• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Buffi

Panerai
IMG_6294.JPG
Solar idag!
Jag har exakt samma referens, och gillar den som fan förutom att min bezel Ă€r jĂ€ttetrög att rotera. Är det nĂ„got du upplever med din, eller har jag kanske ett mĂ„ndagsexemplar...

Edit: ser att du kör nÄgon annan lÀnk till din Àn den vanliga ocksÄ. NÄt roligt?
 

Stryd

Cartier
Jag har exakt samma referens, och gillar den som fan förutom att min bezel Ă€r jĂ€ttetrög att rotera. Är det nĂ„got du upplever med din, eller har jag kanske ett mĂ„ndagsexemplar...

Edit: ser att du kör nÄgon annan lÀnk till din Àn den vanliga ocksÄ. NÄt roligt?


Bezeln pÄ min Àr riktigt trevlig att rotera sÄ det lÄter som om nÄgot Àr tokigt med din. Jag har monterat en Watchadoo-lÀnk med modifierade ÀndlÀnkar, blev riktigt bra, skön tyngd:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu kör vi innan Vinga fyr förlorar sin K-mÀrkning. Har vÀl direkt inga kommentarer Àn om man har vÀldigt mycket pengar sÄ blir man först i rymden eller sÄ testar man lite roliga saker med en mindre budget....... Alla kan inte vara först......

IMG_8903.JPG
IMG_8904.JPG
IMG_8905.JPG

Vill man förstöra charmen (och vÀrdet) pÄ en fin klocka i originalskick för en jÀkla massa pengar sÄ skickar man sin klocka till honom. Tycker absolut att du ska byta till ny urverksring ocksÄ, gör sÀkert stor skillnad. :rolleyes:

Spencer Klein Àr ett skÀmt! Folk har gjort vintagelume hur lÀnge som helst, kolla bara pÄ alla relumade perfekta Rolexar frÄn Hong Kong.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag behöver Er hjÀlp!
Jag ska köpa en Seiko, jag vet inte vilken, men jag vet att jag ska köpa en. MÀrkligt nog.

Jag har haft en SARB035 innan som jag tyckte nÀstan var perfekt. Problemet var fÀrgen pÄ tavlan, nyansen av 'vitt'.
Idag har jag en SubC och ett par Vintage ryssar. SÄ jag behöver nÄgot enkelt men ÀndÄ en bra klocka, dÀrav Seiko.

SARX033 har jag kikat pÄ men gillar inte lÀnken.

Jag tÀnker mig upp till 5k i pris, begagnat eller nytt.
PÄ lÀnk och inte svart urtavla. Automatisk och Þ38-40mm.

SÄ vad ska jag köpa?!
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Jag behöver Er hjÀlp!
Jag ska köpa en Seiko, jag vet inte vilken, men jag vet att jag ska köpa en. MÀrkligt nog.

Jag har haft en SARB035 innan som jag tyckte nÀstan var perfekt. Problemet var fÀrgen pÄ tavlan, nyansen av 'vitt'.
Idag har jag en SubC och ett par Vintage ryssar. SÄ jag behöver nÄgot enkelt men ÀndÄ en bra klocka, dÀrav Seiko.

SARX033 har jag kikat pÄ men gillar inte lÀnken.

Jag tÀnker mig upp till 5k i pris, begagnat eller nytt.
PÄ lÀnk och inte svart urtavla. Automatisk och Þ38-40mm.

SÄ vad ska jag köpa?!

Sarx013?
Kan du skippa lÀnken sÄ hade jag köpt en SARB065. Min fru förbjöd mig att köra bil med den klockan pÄ för att jag inte kunde hÄlla ögonen pÄ vÀgen. Fantastisk tavla.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Sarx013?
Kan du skippa lÀnken sÄ hade jag köpt en SARB065. Min fru förbjöd mig att kÀra bil med den klockan pÄ för att jag inte kunde hÄlla ögonen pÄ vÀgen. Fantastisk tavla.
Det Àr ocksÄ en jag sneglat pÄ, men glömde av den.
TyvÀrr gillar jag inte lÀnken pÄ den heller.
 

