• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Arnie pÄ besök i "storstan"
20191122_182036.jpg
 
HallÄ eller.

Har satt ihop en egen klocka som fungerat kanon och jag har varit supernöjd med allt förutom urtavlan.
Jag bytte dÄ urtavla igÄr men till mitt stora förtret sÄ stannar nu urverket, Seiko NH35, efter bytet.
Till en början gick sekundvisaren nÄgon minut eller tvÄ för att sen stanna. Jag plockade ut urverket ut klockan och la den i en skyddad plastbehÄllare under natten för att utesluta att det Àr klockan som hindrar.
Urverket hade tickat pÄ i 20 minuter i natt för att sen stanna. Jag vred upp urverket igen imorse och dÄ gick det i tio minuter innan det stannade.
Alla visare gÄr fritt sÄ det Àr inte dÀr felet ligger.
Är det nĂ„gon som kan ge tips om vad felet kan vara? Eller Ă€r det bara att kassera och köpa nytt urverk?
Bifogar bild pÄ klockan innan och efter byte av urtavla.
EA2BFFF2-BA0F-46EA-B29C-93BC4C20F4B9.jpeg
4972CF06-DB53-4908-874B-E8B2391A2AB3.jpeg

Jag tycker denna var jĂ€ttelĂ€cker. FĂ„r man frĂ„ga vad det Ă€r för komponenter? Är det frĂ„n andra klockor eller köper man delar löst? Jag Ă€r tokgrön pĂ„ detta.
 
Topp