• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Hmm lĂ€mnade tillbaka 017 och 033 fast jag fick lĂ„na dom lĂ€ngre. Riktigt grymma men kĂ€ndes inte helt 100, Ă€ndĂ„ sĂ„ gjorde dom det. Sjukt osĂ€ker? Sugen men Ă€ndĂ„ inte..bĂ€sta Seikorna jag testat nĂ„gonsin (inte gs inrĂ€knat). Men nĂ„t som hĂ„ller emot, men kan inte sĂ€tta fingret pĂ„ det..? đŸ€”
 

johnz

Rolex
9F767AFD-475B-400E-86FC-24799014FDA8.jpeg
 

Bergets

Panerai
NÄgon som vet ifall MM300 lÀnken passar en nya Willard klockan?
jag har sett en annons dÀr sÀljaren sÄlde dessa tillsammans. - GÄr det att köpa MM300 lÀnken löst nÄgonstans?

EDIT: det kan vara sÄ att det bara Àr sjÀlva lÄset han bytt ut till mm300 och resten utav lÀnken Àr den som kommer med willard - jag har skrivit och frÄgat nu :)

EDIT2: Det var/Àr MM300 claspen han monterat pÄ SPB151J1 lÀnken
 
Senast Àndrad:

Bergets

Panerai
Jag Àr sjukt sugen pÄ en SPB151J1 Willard. Jag köpte dock en Mini Turtle rÀtt nyligen som jag Àr galet nöjd med.
Àr det vÀrt att lÀgga 10k pÄ att uppgradera? :p - ( jag ska ev sÀlja min Sinn 556a nÀr den kommer tillbaka frÄn tyskland, sÄ dÄ kan denna fÄ ersÀtta den ;)
NÄgon Willard Àgare som har Äsiker pÄ klockan?

5434284.jpg IMG_0643.JPG
 
Senast Àndrad:

Code

AKA Vincent B
Jag Àr sjukt sugen pÄ en SPB151J1 Willard. Jag köpte dock en Mini Turtle rÀtt nyligen som jag Àr galet nöjd med.
Àr det vÀrt att lÀgga 10k pÄ att uppgradera? :p - ( jag ska ev sÀlja min Sinn 556a nÀr den kommer tillbaka frÄn tyskland, sÄ dÄ kan denna fÄ ersÀtta den ;)
NÄgon Willard Àgare som har Äsiker pÄ klockan?

5434284.jpg IMG_0643.JPG
Ja, Ă€gde ju den gröna..riktigt bra..men om du har möjlighet sĂ„ köp sla033 pĂ„ engĂ„ng...😁 Men stor prisskillnad. Men 033 kĂ€nns mer som orginalet. Men rent kvalitetsmĂ€ssigt Ă€r dom rĂ€tt lika förutom att 033 har bĂ€ttre urverk..😁
 
Senast Àndrad:

Bergets

Panerai
Ja, Ă€gde ju den gröna..riktigt bra..men om du har möjlighet sĂ„ köp sla033 pĂ„ engĂ„ng...😁 Men stor prisskillnad. Men 033 kĂ€nns mer som orginalet. Men rent kvalitetsmĂ€ssigt Ă€r dom rĂ€tt lika förutom att 033 har bĂ€ttre urverk..😁
sant, men jag tycker nog att 033 blir lite vÀl dyr just nu ;)
 

Code

AKA Vincent B
sant, men jag tycker nog att 033 blir lite vÀl dyr just nu ;)
Ja en till sak jag grubblat över (och sĂ€ljaren som jag fick lĂ„na sla017, 033 höll lite med), Ă€r att för samma pengar som en sla017 och 033 kostar sĂ„ fĂ„r man en Tudor, Omega ele tex en Breitling. Och dĂ„ Ă€r jag en riktig Seiko fanboy 😁 Sla017 och 033 Ă€r RIKTIGT BRA , inge snack om saken och skulle lĂ€tt kunna Ă€ga dom, men blir lite kluven..??
 

wotan

Rolex
Myser med min srq029j1 denna helg...

Jag kommer ihÄg nÀr jag började med den hÀr hobbyn, jag satt och kliade mig i skallen över alla som hypade Seiko. Tankar som att folk mÄste vara korkade som lÀgger sÄ mycket pengar pÄ klockor som inte har nÄgon "status" eller igenkÀnningsfaktor... Nu sitter man hÀr med 2 mindre vanliga seiko's och typ inget frÄn Schweiz ;) (bortsett frÄn en Minerva ww2 och en vintage oris). NÄgon som kÀnner igen sig?
DSC_0069.JPG
 
Senast Àndrad:

Bergets

Panerai
Ja en till sak jag grubblat över (och sĂ€ljaren som jag fick lĂ„na sla017, 033 höll lite med), Ă€r att för samma pengar som en sla017 och 033 kostar sĂ„ fĂ„r man en Tudor, Omega ele tex en Breitling. Och dĂ„ Ă€r jag en riktig Seiko fanboy 😁 Sla017 och 033 Ă€r RIKTIGT BRA , inge snack om saken och skulle lĂ€tt kunna Ă€ga dom, men blir lite kluven..??
Sant, man fÄr en riktigt fin omega för de pengarna, men alltsÄ 033 Àr Riktigt cool den med, frÄgan Àr ifall jag inte hade tagit den framför en tudor, eller omega :p

jag hade kunnat tÀnka mig originalet med (willard) men jag hade nog varit lite för rÀdd om den vilket lÀtt blir lite trÄkigt :p
 
Senast Àndrad:

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Sitter och suger litet pÄ SLA043.

