• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Mr Liebherr

Breitling
slÀnger upp nÄn bild pÄ min lilla beater, grymt bra tidshÄllning med +2s/dag och galet fin blÄ lume
585E3707-BD00-4658-B9D5-6BCBF2DC4133.jpeg
9C46D97C-351C-4266-A637-385ADCCD98FC.jpeg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Även pĂ„ mina 5or Ă€r faktiskt datumet lite skevt. Ägt ena i flera Ă„r och aldrig tĂ€nkt pĂ„ det. Man hittar vĂ€l fel om man letar.

Jag fick byta om jag ville men de skrev i stort sett att "sÄ Àr det med Seiko" och de kan inte garantera att jag fÄr bÀttre.

Ändring: synvilla. 5orna linjerar bra.
 
Senast Àndrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Även pĂ„ mina 5or Ă€r faktiskt datumet lite skevt. Ägt ena i flera Ă„r och aldrig tĂ€nkt pĂ„ det. Man hittar vĂ€l fel om man letar.

Jag fick byta om jag ville men de skrev i stort sett att "sÄ Àr det med Seiko" och de kan inte garantera att jag fÄr bÀttre.
Ja, samma för mig nÀr jag försökt anmÀla. Har man lite noja pÄ det (som jag tyvÀrr har) sÄ blir det svÄrt.
 
Hej! Jag kom över denna skönhet pÄ forumet i förra veckan! UpptÀckte snabbt att 6R15-verket inte hÄller tiden inom spec, tappar drygt 30 sek/dygn. Klockan Àr utplockad sommaren 2018.

1. Borde sÀljaren ha informerat mig om detta eller var jag naiv som inte frÄgade?

2. Var bör jag lÀmna in den pÄ ruckning och vad Àr rimligt att betala för det?

Garanti Àr ingen chans tyvÀrr, köpt pÄ seiyajapan som ger ett Ärs garanti enl japansk lag.

Tack pÄ förhand!

/Frey
74788C18-6141-4CD0-8DDA-A0218D2EC388.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Jag kom över denna skönhet pÄ forumet i förra veckan! UpptÀckte snabbt att 6R15-verket inte hÄller tiden inom spec, tappar drygt 30 sek/dygn. Klockan Àr utplockad sommaren 2018.

1. Borde sÀljaren ha informerat mig om detta eller var jag naiv som inte frÄgade?

2. Var bör jag lÀmna in den pÄ ruckning och vad Àr rimligt att betala för det?

Garanti Àr ingen chans tyvÀrr, köpt pÄ seiyajapan som ger ett Ärs garanti enl japansk lag.

Tack pÄ förhand!

/Frey
74788C18-6141-4CD0-8DDA-A0218D2EC388.jpeg
Det Àr för mycket avvikelse för att sÀljaren inte skulle informera dig om det pÄ en sÄ pass ny klocka tycker jag.

Rucka den kan nÀstan vilken urmakare som helst göra och det brukar kosta 150kr nÀr jag lÀmnar den hos Seikos AD hÀr i Halmstad men det kan sÀkert variera lite.
 

Vinflaskan

Cartier
Hej!
Jag Àr ny hÀr och hoppas att jag inte bryter mot nÄgra regler nu, ber om ursÀkt om sÄ Àr fallet.
Jag har ett problem jag hoppas att ni kanske kan hjĂ€lpa mig med. Jag Ă€rvde en Seiko SQ av min pappa med vit urtavla och dag/datum. Nu nĂ€stan 30 Ă„r senare har urtavlan roterat ur sin plats och hamnat snett. Som jag har förstĂ„tt det sĂ„ Ă€r det för att ”piggarna” som urtavlan sitter fast med har gĂ„tt av och eftersom det inte gĂ„r att laga sĂ„ mĂ„ste den bytas ut.

PÄ baksidan av klockan sÄ Àr det stÀmplat 8123-7230 samt 524253, vad jag förstÄr sÄ stÄr 8123-7230 för klockmodellen och 524253 Àr serienumret.
PÄ urtavlan stÄr det dock 8123-731L, kanske Àr den utbytt tidigare och inte original?

Jag skulle behöva hitta en ny urtavla men vill veta om det rÀcker att den kommer frÄn en 8123-xxxx, om den mÄste komma frÄn en 8123-7230 eller om det mÄste vara en urtavla som det stÄr 8123-731L pÄ.

Vore evigt tacksam om nÄgon av er har möjlighet att hjÀlpa mig.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Jag kom över denna skönhet pÄ forumet i förra veckan! UpptÀckte snabbt att 6R15-verket inte hÄller tiden inom spec, tappar drygt 30 sek/dygn. Klockan Àr utplockad sommaren 2018.

1. Borde sÀljaren ha informerat mig om detta eller var jag naiv som inte frÄgade?

2. Var bör jag lÀmna in den pÄ ruckning och vad Àr rimligt att betala för det?

Garanti Àr ingen chans tyvÀrr, köpt pÄ seiyajapan som ger ett Ärs garanti enl japansk lag.

Tack pÄ förhand!

/Frey
74788C18-6141-4CD0-8DDA-A0218D2EC388.jpeg

Det Àr för mycket avvikelse för att sÀljaren inte skulle informera dig om det pÄ en sÄ pass ny klocka tycker jag.

Rucka den kan nÀstan vilken urmakare som helst göra och det brukar kosta 150kr nÀr jag lÀmnar den hos Seikos AD hÀr i Halmstad men det kan sÀkert variera lite.
Verkligen trÄkigt! FÄr hoppas pÄ en ruckning.

1. Ja, det Àr ju utanför verkets tolerans och nÄgot förra Àgaren borde ha mÀrkt. Med reservation för att jag inte kÀnner denne eller vet omstÀndigheterna.

2. Urmakare. 250 kr tar Seiko AD hÀr i TrollhÀttan.
 
Topp