SLA017

Panerai
IMG_8903.JPG
IMG_8904.JPG
IMG_8905.JPG

Vill man förstöra charmen (och vÀrdet) pÄ en fin klocka i originalskick för en jÀkla massa pengar sÄ skickar man sin klocka till honom. Tycker absolut att du ska byta till ny urverksring ocksÄ, gör sÀkert stor skillnad. :rolleyes:

Spencer Klein Àr ett skÀmt! Folk har gjort vintagelume hur lÀnge som helst, kolla bara pÄ alla relumade perfekta Rolexar frÄn Hong Kong.

Jag Äterkommer till din klocka som Àr sÄld i led efter dig.....
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag behöver Er hjÀlp!
Jag ska köpa en Seiko, jag vet inte vilken, men jag vet att jag ska köpa en. MÀrkligt nog.

Jag har haft en SARB035 innan som jag tyckte nÀstan var perfekt. Problemet var fÀrgen pÄ tavlan, nyansen av 'vitt'.
Idag har jag en SubC och ett par Vintage ryssar. SÄ jag behöver nÄgot enkelt men ÀndÄ en bra klocka, dÀrav Seiko.

SARX033 har jag kikat pÄ men gillar inte lÀnken.

Jag tÀnker mig upp till 5k i pris, begagnat eller nytt.
PÄ lÀnk och inte svart urtavla. Automatisk och Þ38-40mm.

SÄ vad ska jag köpa?!

Sarb023 Àr grymt bra, Àgdes under mÄnga Är och rekommenderas starkt :) Kritvit tavla om det sökes med.
 

Stephan

Omega
ItÂŽs alive!

Den vinner inga skönhetspriser eller nÄgot, men efter att ha legat i skÀmslÄdan i cirka 35 Är tillsammans med diverse klockskrÀp, med batteriet i och allt, sÄ tÀnkte jag att den skulle fÄ avsluta sitt inte speciellt glamorösa liv pÄ operationsbordet, i rollen som försökskanin nÀr jag skulle prova mina icke existerande kunskaper som urmakare för första gÄngen.

Batteribyte kunde vÀl vara en lagom komplicerad operation, det sÄg inte sÄ vackert ut nÀr jag öppnade klockan dÄ det gamla batteriet förstÄs lÀckt, men jag krafsade rent efter bÀsta förmÄga och satte i ett nytt batteri.

Otroligt nog vakande klockan till liv, alla funktioner inklusive larm fungerar perfekt, och tidshÄllningen verkar ocksÄ bra, klockan har aldrig fÄtt service, och kommer aldrig att fÄ det heller, men just nu tickar den pÄ sÄ bra som bara en SEIKO kan.

Modell H357-5030 Ärsmodell 1981, en Àgare :)
H357-5030_2.jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
ItÂŽs alive!

Den vinner inga skönhetspriser eller nÄgot, men efter att ha legat i skÀmslÄdan i cirka 35 Är tillsammans med diverse klockskrÀp, med batteriet i och allt, sÄ tÀnkte jag att den skulle fÄ avsluta sitt inte speciellt glamorösa liv pÄ operationsbordet, i rollen som försökskanin nÀr jag skulle prova mina icke existerande kunskaper som urmakare för första gÄngen.

Batteribyte kunde vÀl vara en lagom komplicerad operation, det sÄg inte sÄ vackert ut nÀr jag öppnade klockan dÄ det gamla batteriet förstÄs lÀckt, men jag krafsade rent efter bÀsta förmÄga och satte i ett nytt batteri.

Otroligt nog vakande klockan till liv, alla funktioner inklusive larm fungerar perfekt, och tidshÄllningen verkar ocksÄ bra, klockan har aldrig fÄtt service, och kommer aldrig att fÄ det heller, men just nu tickar den pÄ sÄ bra som bara en SEIKO kan.

