• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Damn... det Ă€r den i titan va? Har kollat pĂ„ sbga01, champagne urtavla. Kostade 5150 dollar i nypris. Är lite feg nĂ€r det gĂ€ller begagnat tyvĂ€rr :( ska ringa klockmaster i globen och se vad de kan ge för pris. Annars fĂ„r jag köpa frĂ„n "hemlandet" och serva den i stockholm :)
Skicka gÀrna lÀnken!
Btw hur "taggar" man anvÀndare?
Kolla med Higuchi Inc. Dra ivÀg ett mail till Katsu. Han Àr kanon
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Damn... det Ă€r den i titan va? Har kollat pĂ„ sbga01, champagne urtavla. Kostade 5150 dollar i nypris. Är lite feg nĂ€r det gĂ€ller begagnat tyvĂ€rr :( ska ringa klockmaster i globen och se vad de kan ge för pris. Annars fĂ„r jag köpa frĂ„n "hemlandet" och serva den i stockholm :)
Skicka gÀrna lÀnken!
Btw hur "taggar" man anvÀndare?
Kolla med Higuchi Inc. Dra ivÀg ett mail till Katsu. Han Àr kanon.
 
Hej. En frÄga, finns denna modell fast herrklocka?
il_fullxfull.477826900_dvs8.jpg
 
FortsÀtter att spotta ur mig frÄgor!
Hur tÀnker ni pÄ service som har automatiska seikoklockor? Har ni haft nÄgon seiko pÄ service överhuvudtaget?
Kan vara bra att veta om man ska köpa en klocka som man vill kunna ha livet ut och Àven kunna ge bort som arv (lÀs graal/GS)
 

carlanton

Audemars
FortsÀtter att spotta ur mig frÄgor!
Hur tÀnker ni pÄ service som har automatiska seikoklockor? Har ni haft nÄgon seiko pÄ service överhuvudtaget?
Kan vara bra att veta om man ska köpa en klocka som man vill kunna ha livet ut och Àven kunna ge bort som arv (lÀs graal/GS)

Jag frÄgade pÄ KlockmÀster och jag tror han sa att de mÄste till Japan för service. VÀrldens sÀmsta svar, men snart vaknar vÀl yonsson och ger ett bÀttre.
 

Sond

Patek
TÀnkte jag skulle kolla pÄ nÄgra begagnade Grand Seiko pÄ Chrono24. Hittade inte en enda. Varför? De borde ju vara ett gjutet segment för Chrono24..? Finns det nÄgon annan större sÀljplats sÄ man kan fÄ en överblick av modeller och priser?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Endast en Sarb som jag köpte i Japan.
Datumet slutade funka sÄ lÀmna den pÄ klockmaster Globen pÄ garanti.

Den skickades till Norge, tog ca 1 mÄnad.

Gs servas vÀl i Japan?
Eller hur var det nu med Tyskland ?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag frÄgade pÄ KlockmÀster och jag tror han sa att de mÄste till Japan för service. VÀrldens sÀmsta svar, men snart vaknar vÀl yonsson och ger ett bÀttre.

De kan servas i UK, men jag misstÀnker att alla SeikosÀljare i Sverige skickar allt till moderlÀnderna "helt i onödan". Inte för att de mÄste, utan eftersom det Àr sÄ man brukar göra. Egentligen spelar det vÀl ingen roll i och för sig, men jag hade hellre skickat den sjÀlv direkt till Seiko UK eller via Jurawatches i UK.
 
C

Crowolf

Guest
Finns det nÄn annan Àn yobokies och 10watches som sÀljer fina tavlor av allehanda slag (för skx)?
 

carlanton

Audemars
De kan servas i UK, men jag misstÀnker att alla SeikosÀljare i Sverige skickar allt till moderlÀnderna "helt i onödan". Inte för att de mÄste, utan eftersom det Àr sÄ man brukar göra. Egentligen spelar det vÀl ingen roll i och för sig, men jag hade hellre skickat den sjÀlv direkt till Seiko UK eller via Jurawatches i UK.

Vet du hur det fungerar med batteribyte pÄ Tuna? Den Àr vÀl inte monocoque, sÄ det kan vÀl vem som helst göra?
 
