• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dr Hochblume

Panerai
NÄ, vad tycker du dÄ? KÀnns den inte litet liten jÀmfört med de samurajer och sumo som du brukar bÀra?
Jo det stĂ€mmer, det Ă€r ganska stor skillnad mellan denna och mina vanliga dykare. Men den kĂ€nns lite "lyxigare" i brist pĂ„ bĂ€ttre ord, och den har en riktigt snygg tavla och visare. Jag tror jag kommer kompensera med en MM300 i framtiden😁
Det kan ocksÄ vara den perfekta kombination, en "liten" SPB147, en stor MM300 och Samuraier och Sumos dÀr emellan.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
SBCM023 trycktestad och redo för bad!
NÄgon som har tips pÄ vart man kan fÄ tag pÄ lite stift och kragar (pins & collar) till lÀnken? LÀnk: D1Z7AG
DSC00721-2.jpg
Galet bra! :)
Jagat en 023a till och frÄn men aldrig fÄtt napp. Lite avis!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Jag sÄg nu att det fanns mÀrkning pÄ den (för mörkt igÄr), och den Àr frÄn MiLTAT och numret Àr MT. 121. Den har sÀkert nÄgot bra namn, men jag Àr dÄlig pÄ lÀnkar.
Det Ă€r Strapcode som tillverkar dessa och Miltat Ă€r deras varumĂ€rke. Den hĂ€r brukar kallas Oyster men de har vĂ€l fĂ„tt backning frĂ„n de som Ă€ger det namnet antar jag för nu kallar de dessa för Super-O Boyer. Töntigt, jag vet, sĂ„ dĂ€rför sĂ€ger alla fortfarande oyster. 😂
 

BTNMNKI

Breitling
Funderar pÄ att skicka min Seiko till Monsterwatches i NederlÀnderna för nytt glas, visare och justering ("regulation" - vet inte vad det heter pÄ svenska) dÄ den gÄr pÄ tok för snabbt (4r36 urverk). Kommer justeringen hÄlla nÀr den ska skickas tillbaka hit eller Àr arbetet ogjord iom ev stötar osv under transport?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Funderar pÄ att skicka min Seiko till Monsterwatches i NederlÀnderna för nytt glas, visare och justering ("regulation" - vet inte vad det heter pÄ svenska) dÄ den gÄr pÄ tok för snabbt (4r36 urverk). Kommer justeringen hÄlla nÀr den ska skickas tillbaka hit eller Àr arbetet ogjord iom ev stötar osv under transport?
Köp nytt verk och be nÄgon installera det Ät dig. Blir troligen billigare ocksÄ. Beroende pÄ modell, sÄ finns glas och visare att bestÀlla pÄ nÀtet.

Edit: Vilken modell Àr det exakt?
 
Senast Àndrad:

Dr Hochblume

Panerai
Det Ă€r Strapcode som tillverkar dessa och Miltat Ă€r deras varumĂ€rke. Den hĂ€r brukar kallas Oyster men de har vĂ€l fĂ„tt backning frĂ„n de som Ă€ger det namnet antar jag för nu kallar de dessa för Super-O Boyer. Töntigt, jag vet, sĂ„ dĂ€rför sĂ€ger alla fortfarande oyster. 😂
Tack för hjÀlpen och information! Jag ska försöka lÀra mig bÄda namnen, men jag fattar inte att jag ska ha sÄ svÄrt för lÀnkar; jag kan hela det periodiskasystemet, jag densiteten pÄ de 30 vanligaste lösningsmedel, jag kan vattens kokpunkten vid olika tryck, men namn pÄ lÀnkar, det Àr svÄrt det :shifty:
 

BTNMNKI

Breitling
Köp nytt verk och be nÄgon installera det Ät dig. Blir troligen billigare ocksÄ. Beroende pÄ modell, sÄ finns glas och visare att bestÀlla pÄ nÀtet.

Edit: Vilken modell Àr det exakt?

SRPE55. Helt ny. BestÀlla glas Ä visare gÄr ju att göra men behöver ÀndÄ fÄ nÄn annan att göra jobbet. Företaget i NederlÀnderna Àr auktoriserad ÄterförsÀljare, sÄ garantin ryker inte nÀr den öppnas och byggs om, sÄ det Àr lite det som lockar.
 
Topp