NÄgon som vet var SLA043 köps ny för bÀsta pris? Alternativt begagnat i nyskick. Finns den att prova i Stockholm nÄgonstans?

Skiljer den sig avsevÀrt frÄn SPB143? Priset Àr ju minst sagt olika för dem.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
NÄgon som vet var SLA043 köps ny för bÀsta pris? Alternativt begagnat i nyskick. Finns den att prova i Stockholm nÄgonstans?
Skiljer den sig avsevÀrt frÄn SPB143? Priset Àr ju minst sagt olika för dem.
  • Lika men Ă€ndĂ„ olika. Stor skillnad pĂ„ finish, kĂ€nsla och gĂ„ngegenskaper, men det skall det ju vara med tanke pĂ„ prisskillnaden. Har haft SPB143 och var mycket nöjd med den, men har nu en SLA043 och det Ă€r nĂ„gonting helt annat.
  • Kan finnas en kvar hos Klockmaster Globen.
 
Senast Àndrad:

Code

AKA Vincent B
Sitter och suger litet pÄ SLA043.

NÄgon som vet var SLA043 köps ny för bÀsta pris? Alternativt begagnat i nyskick. Finns den att prova i Stockholm nÄgonstans?

Skiljer den sig avsevÀrt frÄn SPB143? Priset Àr ju minst sagt olika för dem.
Ja skiljer sig pĂ„ stĂ„l, urverket, finish mm. Men om man mĂ€rker en stor skillnad med ögat..hmm..men skillnad Ă€r det. Listar vĂ€l ca 55k hos AD. Funderat sj pĂ„ en. Men SLA017 Ă€r mer klassisk..😁
 

jsoderstrom

Omega
2-Faktor
Har saknat en Mini Turtle sedan jag sÄlde min blÄ för strax över ett Är sedan, Àlskar modellen dÄ den Àr som gjord för mina smalare handleder. I veckan fick Àntligen en ny flytta in i samlingen, nu i svart. KÀnns som att vara hemma igen!
InvÀntar ett nytt band i lite bÀttre kvalitet nu bara, mitt nuvarande frÄn CNS Àr snyggt men drar till sig lite vÀl mycket damm ibland.
Vill nÄgon bli av med ett Tire Tread i 20mm frÄn Uncle Seiko sÄ Àr det bara att hojta :angel::D
4.jpg
 
  • Lika men Ă€ndĂ„ olika. Stor skillnad pĂ„ finish, kĂ€nsla och gĂ„ngegenskaper, men det skall det ju vara med tanke pĂ„ prisskillnaden. Har haft SPB143 och var mycket nöjd med den, men har nu en SLA043 och det Ă€r nĂ„gonting helt annat.
  • Kan finnas en kvar hos Klockmaster Globen.
Jag hÄller med, haft bÄda. SLA043 Àr ett rejÀlt steg upp.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Nu kommer AVSLÖJANDET! Har chansen och köpa en av dessa I slutet pĂ„ mĂ„naden. Och personen som sĂ€ljer, lĂ€t mig testa bĂ„da i nĂ„gra dagar för och se vilken jag gillar bĂ€st. Seiko sla017 eller 033. Sjukt svĂ„rt val..vilken skulle ni valt? 😁😁
20210109_200110.jpg
20210109_195920.jpg
SLA033!
NÀr du plöjt alla Turtlar Är efter Är efter Är, alla möjliga fÀrger band osv men vÀljer SLA017:
Varje kvĂ€ll kommer du gĂ„ till sĂ€ngs grubblandes ” faaaannn ULTIMATE TURTLE den jagar min sjĂ€l, varför tog jag inte den!!”😆
93DE8408-23FA-4F5C-B1AF-54037BC8F7F3.jpeg
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Den Àr faktiskt nÄgot annat Àn övriga seikos. Tycker ÀndÄ att SRP043 och SLA017 Àr litet grÄa i designen. Denna sticker mer ut med en modernare djupare ton, och form och storlek kÀnns ytterst lockande. KÀnns kul med en sÄpass hi-end Seiko. Kvalitet utan frÄgor frÄn omgivningen.

Att köpa en skulle vara ett stort steg med mÄnga fina klockor som behöver gÄ.

TĂ€nker med skrĂ€ckblandad förtjusning att jag ska bli OWG sĂ„smĂ„ningom med en ultimat Seiko😁 Sen Ă€r frĂ„gan om mitt habegĂ€r tillĂ„ter det. Man kanske mĂ„ste vara mindre intresserad av klockor för att kunna komma undan med OWG? En drömbild dĂ€r min klocka blir en del av mig och följer med i vĂ„tt och torrt.


(Vet ej hur man multiciterar men detta Àr ett svar till dem som svarat mig!)
 
Är gode sugen pĂ„ en mini turtle faktiskt. Blev först lite avskrĂ€ckt av diametern pĂ„ 42mm men mĂ€rkte att den bĂ€rs relativt litet och passar handleden bra. Om nĂ„n har trĂ„ngt i klockförrĂ„det Ă„ vill bli av med en sĂ„ skriv gĂ€rna.
 
Topp