• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

TotteH

Patek
2-Faktor
HĂ„ller oss inomhus idag :dead: 6105-8119
IMG_20200222_132201.jpg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor

Bazsy

Cartier
Lite konstig frÄga men rÄkar nÄgon ha en Strapcode "Seiko" fat springbar liggandes till deras MM300 band? (2,5mm / 20mm). Jag rÄkade tappa min klocka som hamnade pÄ stengolvet med glaset nedÄt men tack och lov den Ànda som gick sönder var springbarens spets :) Problemet Àr dock att de har 25$ frakt pÄ allt (plus postens trevliga 100ing hÀr) sÄ det skulle kosta typ 500 Kr att fÄ hit nya frÄn Strapcode. TyvÀrr funkar inte heller original Seiko med deras band.
Om nÄgon har en eller ett par över sÄ fÄr man gÀrna PM-a mig sÄ kommer vi överens om ett pris :)
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Lite konstig frÄga men rÄkar nÄgon ha en Strapcode "Seiko" fat springbar liggandes till deras MM300 band? (2,5mm / 20mm). Jag rÄkade tappa min klocka som hamnade pÄ stengolvet med glaset nedÄt men tack och lov den Ànda som gick sönder var springbarens spets :) Problemet Àr dock att de har 25$ frakt pÄ allt (plus postens trevliga 100ing hÀr) sÄ det skulle kosta typ 500 Kr att fÄ hit nya frÄn Strapcode. TyvÀrr funkar inte heller original Seiko med deras band.
Om nÄgon har en eller ett par över sÄ fÄr man gÀrna PM-a mig sÄ kommer vi överens om ett pris :)
Royal Straps Àr din rÀddare i nöden: ;)
https://www.royalstraps.se/collecti...cts/klocktillbehor-seiko-style-fat-spring-bar
 

Seoulsken

Breitling
Är det nĂ„gon som Ă€ger en SUN067? Varit sugen pĂ„ en ett tag nu men har svĂ„rt att hitta ett rimligt marknadsvĂ€rde de verkar sĂ€ljas rĂ€tt sĂ€llan.
 

Bazsy

Cartier

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Ja, alltsÄ problemet Àr att jag har Àven original Seiko men dessa funkar inte med Strapcodes ÀndlÀnk. Bara deras egen dvs. detta:
https://www.strapcode.com/collections/accessories/products/parts-nt-fat-sb
De har en betydligt mindre diameter pÄ spetsen.
Sorry, jag lÀste bara "Seiko fat springbar" ;)
Du kanske kan höra med "Klockmagasinet". De sÀljer iaf lÀnkar frÄn Strapcode/Miltat. :pompus:
https://www.klockmagasinet.se/ovrigt/miltat-klockarmband
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
image.jpg
Sjukt nöjd med min King Turtle. 4R36 - billigt verk vad jag förstĂ„r och att 6R Ă€r the shit. Men - jĂ€mför denna med tex en Aqua Racer. Vilken skulle man teoretiskt kunna Ă€ga lĂ€ngst med service/delar etc? Kanske TH’n, men satan vad mycket man fĂ„r i denna Seiko. Inte meningen att trasha Tag men det var det som dök upp. Vad fĂ„r man för typ 20’ extra?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
image.jpg
Sjukt nöjd med min King Turtle. 4R36 - billigt verk vad jag förstĂ„r och att 6R Ă€r the shit. Men - jĂ€mför denna med tex en Aqua Racer. Vilken skulle man teoretiskt kunna Ă€ga lĂ€ngst med service/delar etc? Kanske TH’n, men satan vad mycket man fĂ„r i denna Seiko. Inte meningen att trasha Tag men det var det som dök upp. Vad fĂ„r man för typ 20’ extra?
Den Àr sjukt bra! Bara dom kunde skippa den dÀr jÀkla datum/dag- förstoringen. Det ser inte klokt ut, men den gÄr sÀkert att ta bort om man vill.

Är nĂ€ra pĂ„ att bestĂ€lla en faktiskt...
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Den Àr sjukt bra! Bara dom kunde skippa den dÀr jÀkla datum/dag- förstoringen. Det ser inte klokt ut, men den gÄr sÀkert att ta bort om man vill.

Är nĂ€ra pĂ„ att bestĂ€lla en faktiskt...
Jag Àr nog den enda pÄ hela Internet som tycker att bubblan Àr cool... Sen har kvalitetskÀnslan lyfts rÀtt mÄnga snÀpp tycker jag. BestÀll! Kostar som en lÀnkbit till en Rolex.
 
Topp