• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Bra input! Hur stora handleder har du?
Har hyfsat smala handleder, mellan 16.5 - 17 cm men ganska platta. Är lite rĂ€dd att mm300 Ă€r för biffig men sen bĂ€rs ju de flesta seikos mycket bĂ€ttre Ă€n vad mĂ„tten skvallrar om!
Varför gillade du inte lÀnken?:)
Har ca 17.5...tyckte den var som sagt för "klumpig"... ÄndĂ„ gillar jag turtle som Ă€r 45..kĂ€nns som turtle bĂ€rs bĂ€ttre..ang lĂ€nken, kĂ€ndes skramlig och klockan blev topptung.. VĂ€ger lite.. :D
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag ligger ocksÄ pÄ 17-17,5 cm. Det @Vincentb tycker Àr klumpigt tycker jag Àr lite av sjÀlen hos den modellen. Kraftfull elegans. Eftersom tavlan Àr förhÄllandevis liten sÄ ger den inte intrycket av en stor klocka -första gÄngen jag sÄg den live (efter att ha burit Turtles, SKX och Sumo) sÄ tyckte jag att den sÄg pluttig ut dÀr i montern, men den har definitivt nÀrvaro pÄ armen och Àr man en som gillar smÀckra kostymklockor sÄ kanske det finns bÀttre alternativ.
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Jag ligger ocksÄ pÄ 17-17,5 cm. Det @Vincentb tycker Àr klumpigt tycker jag Àr lite av sjÀlen hos den modellen. Kraftfull elegans. Eftersom tavlan Àr förhÄllandevis liten sÄ ger den inte intrycket av en stor klocka -första gÄngen jag sÄg den live (efter att ha burit Turtles, SKX och Sumo) sÄ tyckte jag att den sÄg pluttig ut dÀr i montern, men den har definitivt nÀrvaro pÄ armen och Àr man en som gillar smÀckra kostymklockor sÄ kanske det finns bÀttre alternativ.
HÄller med om att sjÀlen ligger i casets storlek och form :) Har för övrigt sett den pÄ mÀn med grövre armar likvÀl som smalare handled pÄ en kvinna - och den bÀrs grymt! Ser rÀtt kaxig ut pÄ kvinnor.
Tavelstorlek gör ju stor inverkan pÄ hur den upplevs. Min nomos pÄ 38mm bÀrs rÀtt stort trots att den Àr tunn, just pga den stora tavlan.
BÀsta vore ju att testa den men inte hittat en butik som sÀljer mm300 i Göteborg!
 

GusH

Cartier
2-Faktor
SlÀngde pÄ en engineer lÀnk. BÀttre Àn nato?
20200804_132255.jpg
20200804_132028.jpg
20200802_111836.jpg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Funderar verkligen pÄ nÄgon av dessa.. Gillar bÄda, svÄrt o vÀlja..? Vilken skulle ni valt? :D
Jag hade den svarta men idag hade jag valt den gröna, bara baserat pÄ hur min klocklÄda ser ut i övrigt. En till svart dykare pÄ lÀnk skulle bli en för mycket.
Min flippades men det Àr en riktigt bra version av Turtle. Vridringen Àr grym och matchas fint av dom borstade visarna.
B2C0388B-1096-4707-93C2-795DFC47E98F.jpeg
5EA91FEF-29D6-496D-8B77-B89D9D95D613.jpeg
 

Code

AKA Vincent B
Jag hade den svarta men idag hade jag valt den gröna, bara baserat pÄ hur min klocklÄda ser ut i övrigt. En till svart dykare pÄ lÀnk skulle bli en för mycket.
Min flippades men det Àr en riktigt bra version av Turtle. Vridringen Àr grym och matchas fint av dom borstade visarna.
B2C0388B-1096-4707-93C2-795DFC47E98F.jpeg
5EA91FEF-29D6-496D-8B77-B89D9D95D613.jpeg
Ja gillar bÄda... Men tror ocksÄ mer pÄ gröna.. :D
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
HÄller pÄ att kÀra ner mig i den nya blÄ MM300 - SLA023.. :angel:
Vad har ni för erfarenheter av mm300?
Finns det bra anledningar att inte köpa den?
Har hört att service Àr jobbigt och mÄste skickas till seiko för att plocka isÀr monoblock case. NÄgot annat??
Som framkommit av tidigare inlÀgg - klockan Àr FET! PÄ tjockleken alltsÄ. Om man inte gillar stora klockor ska man nog vÀlja nÄt annat Àr mitt rÄd.
20200728_125250.jpg
 

GusH

Cartier
2-Faktor
Som framkommit av tidigare inlÀgg - klockan Àr FET! PÄ tjockleken alltsÄ. Om man inte gillar stora klockor ska man nog vÀlja nÄt annat Àr mitt rÄd.
20200728_125250.jpg
Tack för input! Den Àr onekligen en rejÀl klocka, men snygg som f*n! SÄ lÀnge klockan sitter skönt och bra pÄ armen har jag inga problem med lite höjd!:)
 
Topp