De kan servas i UK, men jag misstÀnker att alla SeikosÀljare i Sverige skickar allt till moderlÀnderna "helt i onödan". Inte för att de mÄste, utan eftersom det Àr sÄ man brukar göra. Egentligen spelar det vÀl ingen roll i och för sig, men jag hade hellre skickat den sjÀlv direkt till Seiko UK eller via Jurawatches i UK.
KÀnns lite kÀmpigt att skicka ivÀg klockan utomlands, Àr ju det som ÀrsÄ gött att slippa om man köper t ex omega som kan servas i Sverige :/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Shit vad cool den var nÀr man vÀl fick se en riktig bild! :)
DjupmÀtare var inte lite hÀftigt.

KÀnns lite kÀmpigt att skicka ivÀg klockan utomlands, Àr ju det som ÀrsÄ gött att slippa om man köper t ex omega som kan servas i Sverige :/
Vad fan spelar det för roll? TjÀnster Àr ju ÀndÄ oftast billigare utomlands.
 
Shit vad cool den var nÀr man vÀl fick se en riktig bild! :)
DjupmÀtare var inte lite hÀftigt.


Vad fan spelar det för roll? TjÀnster Àr ju ÀndÄ oftast billigare utomlands.
Enbart lathet och okunskap. Skicka ivÀg en pryl för 35 lakan kÀnns lite olustigt. För mig Àr det mycket pengar, vill ha sÄ mycket kontroll som möjligt. DÄliga egenskapern hos en vÀldigt grön klockintresserad? :)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Seiko skulle nog inte lÄta nÄgon vara auktoriserad om de vore risk för problem.
Omega har rigorösa kontroller av i stora drag allt hos sina Service Center.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
FortsÀtter att spotta ur mig frÄgor!
Hur tÀnker ni pÄ service som har automatiska seikoklockor? Har ni haft nÄgon seiko pÄ service överhuvudtaget?
Kan vara bra att veta om man ska köpa en klocka som man vill kunna ha livet ut och Àven kunna ge bort som arv (lÀs graal/GS)
Jag stegade in med min Flightmaster till en Seiko ÅF och bad om en rutinservice, fick prisuppgift och 5 veckor senare var den Ă„ter pĂ„ min arm. UpptĂ€ckte en mikroskopisk, men störande repa pĂ„ en av bryggorna, som inte funnits dĂ€r innan, pĂ„talade detta och utan en blinkning skickade de den Ă„ter till Japan. Kom tillbaka till mig pĂ„ 4 veckor. Tror det hela Ă€ven gick via Optura i Norge som vĂ€l Ă€r Seikorepresentant i Norden.
 
Jag stegade in med min Flightmaster till en Seiko ÅF och bad om en rutinservice, fick prisuppgift och 5 veckor senare var den Ă„ter pĂ„ min arm. UpptĂ€ckte en mikroskopisk, men störande repa pĂ„ en av bryggorna, som inte funnits dĂ€r innan, pĂ„talade detta och utan en blinkning skickade de den Ă„ter till Japan. Kom tillbaka till mig pĂ„ 4 veckor. Tror det hela Ă€ven gick via Optura i Norge som vĂ€l Ă€r Seikorepresentant i Norden.

Tack för svaret!
Kanske var lite otydlig förut: sjÀlvklart spelar det ingen roll om en AD i Sverige skickar ivÀg klockan till x land för service, dÄ har man i alla fall en kontaktperson som man kan snacka med f2f. Om jag dÀremot mÄste söka upp "verkstad", hÄlla mailkontakt, packa och skicka klocka, hoppas att den inte försvinner pÄ dit eller hemvÀgen osv osv. NÀ det Àr jag lite för bekvÀm för. Men det kanske bara Àr jag :pompus:
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag stegade in med min Flightmaster till en Seiko ÅF och bad om en rutinservice, fick prisuppgift och 5 veckor senare var den Ă„ter pĂ„ min arm. UpptĂ€ckte en mikroskopisk, men störande repa pĂ„ en av bryggorna, som inte funnits dĂ€r innan, pĂ„talade detta och utan en blinkning skickade de den Ă„ter till Japan. Kom tillbaka till mig pĂ„ 4 veckor. Tror det hela Ă€ven gick via Optura i Norge som vĂ€l Ă€r Seikorepresentant i Norden.

KÀnner en urmakare som jobbat pÄ Optura hÀr i Sverige, dock la dem tyvÀrr ner i Sverige nu nu skeppas de mycket till Holland tydligen.
 
Topp