• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

gronvit

Panerai
2-Faktor
Enda anmÀrkningen Àr spÀnnet. Men det visste man ju redan. Tycker lÀnken i övrigt Àr riktigt bra.
 

Zprty

Omega
2-Faktor
Söker en Seiko SARB033/SARB035. NÄgon som Àr i sÀljtankar eller vet var jag enklast fÄr tag i ett exemplar inom EU? Mycket tacksam för svar:)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Söker en Seiko SARB033/SARB035. NÄgon som Àr i sÀljtankar eller vet var jag enklast fÄr tag i ett exemplar inom EU? Mycket tacksam för svar:)
Det snabbaste och enklaste Àr att kolla Chrono24, men dÄ kostar det. Det bÀsta Àr att vara aktiv och bidra hÀr pÄ forumet tills Köp & SÀlj-delen blir upplÄst, du kan dÄ lÀgga in en Köpes-annons och hÄlla utkik efter en SÀljes.
 

Zprty

Omega
2-Faktor
Det snabbaste och enklaste Àr att kolla Chrono24, men dÄ kostar det. Det bÀsta Àr att vara aktiv och bidra hÀr pÄ forumet tills Köp & SÀlj-delen blir upplÄst, du kan dÄ lÀgga in en Köpes-annons och hÄlla utkik efter en SÀljes.
MÀrkte detta... 7000:- för en beg kÀndes saftigt. FÄr bli att vÀnta tills nÄgot dyker upp hÀr pÄ forumet helt enkelt.
 

Charger69

Breitling
Söker en Seiko SARB033/SARB035. NÄgon som Àr i sÀljtankar eller vet var jag enklast fÄr tag i ett exemplar inom EU? Mycket tacksam för svar:)

Om du Àr ute efter en sarb035:a sÄ sÀljs dem fortfarande nya frÄn amazon. Med amazons berÀknade frakt + importavgifter till Sverige gÄr den pÄ ca 4600 kr.
 

JohanRe

Cartier
Det Àr sÄklart en möjlighet. Har dock inte bestÀmt mig Ànnu huruvida jag vill ha 033/035. Galen beslutsÄngest...
Jag vet att det Àr lite som att svÀra i kyrkan, men kika pÄ en tissot Gentleman. Finnas att prova i de flesta butiker. Hade jag varit i stÄnd att köpa min först riktiga klocka(som var en SARB033) skulle jag nog tagit den över SARB. Den Àr lite större sÄ vill man ha en lite mindre klocka förstÄr jag att du kikar pÄ seiko. Men testa en Gentleman hos valfri uris. Det Àr bÀttre klocka och lÀttare att hitta.
 

Zprty

Omega
2-Faktor
Jag vet att det Àr lite som att svÀra i kyrkan, men kika pÄ en tissot Gentleman. Finnas att prova i de flesta butiker. Hade jag varit i stÄnd att köpa min först riktiga klocka(som var en SARB033) skulle jag nog tagit den över SARB. Den Àr lite större sÄ vill man ha en lite mindre klocka förstÄr jag att du kikar pÄ seiko. Men testa en Gentleman hos valfri uris. Det Àr bÀttre klocka och lÀttare att hitta.
I och med att jag har smÄ handleder kan jag dessvÀrre inte ha 40mm+. Annars en fin klocka som absolut hade varit en kandidat om det inte vore för storleken. Men nu har jag verkligen snöat in pÄ Sarb:en:)
 

r9t

Omega
2-Faktor
Arnie pÄ Marine Nationale band
B887E0D9-2D14-4A3B-96BE-D8D045A6DA1B.jpeg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Jag var och hĂ€mtade min idag. Jag hann inte justera lĂ€nken men ett tropic frĂ„n ZD passade bra. Jag stĂ€mmer in i kören och sĂ€ger att jag Ă€r mycket nöjd med klockan. Storleken Ă€r perfekt för en vardagsklocka men Ă€ndĂ„ robust som dykare ska vara. Äntligen kan man ha en klocka med pondus utan att behöva spendera en förmögenhet.
FCAE14B8-9AD3-4774-AD2F-36BB964452AD.jpeg
3D5EDE1A-ECC4-4A7F-AC53-8CA191E7A77A.jpeg
2258BE27-0AF2-4937-BCCA-8292036A26A3.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
E06E81FA-8F74-4402-89DD-8C03551EBA6A.jpeg
6822B498-BA4E-4619-919B-890CEDF5E1BB.jpeg

JÀkla nice mÄste jag sÀga. Sitter kanon med mm300-spÀnne. StorleksmÀssigt Àr den vÀl lite liten för min handled egentligen men skönt att ha en smidig Seiko-dykare för en gÄngs skull.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
E06E81FA-8F74-4402-89DD-8C03551EBA6A.jpeg
6822B498-BA4E-4619-919B-890CEDF5E1BB.jpeg

JÀkla nice mÄste jag sÀga. Sitter kanon med mm300-spÀnne. StorleksmÀssigt Àr den vÀl lite liten för min handled egentligen men skönt att ha en smidig Seiko-dykare för en gÄngs skull.
NÀr jag söker pÄ mm300, sbdx 001/017 och spÀnne hittar jag bara titanvarianter. Finns de i stÄl ocksÄ eller funkar titan?
Fina bilder pÄ toppenklocka. Har en sjÀlv:)
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
E06E81FA-8F74-4402-89DD-8C03551EBA6A.jpeg
6822B498-BA4E-4619-919B-890CEDF5E1BB.jpeg

JÀkla nice mÄste jag sÀga. Sitter kanon med mm300-spÀnne. StorleksmÀssigt Àr den vÀl lite liten för min handled egentligen men skönt att ha en smidig Seiko-dykare för en gÄngs skull.
Hur upplever du orginalspÀnnet? LikvÀrdigt med tidigare prospex?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet du om det Àr samma spÀnne som pÄ sbbn031, tonfisk? Haft en sÄdan för nÄgot Är sedan. Trevlig med justering on the fly.
Ja, det Àr exakt samma.
Hur upplever du orginalspÀnnet? LikvÀrdigt med tidigare prospex?
Det Àr samma spÀnne som pÄ SUN019, lanserades 2015. Jag gillar inte att det blir sÄ lÄngt med den vikbara förlÀngningen. SÀkert OK om man inte Àr lika petig som jag Àr.
 
Topp