• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fujoor

Patek
2-Faktor
NÄgon som vet om det gÄr att fÄ tag pÄ halvlÀnk(ar) till Sarb035/033?
Jag köpte en Sarb035 till tjejen i julklapp som hon Àlskar, men vi fÄr inte lÀnken att sitta perfekt. Den sitter aningen tight och lÀmnar mÀrken.
Plockar vi bort en lÀnkbit och flyttar in mikrojusteringen hÀnger den alldeles för mycket.

Köpte med ett hirsch-lÀder som passar perfekt men hon vill ju Àven kunna ha den pÄ lÀnk.
NÄgon som har nÄgot förslag?
Även jag har letat efter en lösning. Inte hittat nĂ€got annat Ă€n att byta lĂ„s. Jag accepterade att den satt lite löst.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Även jag har letat efter en lösning. Inte hittat nĂ€got annat Ă€n att byta lĂ„s. Jag accepterade att den satt lite löst.
Alright. TyvÀrr sitter den alldeles för löst pÄ henne med andra lösningen.
Den sitter liksom bra pÄ mig nÀr vi kör den för stora lösningen.

Och lite för tight nu som sagt...!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
https://www.hodinkee.com/articles/seiko-prospex-blue-lagoon-samurai-turtle-srpb09-and-srpb11
upload_2017-1-9_17-34-59.png


upload_2017-1-9_17-35-10.png

Kan inte hjÀlpa det, tycker de tog allt bra med samurajen och totalförstörde den. Opassande index, visarna funkar inte med caset etc. Och inte det minsta toolig lÀngre... Iof min högst personliga Äsikt :blackeye: Men se vad fin originalet i titan Àr...
IMG_1441.JPG
 

squba

Omega
Snyggaste seikon jag har Àgt, Àr inte stor fan av ljusa tavlor men den hÀr tavlan Àr bara magisk. Man mÄste se den i verkligheten för att uppskatta hur den Àr gjord. En sÄ pass billig klocka, nya gÄr för runt 140$ men ger en kvalitetskÀnsla som jag inte har upplevt med nÄgon annan seiko tidigare. Underbar!

IMG_0245.JPG
Citerade fel förut...

