka mellan 21:00 och 03:00 pÄ de flesta för att göra processen lite snabbare.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Tjenare! TÀnkte höra lite tankar angÄende 7s26 verken. Har ni nÄgon speciell erfarenhet att verken gÄr bÀttre liggandes pÄ sidan eller nÄgot? Eller Àr allt med positionering unikt för varje verk? Hoppas pÄ att det finns ett mönster hehe..
 

Code

AKA Vincent B
Dubbel trubbel :D
PicsArt_08-20-08.56.08.jpg
 

Jonssonc

Breitling
haft en skx007 i snart 1 och et halvt Är men igÄr efter sÄ har klockan stannat och fÄr inte upp den med hjÀlp av att skaka och har mÀrkt nu nÀr jag öppnat den att rotorn inte snurrar av gravitation eller sjÀlvvilja och jÀmfört med videos sÄ snurrar den verkligen mycket mycket sÀmre, och nÀr jag sjÀlv snurrar den med handen sÄ ser jag inte nÄgon skillnad pÄ visarna och vet inte vad jag ska ta mig till eftersom jag Àr 16 Är och vill verkligen inte betala en stor summa allt under 500kr kan jag betala men tror inte det finns ett sÄnt pris för lagning
 

Code

AKA Vincent B
haft en skx007 i snart 1 och et halvt Är men igÄr efter sÄ har klockan stannat och fÄr inte upp den med hjÀlp av att skaka och har mÀrkt nu nÀr jag öppnat den att rotorn inte snurrar av gravitation eller sjÀlvvilja och jÀmfört med videos sÄ snurrar den verkligen mycket mycket sÀmre, och nÀr jag sjÀlv snurrar den med handen sÄ ser jag inte nÄgon skillnad pÄ visarna och vet inte vad jag ska ta mig till eftersom jag Àr 16 Är och vill verkligen inte betala en stor summa allt under 500kr kan jag betala men tror inte det finns ett sÄnt pris för lagning
Rotorn kanske har lossnat.. Det jag skulle gjort Àr att lÀmna in den och be dom byta ut hela verket. Ej vÀrt och byta delar pÄ ett 7s26 urverk. Men lÀr kosta mer Àn 500kr..rÀkna ca 1500-2000kr hos AD..
 

Kgrimm

Breitling
5CB27824-40B8-46C0-BCD6-F9FBE6BA1D83.jpeg
0BFACD87-F70A-4A60-8639-9BEF7137FE51.jpeg
FrÄgade gÀnget hÀr om en SKX007 tidigare, om den var vÀrd att köpa men dÄ den var moddad av okÀnd sÄ rekommenderades det inte ett köp.
SÀljaren ville dock bli av med den och gav mig ett sÄ pass bra bud att jag köpte den ÀndÄ.
Tanken med köpet har hela tiden varit att modda den sÄ att den inte var original gjorde mig inte sÄ mycket.
Haft den i nÄgra veckor och den har snabbt blivit en favorit, mycket tack vare Nato-bandet(som jag innan inte sett nÄgon tjusning i).
Nu vÀntar jag bara pÄ delar för att fÄ den som jag vill ha den men suget efter fler SKX007/9 finns redan, sÄ det lÀr bli fler i framtiden...
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Najs! Vad Àr det för band pÄ den dÀr?
Ursprungligen ett canvas frÄn Cheapestnatostraps. Var grÄtt (Ät det lila hÄllet) frÄn början. SÄ blekte det och fÀrgade det med kaffe. Gick vÀl sÄdÀr tyckte jag, men sen har det fÄtt lite patina till av anvÀndning. Men detta Àr ju riktigt snyggt frÄn början ;)
https://www.cheapestnatostraps.com/collections/canvas-watchbands/products/classic-canvas-khaki
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Ursprungligen ett canvas frÄn Cheapestnatostraps. Var grÄtt (Ät det lila hÄllet) frÄn början. SÄ blekte det och fÀrgade det med kaffe. Gick vÀl sÄdÀr tyckte jag, men sen har det fÄtt lite patina till av anvÀndning. Men detta Àr ju riktigt snyggt frÄn början ;)
https://www.cheapestnatostraps.com/collections/canvas-watchbands/products/classic-canvas-khaki
Bra fÀrgmatchning mot den "Äldrade" lumen. :)
Tack för lÀnken. Jag ska kika lite nÀrmare pÄ de dÀr.
 
Topp