• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Försöker hitta ett bra lite tjockare Nato faktiskt. Kanske i blÄtt till SPB149an.
Kika pÄ Blushark. Jag har köpt deras originalband i omgÄngar och dom spöar CWC och Phoenix-banden med hÀstlÀngder nÀr det gÀller hÄllbarheten pÄ hÄlen, och dom Àr inte lika sladdriga som zuludivers naton. DÀrtill tycker jag att dom har snyggare spÀnnen som matchar klockornas grovlek bÀttre Àn de övriga bandens tunna varianter. Lite stökigt att bestÀlla frÄn US men lÀggar man ihop en varukorg och sedan avvaktar sÄ kommer rabatterbjudandena snart pÄ mailen. Vill minnas att jag har fÄtt upp emot 30% som mest + deras övriga erbjudanden med köp tre betala för tvÄ osv.
 

lofgreno

Audemars
Kika pÄ Blushark. Jag har köpt deras originalband i omgÄngar och dom spöar CWC och Phoenix-banden med hÀstlÀngder nÀr det gÀller hÄllbarheten pÄ hÄlen, och dom Àr inte lika sladdriga som zuludivers naton. DÀrtill tycker jag att dom har snyggare spÀnnen som matchar klockornas grovlek bÀttre Àn de övriga bandens tunna varianter. Lite stökigt att bestÀlla frÄn US men lÀggar man ihop en varukorg och sedan avvaktar sÄ kommer rabatterbjudandena snart pÄ mailen. Vill minnas att jag har fÄtt upp emot 30% som mest + deras övriga erbjudanden med köp tre betala för tvÄ osv.
Ja har faktiskt haft nÄt blushark. ;)
Dom var riktigt bra men bestÀllde inte mer just för att det var sÄ meckigt frÄn USA. Bandet jag hade sÄldes dock med min gamla Turtle. Det var dock av den tunnare typen. Men minns att det var riktigt nice.
Men jag ska kolla upp det ige! Varukorgstricket lÄter ju smart och kostar ju inget. :)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Varukorgstricket lÄter ju smart och kostar ju inget. :)
Syrran som jobbar med internetförsÀljning shoppar alltid pÄ det viset. Minns inte hur lÀnge jag vÀntade pÄ bÀsta rabatten hos just BS men tror att det kom nya erbjudanden med nÄgon dags mellanrum och upphörde nÀr det lÄg pÄ 25 eller 30% efter nÀstan en vecka.
 

Code

AKA Vincent B
Kika pÄ Blushark. Jag har köpt deras originalband i omgÄngar och dom spöar CWC och Phoenix-banden med hÀstlÀngder nÀr det gÀller hÄllbarheten pÄ hÄlen, och dom Àr inte lika sladdriga som zuludivers naton. DÀrtill tycker jag att dom har snyggare spÀnnen som matchar klockornas grovlek bÀttre Àn de övriga bandens tunna varianter. Lite stökigt att bestÀlla frÄn US men lÀggar man ihop en varukorg och sedan avvaktar sÄ kommer rabatterbjudandena snart pÄ mailen. Vill minnas att jag har fÄtt upp emot 30% som mest + deras övriga erbjudanden med köp tre betala för tvÄ osv.
Hur lÄngtid tar leveransen?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Behövs stormtÀndare och vass kniv. Eller sÄ köper man en dÀr det redan Àr gjort. ;)
Har köpt en King Turtle (svart) och bestÀllt militÀrgrönt ISOfrane band till den. Men jag vill verkligen ta bort cyklopen om det gÄr att göra sjÀlv.
Är det bara att vĂ€rma cyklopen med tĂ€ndaren och försöka bĂ€nda loss den med kniven? :)
 

lofgreno

Audemars
Syrran som jobbar med internetförsÀljning shoppar alltid pÄ det viset. Minns inte hur lÀnge jag vÀntade pÄ bÀsta rabatten hos just BS men tror att det kom nya erbjudanden med nÄgon dags mellanrum och upphörde nÀr det lÄg pÄ 25 eller 30% efter nÀstan en vecka.
Haha, fan va smart. SÄ mÄnga olika varianter bara.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Blue Monday,
2316D9E6-C18E-4D03-8D81-D27FC47AF2A7.jpeg
 

GusH

Cartier
2-Faktor
HÄller pÄ att kÀra ner mig i den nya blÄ MM300 - SLA023.. :angel:
Vad har ni för erfarenheter av mm300?
Finns det bra anledningar att inte köpa den?
Har hört att service Àr jobbigt och mÄste skickas till seiko för att plocka isÀr monoblock case. NÄgot annat??
 

