• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Hittade denna sndf87p1 pĂ„ Gran Canaria. Är litet osĂ€ker pĂ„ nĂ€r den kan vara tillverkad. Vad tror ni - Ă€r det 2004 eller 2014?
IMG_20170111_101149.jpg
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
FrÄga till dom riktiga Seikonördarna:
Det ligger en SKX009 japanare pÄ tratten hÀr: http://www.tradera.com/item/190204/272934993/seiko-skx009j-automatic-japan-a-
NĂ„gonting som fĂ„ngade mitt öga Ă€r hur "DIVER'S 200m"-texten pĂ„ tavlan Ă€r VIT? Har den NÅGONSIN varit det eller Ă€r det en dead giveaway pĂ„ aftermarket-tavla? Serienumret börjar pĂ„ 7 vilket indikerar att den supposedly Ă€r tillverkad 2007, 1997, 1987 etc etc - eller har jag fel?
LÀste pÄ lite om AM-tavlor igÄr dÄ jag stötte pÄ en annan SKX med vit text, det har funnits (och kanske fortfarande finns) AM-tavlor med vit divers-text, sÄg dock inte riktigt ut som den i annonsen. Om sÀljaren nu inte har nÄgon förklaring till det sÄ hade jag nog inte lagt sÄ mycket pengar pÄ klockan.
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
NÄgon som har tips pÄ var man bÀst fiskar efter utgÄngna modeller? NÀrmare bestÀmt Seiko spirit SCVE003 som jag har snöat in helt pÄ de senaste dagarna. SÄldes under 2014 om jag inte kommer ihÄg helt fel! Bild för att göra inlÀgget roligare:
25769157586_6263b34a83_c.jpg

Tacksam för hjÀlp och svar!
 

Psykel

Patek
NÄgon som har tips pÄ var man bÀst fiskar efter utgÄngna modeller? NÀrmare bestÀmt Seiko spirit SCVE003 som jag har snöat in helt pÄ de senaste dagarna. SÄldes under 2014 om jag inte kommer ihÄg helt fel! Bild för att göra inlÀgget roligare:
25769157586_6263b34a83_c.jpg

Tacksam för hjÀlp och svar!
Shoppinginjapan.net hade alla fĂ€rgerna i lager i höstas. Verkar vara slut nu, tyvĂ€rr. Önskar att jag slog till pĂ„ en blĂ„.
 

leiden

Rolex
NÄgon som har tips pÄ var man bÀst fiskar efter utgÄngna modeller? NÀrmare bestÀmt Seiko spirit SCVE003 som jag har snöat in helt pÄ de senaste dagarna. SÄldes under 2014 om jag inte kommer ihÄg helt fel! Bild för att göra inlÀgget roligare:
25769157586_6263b34a83_c.jpg

Tacksam för hjÀlp och svar!
Fattar varför du vill ha den, snygg och samtidigt lite udda
 

Psykel

Patek
Årets första köp avklarat! Ännu en tradera-auktion, min fjĂ€rde totalt. Blev ett riktigt kap, tror jag! Förutsatt att den gĂ„r dĂ„! :D
FÄr dock nÄn random ny skrÀpklocka av dammodell pÄ köpet, men den gÄr vÀl att ge bort till nÄn behövande.
Tror nog att @yonsson rÄd om att gÄ pÄ dÄliga foton funkade bra! Man sÄg knappt Seikon i annonsen, men mitt (nÄja) trÀnade öga kÀnde nog igen den, minsann! ;)
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Årets första köp avklarat! Ännu en tradera-auktion, min fjĂ€rde totalt. Blev ett riktigt kap, tror jag! Förutsatt att den gĂ„r dĂ„! :D
FÄr dock nÄn random ny skrÀpklocka av dammodell pÄ köpet, men den gÄr vÀl att ge bort till nÄn behövande.
Tror nog att @yonsson rÄd om att gÄ pÄ dÄliga foton funkade bra! Man sÄg knappt Seikon i annonsen, men mitt (nÄja) trÀnade öga kÀnde nog igen den, minsann! ;)
DĂ„liga bilder kan ge riktiga kap!
 

Psykel

Patek
DĂ„liga bilder kan ge riktiga kap!
Indeed! Ensam budgivare pÄ denna. LÄg dessutom inlagd som damur, och dÀr kanske inte sÄ mÄnga klockjÀgare spanar.
Sen Àr det vÀl kanske en lite udda serie frÄn 70-talet som inte Àr sÄ eftertraktad, men jag har en lista pÄ en 10 modeller eller sÄ ur den serien som jag vill ha! :D
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Årets första köp avklarat! Ännu en tradera-auktion, min fjĂ€rde totalt. Blev ett riktigt kap, tror jag! Förutsatt att den gĂ„r dĂ„! :D
FÄr dock nÄn random ny skrÀpklocka av dammodell pÄ köpet, men den gÄr vÀl att ge bort till nÄn behövande.
Tror nog att @yonsson rÄd om att gÄ pÄ dÄliga foton funkade bra! Man sÄg knappt Seikon i annonsen, men mitt (nÄja) trÀnade öga kÀnde nog igen den, minsann! ;)
Jag tÀnkte pÄ dig nÀr jag sÄg annonsen, det Àr samma serie och urverk som i din andra klocka men det kanske du hade koll pÄ :). Har sjÀlv samma modell bara en annan tavla.
 
Topp