Köpte den för 99.50 GBP, vilket mÄste anses som ett fynd.
http://www.ebay.com/itm/Seiko-Gents...-199-00-Now-99-50-Free-P-amp-P-/322374331231?
#iPhone 7
IMG_0437.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan inte hjÀlpa det, tycker de tog allt bra med samurajen och totalförstörde den. Opassande index, visarna funkar inte med caset etc. Och inte det minsta toolig lÀngre... Iof min högst personliga Äsikt :blackeye: Men se vad fin originalet i titan Àr...
IMG_1441.JPG
Dessutom tog de bort det bÀsta med modellen, nÀmligen titanet!
Tror ÀndÄ den kommer bli poppis.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
FrÄga till dom riktiga Seikonördarna:
Det ligger en SKX009 japanare pÄ tratten hÀr: http://www.tradera.com/item/190204/272934993/seiko-skx009j-automatic-japan-a-
NĂ„gonting som fĂ„ngade mitt öga Ă€r hur "DIVER'S 200m"-texten pĂ„ tavlan Ă€r VIT? Har den NÅGONSIN varit det eller Ă€r det en dead giveaway pĂ„ aftermarket-tavla? Serienumret börjar pĂ„ 7 vilket indikerar att den supposedly Ă€r tillverkad 2007, 1997, 1987 etc etc - eller har jag fel?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
FrÄga till dom riktiga Seikonördarna:
Det ligger en SKX009 japanare pÄ tratten hÀr: http://www.tradera.com/item/190204/272934993/seiko-skx009j-automatic-japan-a-
NĂ„gonting som fĂ„ngade mitt öga Ă€r hur "DIVER'S 200m"-texten pĂ„ tavlan Ă€r VIT? Har den NÅGONSIN varit det eller Ă€r det en dead giveaway pĂ„ aftermarket-tavla? Serienumret börjar pĂ„ 7 vilket indikerar att den supposedly Ă€r tillverkad 2007, 1997, 1987 etc etc - eller har jag fel?
Kassa bilder men texten Àr nog blekt precis som inlÀgget i vridringen.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Kassa bilder men texten Àr nog blekt precis som inlÀgget i vridringen.
Mjo. Kanske det. Tycker bara klockan i övrigt ser rĂ€tt frĂ€sch ut för att vara SÅ blekt. Texten Ă€r ju vitare Ă€n lumen.. PĂ„ dom mögligaste SKXarna jag nĂ„gonsin sĂ€tt sĂ„ har den röda fĂ€rgen blekts till en hĂ€rlig gul nyans, men dĂ„ Ă€r ofta mer pĂ„tagligt att hela tavlan Ă€r vĂ€ldigt blekt och Ă€ven inlĂ€gget i vridringen. Men du kanske har rĂ€tt! LĂ€ste nĂ„nstans att vita "DIVER'S"-texter ofta var aftermarket, men utan nĂ„n vettigt kĂ€lla.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
FrÄga till dom riktiga Seikonördarna:
Det ligger en SKX009 japanare pÄ tratten hÀr: http://www.tradera.com/item/190204/272934993/seiko-skx009j-automatic-japan-a-
NĂ„gonting som fĂ„ngade mitt öga Ă€r hur "DIVER'S 200m"-texten pĂ„ tavlan Ă€r VIT? Har den NÅGONSIN varit det eller Ă€r det en dead giveaway pĂ„ aftermarket-tavla? Serienumret börjar pĂ„ 7 vilket indikerar att den supposedly Ă€r tillverkad 2007, 1997, 1987 etc etc - eller har jag fel?
Kassa bilder men texten Àr nog blekt precis som inlÀgget i vridringen.
Ska inte "21 jewels"-texten vara vit?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
FrÄga till dom riktiga Seikonördarna:
Det ligger en SKX009 japanare pÄ tratten hÀr: http://www.tradera.com/item/190204/272934993/seiko-skx009j-automatic-japan-a-
NĂ„gonting som fĂ„ngade mitt öga Ă€r hur "DIVER'S 200m"-texten pĂ„ tavlan Ă€r VIT? Har den NÅGONSIN varit det eller Ă€r det en dead giveaway pĂ„ aftermarket-tavla? Serienumret börjar pĂ„ 7 vilket indikerar att den supposedly Ă€r tillverkad 2007, 1997, 1987 etc etc - eller har jag fel?

7 kan betyda 97 och 07, korrekt. Den började produceras 95-ish. Kan vara blekt som yonsson nÀmner om Àn det lÄter lite konstigt, sÄvida de inte hetsblekt den eller nÄgot (lumen ser ju lite Äldrad ut pÄ tavlan vilket kan bero pÄ Älder/fukt). Det kan vara en AM-tavla men samtigt lÄter det orimligt att nÄgon medvetet gjort texten vit, jag förutsÀtter att de vill efterlikna originalet sÄ mycket som möjligt. Men svÄrt att avgöra, dÄliga bilder och eventuell efterredigering kan sÀkert ha pÄverkat bilden.

SÀkrast Àr att be om bÀttre bilder pÄ tavlan, skadar inte att frÄga :)
 

Oljud

Omega
Kan inte hjÀlpa det, tycker de tog allt bra med samurajen och totalförstörde den. Opassande index, visarna funkar inte med caset etc. Och inte det minsta toolig lÀngre... Iof min högst personliga Äsikt :blackeye: Men se vad fin originalet i titan Àr...
IMG_1441.JPG

HÄller med, framförallt sÄ gillar jag inte index pÄ den nya, men skulle gÀrna lÀgga vantarna pÄ en blÄ titan-Samuraj.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Kan inte hjÀlpa det, tycker de tog allt bra med samurajen och totalförstörde den. Opassande index, visarna funkar inte med caset etc. Och inte det minsta toolig lÀngre... Iof min högst personliga Äsikt :blackeye: Men se vad fin originalet i titan Àr...
IMG_1441.JPG

HalvvÀgs in i texten sÄ ville jag inte hÄlla med dig dÄ jag tyckte att den visst sÄg schysst, sen insÄg jag att det var originalet du postat. InstÀmmer, trist uppdatering.
 
Topp