• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Psykel

Patek
Som nÄgon annan nÀmnde, SARX013
Och om du inte gillar lÀnken (det gjorde inte jag heller. Snygg men "plÄtig") smÀll pÄ ett lÀder!
Min förra 013
IMG_2697.JPG
Grym pÄ det lÀdret!
 

Rearden

Cartier
La precis ut min SKX till försÀljning, men samtidigt fick jag för mig att jag kankse borde ge den en service och slita den sjÀlv istÀllet. Vad skulle en service pÄ en SKX007 gÄ pÄ (give or take)?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
La precis ut min SKX till försÀljning, men samtidigt fick jag för mig att jag kankse borde ge den en service och slita den sjÀlv istÀllet. Vad skulle en service pÄ en SKX007 gÄ pÄ (give or take)?

Billigast Àr att leta reda pÄ ett 7s26-verk och sedan byta verken sjÀlv eller hos urmakare, 400+ för urverket och sen borde det bara bli arbetstid hos urmakare.

Edit: Sen kanske det inte Àr helt lÀtt att hitta urverken, enklast Àr att leta pÄ eBay. Alternativt köpa den billigaste Seiko 5an frÄn valfri grÄhandelsajt.
 

Rearden

Cartier
Billigast Àr att leta reda pÄ ett 7s26-verk och sedan byta verken sjÀlv eller hos urmakare, 400+ för urverket och sen borde det bara bli arbetstid hos urmakare.

Edit: Sen kanske det inte Àr helt lÀtt att hitta urverken, enklast Àr att leta pÄ eBay. Alternativt köpa den billigaste Seiko 5an frÄn valfri grÄhandelsajt.
Tack sÄ mycket! Göra det sjÀlv Àr tyvÀrr utanför min bekvÀmlighetszon. (och helt klart utanför mig som knappt kan montera en ikeamöbel..)
 

Rearden

Cartier
Generellt gÄr SEIKOs för lÄngsamt nÀr de behöver service, inte för fort. Om den gÄr bra i övrigt sÄ lÀr det rÀcka att du ruckar den.
GÄr utmÀrkt i övrigt, byter datum som den ska osv. Kollade i en gammal konversation och den var frÄn 2010. SÄ en ruckning kankse rÀcker alltsÄ, kan jag fÄ det gjort hos vilken urmakare som helst?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
GÄr utmÀrkt i övrigt, byter datum som den ska osv. Kollade i en gammal konversation och den var frÄn 2010. SÄ en ruckning kankse rÀcker alltsÄ, kan jag fÄ det gjort hos vilken urmakare som helst?
Jag hade gjort det sjÀlv pÄ en sÄ billig klocka. Kostar nog som ett urverk om det ska utföras noggrannt.
 

Psykel

Patek
Hur lossar man lÀnkbitarna pÄ denna? Skulle behöva köra en Robin Hood-justering (ta frÄn dom rika och ge till dom fattiga - spÀnnet sitter ganska ocentrerat, sÄ ska flytta lÀnkbitar frÄn ena sidan till den andra).
NÄn som har koll? @yonsson förmodligen? :D
IMG_3733.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur lossar man lÀnkbitarna pÄ denna? Skulle behöva köra en Robin Hood-justering (ta frÄn dom rika och ge till dom fattiga - spÀnnet sitter ganska ocentrerat, sÄ ska flytta lÀnkbitar frÄn ena sidan till den andra).
NÄn som har koll? @yonsson förmodligen? :D
IMG_3733.JPG
Det sitter bleck i varje lÀnkbit som ska puttas ut i pilens riktning.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Tack! FÄr testa nÀr jag kommer hem!
Det Àr nog tÀnkt att du ska trycka vid "cirkeln" pÄ andra sidan mot för var pilen Àr. Antar att den Àr upphöjd för att förhindra att stiften Äker ut av misstag. Det kan vara ett riktigt helvete med dessa typer av stift, sitter hÄrt :)
 

Psykel

Patek
Det Àr nog tÀnkt att du ska trycka vid "cirkeln" pÄ andra sidan mot för var pilen Àr. Antar att den Àr upphöjd för att förhindra att stiften Äker ut av misstag. Det kan vara ett riktigt helvete med dessa typer av stift, sitter hÄrt :)
LÄter troligt. Det Àr en minimal glipa pÄ undersidan, sÄ verkar onekligen sÄ. Tack!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
NÄgon som vet om det gÄr att fÄ tag pÄ halvlÀnk(ar) till Sarb035/033?
Jag köpte en Sarb035 till tjejen i julklapp som hon Àlskar, men vi fÄr inte lÀnken att sitta perfekt. Den sitter aningen tight och lÀmnar mÀrken.
Plockar vi bort en lÀnkbit och flyttar in mikrojusteringen hÀnger den alldeles för mycket.

Köpte med ett hirsch-lÀder som passar perfekt men hon vill ju Àven kunna ha den pÄ lÀnk.
NÄgon som har nÄgot förslag?
 
Topp