• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en 4R35 som gick ca -20 sekunder per dygn. Efter att jag fick den ruckad hos urmakare sÄ gÄr den +-5 sekunder per dygn nÀr jag bÀr den.

Under en period pÄ tre veckor testade jag Àven de dagarna eller nÀtterna som jag inte anvÀnde den, att lÀgg den i specifika positioner som antingen fick den att gÄ lÄngsammare eller snabbare, vilket resulterade i ett rÀtt hyggligt snitt.

Screenshot_20210121-143922_WatchCheck-01.jpeg
0,1 bÀttre Àn min 4R35. Inte illa!
 

Jompa99

Omega
Jag har en 4R35 som gick ca -20 sekunder per dygn. Efter att jag fick den ruckad hos urmakare sÄ gÄr den +-5 sekunder per dygn nÀr jag bÀr den.

Under en period pÄ tre veckor testade jag Àven de dagarna eller nÀtterna som jag inte anvÀnde den, att lÀgg den i specifika positioner som antingen fick den att gÄ lÄngsammare eller snabbare, vilket resulterade i ett rÀtt hyggligt snitt.

Screenshot_20210121-143922_WatchCheck-01.jpeg
Snyggt tack! Jag sÄg SpejsMans liknande tabell och har ocksÄ börjat testa lite. Lade den med 9:an nerÄt inatt och dÄ gick den frÄn -15 till -25 över en natt sÄ det verkar ha rÀtt stor pÄverkan.

SÄ fort jag har tid ska jag testa be urmakaren rucka pÄ klockan och se vad som hÀnder.
 

Onkel

Omega
FDB6135B-9164-43C0-A49F-AF279702170B.jpeg
NÀst intill OWG med denna Seiko skx007 sedan 5 Är tillbaka, med fÄ undantag i korta stunder. Jag köpte den dÄ begagnad pÄ auktion. Jag har försökt tyda Äret den gjordes, och med hjÀlp av https://retroseiko.co.uk/seiko-serial.htm fÄr jag fram att den Àr gjord 2002 eller 2012. VÀlkÀnda 7s26-verket har de kört sedan 1996 tydligen. Jag har anvÀnt den enormt mycket och den har varit med pÄ mÄnga av jordens hörn. Snorkling, vandringar, strandhÀng, bad och allt vad ni vill, utan att den ser mÀrkbart sliten ut. Med det sagt tycker jag det Àr svÄrt att veta om det kan vara 02a eller frÄn 2012, med tÄligheten kÀnner jag att det kan vara vad som.

NÄn kunnig sjÀl som kan gissa med nÄgot annat kÀnnetecken? Tacksam för input!
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har funderat lite pÄ den. Nöjd?
Jo men faktiskt riktigt nöjd. Hade lite problem med att fĂ„ till passningen pĂ„ lĂ€nken, endast tvĂ„ hĂ„l i spĂ€nnet. Lyckades pĂ„ nĂ„got vis fĂ„ till det sĂ„ nu sitter den som gjuten. Storleken Ă€r hur bra som helst l2l runt 44mm och tavlan Ă€r helt fantastisk 😀. LĂ€nken i övrigt pratar vi inte om, Seiko ju 🙃
 
Topp