• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

leiden

Rolex
Det finns mÄnga outforskade (eller dÄligt omskrivna) guldklimpar hos Seiko, denna Àr rÀtt kul men lite pÄ grÀnsen för liten för mig i mitt tycke. Hade jag haft en slimmare profil, typ 17-18 cm hade den varit perfekt.
Det gör det verkligen! Är svag för de Ă€ldre dressmodellerna.
LÄter som att den skulle passa perfekt pÄ mig ;)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Min gamla trotjÀnare pÄ armen idag. Den fÄr sÀllan handledstid numera men den har hÀngt med i över 10Är nu. LÄngt innan nÄgot speciellt klockintresse och varit med om vÀldigt mÄnga Àventyr. HÄller tÀtt Ànnu och endast krÀvt ett batteribyte
IMG_20170725_203224.jpg
 
Senast Àndrad:

Ormet

Panerai
2-Faktor
Det gör det verkligen! Är svag för de Ă€ldre dressmodellerna.
LÄter som att den skulle passa perfekt pÄ mig ;)
Än sĂ„ lĂ€nge sĂ„ kan jag leva med storleken, skulle nog grĂ€ma mig för mycket om jag sĂ„lde den dĂ„ jag troligen aldrig kommer hitta ett liknande ex (i samma orörda skick) igen :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vetefan - tycker det haglar av bra bilder, bl.a denna sÄklart!
Jo visst, mÄnga snygga bilder absolut, men de flesta Àr ju tagna med mobilkamera dÀr man inte fÄr den extrema kvalitén man fÄr med systemkamera, o dÀr man inte heller kan leka med skÀrpedjup etc. Tycker personligen sÄnt gör vÀldigt mycket.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Misshandeln av SRPn Àr över.
DSC_1970.JPG
DSC_1969.JPG
DSC_1968.JPG
LÀnken avsmalnar nu till 18mm (isf 20) vid spÀnnet och den hemska dykförlÀngningen Àr borta. Nu ÄterstÄr bara att fÄ lite nya repor som döljer min hemmaborstning av lÀnken sÄ Àr jag nöjd.
Blev mkt bÀttre Àn jag förestÀllde mig. Bra jobbat! :)
 

plattfot

Rolex
Har sett det pÄ en padi och tycker det sÄg klart över förvÀntan ut. Kan tÀnka mig att den blÄa ARen ger en fin förstÀrkning av tavlan. Var det domed eller double dome?

Precis -som Ernst skulle sagt - tavlan tar för sig pÄ ett helt nnat sÀtt.
Ganska sÀker det Àr dubbelbubbel. Köpte glaset hÀr pÄ KS, kan kolla.

Edit: yes dubble dome CT072.
 
Senast Àndrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
SĂ„lde av min skx031 till polaren och har fĂ„tt plats över i klocklĂ„dan. Är nyfiken att testa nĂ„got med vit urtavla. Nytt eller gammalt kvittar, helst under 3-4k. Skyffla tips! :) du kanske rent av sitter pĂ„ nĂ„gon intressant?
 
Topp