Code

AKA Vincent B
HÄller pÄ att kÀra ner mig i den nya blÄ MM300 - SLA023.. :angel:
Vad har ni för erfarenheter av mm300?
Finns det bra anledningar att inte köpa den?
Har hört att service Àr jobbigt och mÄste skickas till seiko för att plocka isÀr monoblock case. NÄgot annat??
Ägt den första mm300.. Personligen tycker jag den Ă€r lite för hög och stor pĂ„ 44mm..och lĂ€nken var inge vidare heller... Men alla gillar olika...:D Och yes ang service. Dom skickar till Seiko.. Man gĂ„r in framifrĂ„n klockan..
 
Senast Àndrad:

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
HÄller pÄ att kÀra ner mig i den nya blÄ MM300 - SLA023.. :angel:
Vad har ni för erfarenheter av mm300?
Finns det bra anledningar att inte köpa den?
Har hört att service Àr jobbigt och mÄste skickas till seiko för att plocka isÀr monoblock case. NÄgot annat??
Personligen gillar jag modellerna fram till och med SBDX017 bĂ€ttre. Jag tycker att vridringen pĂ„ de nya Ă€r för stor och inlĂ€gget kĂ€nns lite brett och ”platt”. 017 Ă€r nĂ„got topptung men i övrigt nĂ€rmast optimal i mina ögon, men den krĂ€ver lite kraftigare gummin för att matcha boetten, tex Crafter Blue eller Isofrane. En av de fĂ„ klockor jag Ă„ngrar lite att jag sĂ„lde.
5CA6E257-3974-4F1A-9DF3-27A42443F77B.jpeg
405E7BC1-187C-4B2C-84E8-BFD68E34B4CD.jpeg
2DA26325-1AED-4E8B-83D8-5808973833ED.jpeg
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Ägt den första mm300.. Personligen tycker jag den Ă€r lite för hög och stor pĂ„ 44mm..och lĂ€nken var inge vidare heller... Men alla gillar olika...:D Och yes ang service. Dom skickar till Seiko.. Man gĂ„r in framifrĂ„n klockan..
Bra input! Hur stora handleder har du?
Har hyfsat smala handleder, mellan 16.5 - 17 cm men ganska platta. Är lite rĂ€dd att mm300 Ă€r för biffig men sen bĂ€rs ju de flesta seikos mycket bĂ€ttre Ă€n vad mĂ„tten skvallrar om!
Varför gillade du inte lÀnken?:)
 
Senast Àndrad:

GusH

Cartier
2-Faktor
Personligen gillar jag modellerna fram till och med SBDX017 bĂ€ttre. Jag tycker att vridringen pĂ„ de nya Ă€r för stor och inlĂ€gget kĂ€nns lite brett och ”platt”. 017 Ă€r nĂ„got topptung men i övrigt nĂ€rmast optimal i mina ögon, men den krĂ€ver lite kraftigare gummin för att matcha boetten, tex Crafter Blue eller Isofrane. En av de fĂ„ klockor jag Ă„ngrar lite att jag sĂ„lde.
5CA6E257-3974-4F1A-9DF3-27A42443F77B.jpeg
405E7BC1-187C-4B2C-84E8-BFD68E34B4CD.jpeg
2DA26325-1AED-4E8B-83D8-5808973833ED.jpeg
HÄller med om att de tidigare modellerna Àr riktigt lÀckra, bÀttre balans och gillar marinemaster texten pÄ tavlan! Har dock svÄrt att hitta nÄgra ute till försÀljning till ett rimligt pris:(
Mitt intryck Àr att den bÀrs bra trots sin höjd iom att boettens baksida Àr rÀtt platt. Skulle du hÄlla med om det?:)
 
Topp