• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

ARTEA

Omega
FÄtt nya packningar idag, och mÄr nu som en prins... nej som en King.
DSC_8965.jpg

Riktigt snygg, ref pÄ den?
 

Blackmore

Panerai
God morgon!

I morse upptÀckte jag att det Àr dags för batteribyte pÄ min SBGX059.

Jag brukar begagna mig av Magnussons Ur i Göteborg nÀr jag byter batteri och/eller trycktestar min olika Seikos.
Är Magnussons att rekommendera Ă€ven i detta fallet, eller mĂ„ste den skickas ivĂ€g eftersom det Ă€r en GS?
 

john b

Rolex
God morgon!

I morse upptÀckte jag att det Àr dags för batteribyte pÄ min SBGX059.

Jag brukar begagna mig av Magnussons Ur i Göteborg nÀr jag byter batteri och/eller trycktestar min olika Seikos.
Är Magnussons att rekommendera Ă€ven i detta fallet, eller mĂ„ste den skickas ivĂ€g eftersom det Ă€r en GS?

KlockmÀsterbutiken pÄ Frölunda Torg sÀljer ju GS sÄ kanske lika bra att gÄ till dem. Be att fÄ prata med urmakare Dennis om du vill ha extra lugn och ro. Han Àr GS-nörd.
 

97522583

Breitling
Hej. Har lite frÄgor om en begagnad GS.
1. SĂ€ljaren verkar vĂ€ldigt leggit och Ă€r auktoriserad försĂ€ljare av GS. Jag frĂ„gade om tidsavvikelsen och fick svaret ''Regarding timing, this watch is running within specs and has been tested by our watchmaker.'' Är det nĂ„got att haka upp sig pĂ„?
2. Jag frÄga om Äret av produktion och fick svaret: Finally, we don't know the exact year, since we do not have the original warranty card. NÄgot att haka upp sig pÄ?

EDIT:

3. Är flĂ€ckarna pĂ„ lĂ€nkarna nĂ„got att bekymra sig över? Som i att klockan kan vara skadad alt kan sĂ€nka priset rejĂ€lt.
 

Bilagor

  • 700.jpg
    700.jpg
    36.7 KB · Visningar: 87

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hej. Har lite frÄgor om en begagnad GS.
1. SĂ€ljaren verkar vĂ€ldigt leggit och Ă€r auktoriserad försĂ€ljare av GS. Jag frĂ„gade om tidsavvikelsen och fick svaret ''Regarding timing, this watch is running within specs and has been tested by our watchmaker.'' Är det nĂ„got att haka upp sig pĂ„?
2. Jag frÄga om Äret av produktion och fick svaret: Finally, we don't know the exact year, since we do not have the original warranty card. NÄgot att haka upp sig pÄ?

EDIT:

3. Är flĂ€ckarna pĂ„ lĂ€nkarna nĂ„got att bekymra sig över? Som i att klockan kan vara skadad alt kan sĂ€nka priset rejĂ€lt.
Vad Àr det för sÀljare, pÄ nÀtet? Punkt 1. Vilket svar hade du velat ha? Punkt 2. Hur gammal anses den vara? Garantikort Àr ju inget att ha om garantin ÀndÄ inte gÀller lÀngre. Och sist, vad Àr priset? Jag tycker inte man ser flÀckar tillrÀckligt bra pÄ bilden
 

97522583

Breitling
Vad Àr det för sÀljare, pÄ nÀtet? Punkt 1. Vilket svar hade du velat ha? Punkt 2. Hur gammal anses den vara? Garantikort Àr ju inget att ha om garantin ÀndÄ inte gÀller lÀngre. Och sist, vad Àr priset? Jag tycker inte man ser flÀckar tillrÀckligt bra pÄ bilden
1. FörlÄt. gÀller Chrono24 med bra track record. trusted seller frÄn 2012 och 83 sÄlda via trusted check out. En snabb googling visade fysisk butik och bra recensioner. Det svar jag skulle velat ha Àr vÀl att klockan inte avviker tillrÀckligt för att behövas servas inom 18 mÄnader.

2. Anges ej hur gammal den anses vara.

3. Priset:21,5K pÄ det 25% momstull samt 1,55 visapÄslag sÄ 27K totti.
 

Omega87

Rolex
Fick Àntligen liv i en av mina första Seikos som jag inte riktigt klickat med. Det var helt klart den svarta lÀderremmen som var ful och urkass. Nu nÀr solen tittar fram och med ett passande nato för det sÄ kÀnns den som ny igen! :)

DSC_0689.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Antagligen vassast. Är lĂ€nken pĂ„ den tight ocksĂ„?

LÀnken pÄ bild Àr en utbyteslÀnk frÄn Optura. Jag har originalet som Àr i lika fint skick som boetten...men...den har fÄtt ett brott som Optura menar inte gÄr att laga, dÀrav att jag blev erbjuden den nya lÀnken. Nu tror jag i och för sig att det gÄr, det handlar snarare om hur mycket jobb man Àr beredd att lÀgga pÄ det.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Seikokunniga, vĂ€nder mig till er i er vishet. Är ohyggligt dĂ„lig pĂ„ Seikos urverk.

Kan vilken uris som helst serva ett av Seikos NH35A-verk? Tappar i dagslÀget ca 3 sek/h sÄ nÄt Àr bananas.
 

Bazsy

Cartier
Seikokunniga, vĂ€nder mig till er i er vishet. Är ohyggligt dĂ„lig pĂ„ Seikos urverk.

Kan vilken uris som helst serva ett av Seikos NH35A-verk? Tappar i dagslÀget ca 3 sek/h sÄ nÄt Àr bananas.
Det Àr en 4R35 verk som motsvarar NH35A tror jag. Vem som helst borde kunna serva den som Àr villig men det kan bli billigare att byta Àn fixa.
 

donpasta

Panerai
SÄlde min Seiko SKX007 till en kompis och det gör alltid lite ont att se den pÄ honom men han Àr jÀtte glad över den som jag var men den var svÄr att slÀppa :)
 

Falken

Panerai
2500 för en skx031 Àr det rimligt? SÄg att det lÄg en pÄ forumet men kan inget om dessa. Enda som jag förstÄtt och gillar Àr att den inte Àr lika tjock som skx007
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
2500 för en skx031 Àr det rimligt? SÄg att det lÄg en pÄ forumet men kan inget om dessa. Enda som jag förstÄtt och gillar Àr att den inte Àr lika tjock som skx007

Kanske inte orimligt men det beror ju vÀldigt mycket pÄ skicket, mÄste vara hyffsat speciell för att nÄ upp till 2500. Har sÄlt nÄgra SKX031/33 mellan 1500 till drygt 2000 kr.
 

Bazsy

Cartier
AlltsÄ jag tror att jag har blivit smittad ordentligt. Har PADIn, en vintage 70s Seiko samt en MM300 och har idag bestÀllt en Samurai och tÀnker bestÀlla en Blumo och en SARX033 nÀr skatteÄterbÀringen kommer om tvÄ veckor. Dessutom vill jag sÄ smÄningom ha en SKX bara för att den Àr snygg och behöver inte skyddas sÄ mycket :)
 
Topp