• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20200523_132718560.jpg
 
Lite OT kanske men Àr det nÄgon som bestÀllt en Super Jubilee frÄn klockmagasinet.com istÀllet för sedvanliga Strapcode? Produkten i sig Àr den samma dvs frÄn tillverkaren Miltat. TÀnker att det gÄr snabbare frÄn förstnÀmnda samt att man dÄ slipper Postnords importavgift..

Mvh
 

Dr Hochblume

Panerai
Lite OT kanske men Àr det nÄgon som bestÀllt en Super Jubilee frÄn klockmagasinet.com istÀllet för sedvanliga Strapcode? Produkten i sig Àr den samma dvs frÄn tillverkaren Miltat. TÀnker att det gÄr snabbare frÄn förstnÀmnda samt att man dÄ slipper Postnords importavgift..

Mvh
Gjorde sÄ med CrafterBlue gummi (frÄn klockmagasinet), och det gick mycket snabbare och billigare; ingen tull.
 

Kreacon

Audemars
Jag tÀnkte polerat den samt byta glas till ett blÄtt dubbledome safir. Men jag har inte fÄtt tummen ur att köpa glas och band till den. Eller poler medel till min dremmel för den delen

Men det mÄste finnas nÄt liknande i produktion? Seiko har sÄ jÀkla mÄnga klockor att man inte pallar fÄ igenom allt för att hitta det man letar efter.
 

jonaas

Omega
Chrono24 har mycket, men till höga priser. Tratten Àr Tradera och jag har köpt 95 % av alla min klockor dÀr och de Àr alltid billigare Àn Chrono24. Vissa gillar Tratten, andra inte:)
Ok bra att veta.
Köpte en gammal Seamaster dÀr för mÄnga Är sedan som total novis, hade lika gÀrna kunnat bli lurad men det gick bra
DÄ ska jag hÄlla utkik dÀr ocksÄ!
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Lite OT kanske men Àr det nÄgon som bestÀllt en Super Jubilee frÄn klockmagasinet.com istÀllet för sedvanliga Strapcode? Produkten i sig Àr den samma dvs frÄn tillverkaren Miltat. TÀnker att det gÄr snabbare frÄn förstnÀmnda samt att man dÄ slipper Postnords importavgift..

Mvh
NÀr jag bestÀllde frÄn Strapcode tror jag de skickade frÄn UK. Vet iaf att jag varken Äkte pÄ tull eller moms.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
NÀr jag bestÀllde frÄn Strapcode tror jag de skickade frÄn UK. Vet iaf att jag varken Äkte pÄ tull eller moms.
De har skickat frÄn Hong Kong nÀr jag bestÀllt lÀnkar frÄn dem, dÄ blev det tull och moms. BÀttre via Klockmagasinet om de har den hemma. Eller Amazon.co.uk (Àn sÄ lÀnge).
 

jonaas

Omega
Har försökt googla men hittade inte svaret. Vad Àr det för skillnad pÄ Seiko SKX013K-1 vs SKX013K-2. Antar att SKX013K-2 Àr den nyare, Àr det nÄgon betydande skillnad?
 

Kreacon

Audemars
Det gör det sÀkert. Det var mer att jag ville ha en anledning för att lÀra. Mig polera som jag skulle göra moden.
Nej, jag menade att jag inte hittar snk809 till salu. Den verkar ha slutat produceras. Och att det borde finnas nÄn mindre pilot/Field frÄn seiko som Àr i produktion nu. Hittar ett par men de Àr 40 mm eller större.
 

JohanRe

Cartier
Nej, jag menade att jag inte hittar snk809 till salu. Den verkar ha slutat produceras. Och att det borde finnas nÄn mindre pilot/Field frÄn seiko som Àr i produktion nu. Hittar ett par men de Àr 40 mm eller större.
Ah, dÄ Àr jag med i matchen

Det ser ut som att de flesta seiko 5 börjar försvinna. Tror personligen att seiko kommer slimma sina budget klockor till 5KX serier med massor av varianter för att bli av med lÄgprismÀrke statusen. Vilket Àr riktigt synd dÄ deras 37mm 5or Àr riktigt mysiga!
 
Senast Àndrad:

ChrilleM1

Breitling
Jag Àr pÄ jakt efter en lÀnk till min SRP777. NÄgon som har nÄgon liggandes till försÀljning?
Är lite inne pĂ„ en super-j frĂ„n strapcode. Tankar runt det? :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag Àr pÄ jakt efter en lÀnk till min SRP777. NÄgon som har nÄgon liggandes till försÀljning?
Är lite inne pĂ„ en super-j frĂ„n strapcode. Tankar runt det? :)
Rekommenderar Miltat Endmill, tycker den passar riktigt bra! Kolla om Klockmagasinet kan ta in den (vilken du Àn vÀljer alltsÄ), sÄ stödjer du bÄde en nordisk aktör och slipper privatimportavgifter. :)
 
Topp