• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Riktigt fin! TvÄ frÄgor, var köpte du den och Àr det orginalarmband?
Köpte klockan av en medlem hÀr pÄ KS (som i sin tur köpte den i Thailand dÄ den endast sÀljs dÀr). Armbandet har han Àven sjÀlv pimpat (det Àr ett lÀderband frÄn cheapnatostraps har jag för mig). Original kommer klockan med stÄllÀnk och gummi.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Lattjar lite med GMT’n.
SUN025p1

D80BF706-852D-414B-ACAA-FA9F222A1C80.jpeg
 

Kessler

Rolex
- Finns skickliga Seiko-moddare som kan fixa till det. Sök tex pÄ Magnus Ahlgren.
Vet vem det Àr. Kan nog fixa det sjÀlv tom. Men inget jag vill lÀgga ner tid och pengar pÄ. Har mailat dÀr jag köpte. Men vad ska de göra egentligen? Alla deras kanske Àr sÄ.

Hur mĂ„nga Seiko Ă€r sĂ„hĂ€r? Är det majoritet eller minoritet?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Vet vem det Àr. Kan nog fixa det sjÀlv tom. Men inget jag vill lÀgga ner tid och pengar pÄ. Har mailat dÀr jag köpte. Men vad ska de göra egentligen? Alla deras kanske Àr sÄ.

Hur mĂ„nga Seiko Ă€r sĂ„hĂ€r? Är det majoritet eller minoritet?
- Sticker vĂ€l ut huvudet om jag sĂ€ger ”ganska vanligt”, men det Ă€r min uppfattning.
Jag brukar tĂ€nka: svĂ€lj eller sĂ€lj :) (blir alltid ”sĂ€lj” för min del ..... )
 

Kessler

Rolex
- Sticker vĂ€l ut huvudet om jag sĂ€ger ”ganska vanligt”, men det Ă€r min uppfattning.
Jag brukar tĂ€nka: svĂ€lj eller sĂ€lj :) (blir alltid ”sĂ€lj” för min del ..... )
Okej. Ja man har ju hört det ofta. Fördelen med den hÀr Àr att jag kan lÀgga den mitt pÄ precis innan klicket och den verkar stanna dÀr om man inte börjar vrida.
 
Jag har inte lÀst igenom hela trÄden sÄ ber om ursÀkt om detta har tagits upp tidigare. Men hur hÄller ni koll pÄ alla Limited Editions av Seikos som ska slÀppas? Det finns land specifika LE, butiksspecifika LE etc. Verkar svÄrt (omöjligt) att hÄlla koll pÄ vad som slÀpps?
 

Kessler

Rolex
MÄnga verkar kunna det. Jag har sjÀlv svÄrt för det. Har avyttrat fem Turtle pga detta!

Stör man sig pÄ det tror jag det Àr svÄrt att tÀnka bort, men det Àr bara vad jag tror.
Okej. Du har ju likadan som mig. Det Àr verkligen precis pÄ grÀnsen och kan sÀtta den mellan klicken. TÀnkte skicka bild rakt framifrÄn men det ser ut som den sitter bra nÀr jag tar bild haha. Lite synvilla kanske. Men Àven datumet Àr lite off...

Fick den vÀldigt billigt. Har kontaktat butiken, fÄr se vad de svarar.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Okej. Du har ju likadan som mig. Det Àr verkligen precis pÄ grÀnsen och kan sÀtta den mellan klicken. TÀnkte skicka bild rakt framifrÄn men det ser ut som den sitter bra nÀr jag tar bild haha. Lite synvilla kanske. Men Àven datumet Àr lite off...

Fick den vÀldigt billigt. Har kontaktat butiken, fÄr se vad de svarar.
Min senaste Ă€r jag faktiskt rĂ€tt nöjd med linjeringen pĂ„. Är kanske inte 100 %, men 98? Man blir ocksĂ„ nojjig av att det Ă€r sĂ„ hög felprocent!
B99A640A-C9D8-494B-BA5A-DF5FA1E89942.jpeg
4096710C-8EB0-435E-B43F-055979FA67E2.jpeg
 

Kessler

Rolex
Min senaste Ă€r jag faktiskt rĂ€tt nöjd med linjeringen pĂ„. Är kanske inte 100 %, men 98? Man blir ocksĂ„ nojjig av att det Ă€r sĂ„ hög felprocent!
B99A640A-C9D8-494B-BA5A-DF5FA1E89942.jpeg
4096710C-8EB0-435E-B43F-055979FA67E2.jpeg
Ja det dÀr hade jag varit nöjd med.

Kan inte ta bÀttre bilder nu men lÀgger upp de hÀr sÄ lÀnge. Syns knappt att det inte Àr centrerat(?) men ska ta bÀttre bild sen. Men nu stör jag mig mer pÄ datumskivan...
20200115_215405.jpg
20200115_215420.jpg
 

Kessler

Rolex
Hittade bilder pÄ en jag provade i butik. DÀr Àr det Ànnu sÀmre med bezeln. Men datumskivan sitter bra.

Jobbigt om man ska behöva byta tills man blir nöjd, som du gjort flera gÄnger. Tror att antingen behÄller jag eller sÄ fÄr jag skicka tillbaka för alltid. Trist.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har blivit lite sugen pÄ att i framtiden pröva en Gs , vad Àr det mest ekonomiska alternativet om man minst vill ha en 36-37mm klocka , men inte större Àn 40mm i gulguld ? Kan vara semivintage , det Àr begagnat jag talar om , och jag skulle vilja komma under 45k...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
La precis ut min Seiko Monster Dracula till salu, skrev att den inte tillverkas lÀngre.
Blir nu lite osÀker - nÄgon som har koll pÄ om den fortfarande tillverkas?
(Safe:ar lite och skriver det frĂ„gande istĂ€llet för konstaterande. â˜ș )

20190905_130331.jpg
 
Topp