• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Chuck

Patek
2-Faktor
Fantastisk lume pÄ Seiko
FullSizeRender.jpg
 

Psykel

Patek
Dubbelpostar dagens: 66-7970 frÄn 1971. Vad som Àr lite intressant med dessa Àr att jag nog aldrig har sett en med patinerad tavla. Jag har fyra stycken 66-7XXX med samma typ av tavla (vissa skillnader i hÀnsende till text och utforming av index, men samtliga med numeriska index hela vÀgen runt) och vad dom har gemensamt Àr att dom alla kostade under 100 kr styck och alla har perfekta tavlor med fungerande lysmassa. Hade Seiko extra flyt 1969-1973, eller vad Àr det frÄgan om?
snapseed-jpg.603504

Edit: En av mina 66-7XXX Àr ett renoveringsobjekt (saknar krona, men kan mycket vÀl gÄ bra - ingen aning), övriga gÄr inom minuten per dygn. Anses det pretto att köra trippelpipigt, eller Àr det bara att gasa?
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Dubbelpostar dagens: 66-7970 frÄn 1971. Vad som Àr lite intressant med dessa Àr att jag nog aldrig har sett en med patinerad tavla. Jag har fyra stycken 66-7XXX med samma typ av tavla (vissa skillnader i hÀnsende till text och utforming av index, men samtliga med numeriska index hela vÀgen runt) och vad dom har gemensamt Àr att dom alla kostade under 100 kr styck och alla har perfekta tavlor med fungerande lysmassa. Hade Seiko extra flyt 1969-1973, eller vad Àr det frÄgan om?
snapseed-jpg.603504

Edit: En av mina 66-7XXX Àr ett renoveringsobjekt (saknar krona, men kan mycket vÀl gÄ bra - ingen aning), övriga gÄr inom minuten per dygn. Anses det pretto att köra trippelpipigt, eller Àr det bara att gasa?
Bara att gasa! LÀckert armband, vad Àr det för nÄgot?
 
TÀnkte kolla om nÄn kan hjÀlpa mig...
Jag vill ha en skx007 med applicerade index. Ska jag köpa en annan modell (vilken?) och byta bezel eller ska jag köpa en 007 och byta tavla?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
TÀnkte kolla om nÄn kan hjÀlpa mig...
Jag vill ha en skx007 med applicerade index. Ska jag köpa en annan modell (vilken?) och byta bezel eller ska jag köpa en 007 och byta tavla?
Ett alternativ Àr att ta sk skx007 och köpa en lös skx171-tavla, de har funnits pÄ Chronograph.com tidigare. DÄ fÄr du dÀremot annan fÀrg pÄ dag och datumvisning.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Efterlysning: Letar efter ett ruckligt/hĂ€rjat strapcode jubilee/oyster/whatever för en SKX009. Betalar inte lĂ„ngt ifrĂ„n nypris! Är inte intresserad i fina exemplar utan vill att det ska se förjĂ€vligt ut. Perfekt tillfĂ€lle för den som vill köpa ett sprillans nytt tĂ€nker jag!

Ska lÀgga ut en köpesannons men tÀnkte kolla av hÀr först.
 
Topp