• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

gdae

Cartier
2-Faktor
IMG_2185.JPG IMG_2186.JPG IMG_2179.JPG IMG_1313.JPG
En tonfisk Àr aldrig fel, ny som gammal. Mitt tips Àr dock att vÀnta en vecka innan du bestÀmmer dig eftersom det lanseras en hel del trevliga dykarklockor frÄn SEIKO under Baselworld.
MÄnga trevliga modeller som Àr pÄ vÀg. AngenÀmt problem att det finns sÄ mÄnga bra kandidater! I vÀrsta fall fÄr det vÀl bli ner Àn en...
 

240snusit

Panerai
Postade samma frÄga i Monster-trÄden men den verkar inte vara sÄ aktiv som denna. Vad skulle ni sÀga Àr ett rimligt pris för en Seiko Monster 3rd Gen? Har kollat runt lite men priser Àr lite all over the place. Det Àr just en 3rd Gen med 6R15-verket jag söker efter sÄ jag Àr tyvÀrr inte lika intresserad av tidigare generationer.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En nyfiken frÄga, vad bestÄr tavla och chapter ring av för material i tex min Sarb035? Plast eller metall eller vad Àr det? Skiljer det sig i olika prisklasser inom seiko?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Postade samma frÄga i Monster-trÄden men den verkar inte vara sÄ aktiv som denna. Vad skulle ni sÀga Àr ett rimligt pris för en Seiko Monster 3rd Gen? Har kollat runt lite men priser Àr lite all over the place. Det Àr just en 3rd Gen med 6R15-verket jag söker efter sÄ jag Àr tyvÀrr inte lika intresserad av tidigare generationer.
Jag har dÄlig koll pÄ monster rent generellt men 6R15-klockor gÄr vÀl sÀllan under 2000kr, det enda du kan göra Àr att leta reda pÄ avslutade annonser pÄ eBay och andra forum för att fÄ en uppfattning om hur de ligger prismÀssigt, begrÀnsa sökningen till det senaste Äret om du söker genom Google.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tavlan har nÄgon typ av metallbas (stÄl?) som Àr mÄlad, chapter ringen vet jag inte. Hur sÄ? :)
Är bara som sagt lite nyfiken av vad man anvĂ€nder för material val. Har ingen jĂ€ttebra kunskap nĂ€r det gĂ€ller klockor men vill lĂ€ra mig mer. Oftast fĂ„r man ju vad man betalar för och i seikos fall sĂ„ brukar man fĂ„ vĂ€ldigt mycket för pengarna generellt. Vad brukar seiko anvĂ€nda för material val nĂ€r det gĂ€ller detaljer pĂ„ sina tavlor som sjĂ€lva tavlan, chapter ringen och index? FörstĂ„r att det inte Ă€r samma pĂ„ deras serier som ligger pĂ„ olika prisnivĂ„er. Kanske en konstig och onödig frĂ„ga men det Ă€r vĂ€l det ett nörd forum Ă€r till för ;)
 
Topp