Modell H357-5030 Ärsmodell 1981, en Àgare :)
H357-5030_2.jpg
Riktigt feelgood inlÀgg :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Index ser ut att flyta pÄ tavlan! SÄ sjukt bra den dÀr :) HÀrligt nÀr Bezeln fadat lite i blÄ med :bookworm:
Det kupade glaset gör att det ser lite knas ut i vissa vinklar. Ville dock fÄ med att lyspastan inte Àr fylld Ànda upp (undantaget 12,6,9) vilket jag lyckades med. :)
Kan tÀnka mig att 6,9,12 lyste starkare Àn övriga index pÄ dessa nÀr de var nya, en rÀtt cool och smart detalj.

Edit:
DSC_0330.JPG

Kolla rÀfflingen pÄ kl 6-markeringen, rÀtt sjukt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Det kupade glaset gör att det ser lite knas ut i vissa vinklar. Ville dock fÄ med att lyspastan inte Àr fylld Ànda upp (undantaget 12,6,9) vilket jag lyckades med. :)
Kan tÀnka mig att 6,9,12 lyste starkare Àn övriga index pÄ dessa nÀr de var nya, en rÀtt cool och smart detalj.

TÀnkte jag inte pÄ men det var ju en riktigt cool detalj! :) Tyckte bilderna blev vÀldigt bra/klockan Àr sÄ fin sÄ det mesta i bildvÀg funkar :cigar:
 

Psykel

Patek
Öppnar och blĂ„ser. :p
Haha, sjÀlvklart! Jag tÀnke dock att det kanske inte Àr sÄ bra att fÄ saliv och annat pÄ urtavlan om man blÄser med munnen. En sÄn dÀr liten bÀlg man anvÀnder till kameror borde vÀl funka? KÀnns som en total idiotfrÄga, Àrligt talat.
 

Sorubim

Audemars
Haha, sjÀlvklart! Jag tÀnke dock att det kanske inte Àr sÄ bra att fÄ saliv och annat pÄ urtavlan om man blÄser med munnen. En sÄn dÀr liten bÀlg man anvÀnder till kameror borde vÀl funka? KÀnns som en total idiotfrÄga, Àrligt talat.
Kaksmulor, bitar av dill och kaffesump tillför bara patina. :dead:
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Haha, sjÀlvklart! Jag tÀnke dock att det kanske inte Àr sÄ bra att fÄ saliv och annat pÄ urtavlan om man blÄser med munnen. En sÄn dÀr liten bÀlg man anvÀnder till kameror borde vÀl funka? KÀnns som en total idiotfrÄga, Àrligt talat.

Vanlig bÀlg för kameror funkar bra, sÄvida du inte vill ha Psykel-patina ©
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha, sjÀlvklart! Jag tÀnke dock att det kanske inte Àr sÄ bra att fÄ saliv och annat pÄ urtavlan om man blÄser med munnen. En sÄn dÀr liten bÀlg man anvÀnder till kameror borde vÀl funka? KÀnns som en total idiotfrÄga, Àrligt talat.
Man kan köpa luft pÄ sprayburk.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag behöver Er hjÀlp!
Jag ska köpa en Seiko, jag vet inte vilken, men jag vet att jag ska köpa en. MÀrkligt nog.

Jag har haft en SARB035 innan som jag tyckte nÀstan var perfekt. Problemet var fÀrgen pÄ tavlan, nyansen av 'vitt'.
Idag har jag en SubC och ett par Vintage ryssar. SÄ jag behöver nÄgot enkelt men ÀndÄ en bra klocka, dÀrav Seiko.

SARX033 har jag kikat pÄ men gillar inte lÀnken.

Jag tÀnker mig upp till 5k i pris, begagnat eller nytt.
PÄ lÀnk och inte svart urtavla. Automatisk och Þ38-40mm.

SÄ vad ska jag köpa?!
Som nÄgon annan nÀmnde, SARX013
Och om du inte gillar lÀnken (det gjorde inte jag heller. Snygg men "plÄtig") smÀll pÄ ett lÀder!
Min förra 013
IMG_2697.JPG
 
Topp