• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan vad frÀn! Snygga vinklar som gÄr fint ihop med det kantiga "SQ" pÄ tavlan. Hur ser spÀnnet ut?
image.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Införskaffade för ungefÀr en mÄnad sedan en SKX007 med gummi. Var dock sugen pÄ att Àven ha en lÀnk och övervÀgde olika alternativ. SÄg dÄ att Strapcode hade en ny design pÄ sin Super Oyster sedan en tid tillbaka. Slog till och den kom med posten idag.

I jÀmförelse med den gamla tycker i alla fall jag att detta Àr en klar förbÀttring. Den frÀmsta skillnaden Àr antagligen övergÄngen mellan ÀndlÀnk och den första vanliga lÀnken. PÄ den förra versionen var övergÄngen till en centerlÀnk medan ÀndlÀnken numer har en förlÀngd mittdel som ledar till en vanlig lÀnkbit.

Nya modellen:
20150608_132310~2.jpg


Tidigare modellen (lÄnad frÄn Google):
b18f77aab55448f42776dd87d4808552.jpg


Snyggt Àven med borstad fram- och baksida medan sidorna Àr polerade, precis som klockan i övrigt:
20150608_150219~2.jpg


Riktigt nöjd med denna lÀnk och framför allt en snyggare version Àn den gamla som jag personligen var ganska tveksam till.

Nice! Har oxÄ den lÀnken och Àr sjukt nöjd fortfarande efter ett par mÄnaders flitigt anvÀndande.
 

gert

Friends of KS
Ska kolla med Higuchi vad han vill ha. Han brukar alltid ge bÀsta pris. Hos honom kan man ju ocksÄ fÄ ett eget pris pÄ försÀndelsen.
 

Madpaw

Breitling
Tjena folks, jag undrar om Yobokies lĂ€nk, funderar pĂ„ att köpa en ex, fanns 2 variant av spĂ€nne som man kan vĂ€lja, dock Seiko spĂ€nnen kostar extra ni som har erfarenhet kanske kan tala om för mig om det Ă€r vĂ€rt (Är ny i klocktrĂ€sket)

MÄ vÀl
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tjena folks, jag undrar om Yobokies lĂ€nk, funderar pĂ„ att köpa en ex, fanns 2 variant av spĂ€nne som man kan vĂ€lja, dock Seiko spĂ€nnen kostar extra ni som har erfarenhet kanske kan tala om för mig om det Ă€r vĂ€rt (Är ny i klocktrĂ€sket)

MÄ vÀl
Har alltid köpt det SEIKO-spÀnne han har med flest hÄl för justering. Tycker det funkar bra.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Ok stor risk att man tyvÀrr fÄr avstÄ en cool klocka dÄ SKX Àr pÄ grÀnsen till vad mina spaghettiarmar klarar av..framförallt tjockleken Àr ju ganska ordentlig redan pÄ den.
Det finns inga perfekta klockor. Ibland fÄr man offra sig och köpa ÀndÄ helt enkelt. ;)
Det Àr en vanesak, brukar jag hÀvda med mina 16,5 cm. Jag har kört bÄde Panerai och MM300 utan problem i mina ögon, och det Àr ju de som rÀknas, eller hur? ;) Kör pÄ!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
image.jpg
image.jpg

SÄ kom den dÄ Àntligen. 7546-6030.
Ett gött hack som inte syns pÄ bilden och avflagnad fÀrg i siffrorna pÄ bezeln, samt en bezel som verkar sitta fast. Smuts pÄ insidan av glaset ocksÄ och lite kort lÀnk. Allt detta (utom hacket) ska dock fixas inom kort och dÄ blir den kanon. Sitter riktigt gött pÄ handleden med minimalt rassel. OförskÀmt bra skick utöver ovannÀmnda. Tror det kan bli en long time keeper. Nöjd. Skulle chansa pÄ att den Àr 39mm.


Den ser riktigt rolig ut. Fin integrerad lÀnk!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

john b

Rolex
Ska sÄklart göras. Har modellfÀrg hemma, men misstÀnker att det Àr troligare Àn sÄ. TÀnkte droppa med hjÀlp av en nÄl.

LÄter lÄngsamt. Smeta in hela ringen och torka snabbt av med en bomullstrasa. Blir det kladdigt Àr det bara att doppa skiten i aceton och göra om.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
LÄter lÄngsamt. Smeta in hela ringen och torka snabbt av med en bomullstrasa. Blir det kladdigt Àr det bara att doppa skiten i aceton och göra om.
SÄ jÀkla djupa Àr inte siffrorna stansade. Tror jag Àven skulle torka av fÀrgen i siffrorna pÄ det viset. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte jag. Tror det blir jÀmnare i siffrorna Àn om du duttar droppvis med nÄl.
Kanske. FÄr se hur jag gör. Orkar inte plocka av bezeln just nu. Vill ha en ny kronpackning innan jag ger mig pÄ att ta loss den utifall om den Àr limmad.
image.jpg

Nu Àr kebabtallriken uppÀten hur som helst. Dags att Äka och hÀmta nÀsta klocka pÄ posten. :)
 
Topp