• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jag lÀgger det pÄ minnet! Den har Àven det jag tror Àr arabiska som andra sprÄk pÄ datumdisken vilket kÀndes lite extra coolt.

FĂ„r se om jag fixar lite finare bilder imorgon ;)
Tackar. Ser ut att vara fin gul fÀrg i chapter ringen. Vad Àr första första 2 siffrorna i serienumret?
 

Sorubim

Audemars
Tougher than tough 7c43-7000
20160129_183652.jpg
Tuff! Var det den dÀr som var tillverkad i Korea sa du?
Jag anar att det finns en intressant story bakom det?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tuff! Var det den dÀr som var tillverkad i Korea sa du?
Jag anar att det finns en intressant story bakom det?
StÀmmer. Finns 7c43-7000 med Japan case och med Korea case som sÀgs vara vÀldigt ovanliga. LÀste nÄgon i en trÄd som inte ens trodde den fanns. Samtidigt sÄ har @Jaggis haft 2 sÄ vettefan om det stÀmmer. Sjukt skön klocka oavsett. Gillar att den förekommit i "minst prisvÀrda trÄden". Ingen som skrivit ned denna klocka kan nÄgonsin ha hanterat den. VÀrd sin vikt i guld.
 

Case

Panerai
Vilken ref Àr detta? Ej sett förut. Ny för 2016? FrÀck som tusan ju!

Edit: SRP711
Edit2: verkar finns i ett gÀng olika utföranden. Men 43mm? Nej tack!

20150817_112451-1.jpg
SĂ„g den pĂ„ Schiphol för ett par veckor sen. Provade och den kĂ€ndes vĂ€ldigt gedigen. Priset var bra ocksĂ„, typ 260€.

Flög in under radar nÀr det blev sÄ mycket snack om nya Turtle. Men som du sÀger... 43mm, Àr de pantade eller? 39-40 hade varit perfekt. Den med blÄ sunburst tavla Àr amazing.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Halloj Seiko gÀnget!

NÄgon som har erfarenhet att köpa frÄn Yahoo autctions Japan? Hur gÄr man tillvÀga? Det finns mÄnga interessanta objekt dÀr...
Ping @niclasnice @yonsson !?
Har aldrig testat men kÀnns som nÀsta steg för mig. Kan nog vara vettigt att anvÀnda en proxytjÀnst som japamart, buyee eller liknande. Lycka till!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Oh f**k me! Vilket resultat! Ser ju faktiskt ut att ha legat pÄ havsbottnen en tid :D
Grymt nöjd!
Det gÀller att ha rÀtt stÀll pÄ sig för att matcha bara:)
Du Àr sjuk men jag gillart! :D
:D
Fan va bra jobbat! Blev ju stenhÄrd! :D
Man tackar! Med stor kunskap och noggrann planering sÄ kan man uppnÄ sina mÄl;)
 
Topp