• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ett alternativ Àr att ta sk skx007 och köpa en lös skx171-tavla, de har funnits pÄ Chronograph.com tidigare. DÄ fÄr du dÀremot annan fÀrg pÄ dag och datumvisning.

Tycker det Àr snyggare med vit datum & dagvisning pÄ Skx171 med silverramen och svart pÄ 007. Funderar pÄ att köpa en 171 tavla eller Srp585 till min 007. MÄste dock fÄ tag i en 009 först till paditavlan som modobjekt nr 1 :)
 

alexander90

Breitling
6309-729A.jpg

InvÀntar denna via post. 6309-729A
Ouff, Riktigt trÄkigt, klockan anlÀnde och det visar sig vara massor med fel pÄ klockan. Inget av dessa felen framgick i anonsen eller uppdagades vid förfrÄgan.
 

Hutti

Cartier
Är det normal att en skx lĂ„ter nĂ€r man "skakar" den horisontellt och vertikalt? Det ena ljudet kommer frĂ„n rotorn sjĂ€lvklart, Men det andra?

 

alexander90

Breitling
NÄgot man inte kan se pÄ bilden ovan?
Yes, boett-tuben eller vad man ska kalla det Àr illa tilltygad och stem Àr helt av, delen som gÄtt av sitter fast inne i kronan.
Är det vĂ€rt att försöka fĂ„ det fixat eller ska jag bara sĂ€lja det som reservdelsklocka? (Ă€r student och min "lyxbudget" Ă€r nĂ„got anstrĂ€ngd redan utan en ovĂ€ntad klockreparation.)
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yes, boett-tuben eller vad man ska kalla det Àr illa tilltygad och stem Àr helt av, delen som gÄtt av sitter fast inne i kronan.
Är det vĂ€rt att försöka fĂ„ det fixat eller ska jag bara sĂ€lja det som reservdelsklocka? (Ă€r student och min "lyxbudget" Ă€r nĂ„got anstrĂ€ngd redan utan en ovĂ€ntad klockreparation.)
Visare, tavla och inlÀgg visste du redan om?
Returnera sÀger jag men det Àr jag det.

Edit:
Principen liksom, inte OK att sĂ€lja en klocka med trasiga delar, vad mer kan vara fel? Är urverket OK eller ett vrak? Skruva ut kronan och kolla sĂ„ stĂ€llaxel fungerar Ă€r ju inte direkt svĂ„rt.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Yes, boett-tuben eller vad man ska kalla det Àr illa tilltygad och stem Àr helt av, delen som gÄtt av sitter fast inne i kronan.
Är det vĂ€rt att försöka fĂ„ det fixat eller ska jag bara sĂ€lja det som reservdelsklocka? (Ă€r student och min "lyxbudget" Ă€r nĂ„got anstrĂ€ngd redan utan en ovĂ€ntad klockreparation.)
Spontant kÀnns det inte vÀrt att försöka ge sig pÄ, sÀrskilt om inget av felen framkom i annonsen. Klockan ser dessvÀrre ut som ett ihopplock av AM-delar
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Dubbelpostar dagens: 66-7970 frÄn 1971. Vad som Àr lite intressant med dessa Àr att jag nog aldrig har sett en med patinerad tavla. Jag har fyra stycken 66-7XXX med samma typ av tavla (vissa skillnader i hÀnsende till text och utforming av index, men samtliga med numeriska index hela vÀgen runt) och vad dom har gemensamt Àr att dom alla kostade under 100 kr styck och alla har perfekta tavlor med fungerande lysmassa. Hade Seiko extra flyt 1969-1973, eller vad Àr det frÄgan om?
snapseed-jpg.603504

Edit: En av mina 66-7XXX Àr ett renoveringsobjekt (saknar krona, men kan mycket vÀl gÄ bra - ingen aning), övriga gÄr inom minuten per dygn. Anses det pretto att köra trippelpipigt, eller Àr det bara att gasa?
VÀldigt mycket som tillverkades i den perioden Àr av hög kvalitet! :cigar:
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
20170818_113755.jpg

Klockan vÀxer, och... va bra originalgummit Àr. FörstÄr inte varför det skulle bytas ut:D
Har man bara armar för det sÄ Àr det ju vÀldigt bekvÀmt. Drar lÀtt Ät sig damm men enkelt att bara skölja av ocksÄ iofs. Har sÄdan vÄnda inför att sÀlja denna klocka :(
 

Stryd

Cartier
Hej
En Gammal SEIKO
SEIKO 66-8040 17 JEW ca 1968 ? plexi glas med en flisa pÄ insidan men hel pÄ utsidan. Samtliga har legat i en box ett bra tag (ej Batteri) i denna drog upp denna i gÄr och dom tickar en i dag :)
Jo lite kassa bilder ;)
Om det Àr nÄgon som vet vad denna kan inbringa eller Àr intreserad sÄ skriv en rad eller skicka ett Pm vet jag. :)


//Simon

Brukar betinga ett vÀrde runt 50-350kr
 

Psykel

Patek
Hej
En Gammal SEIKO
SEIKO 66-8040 17 JEW ca 1968 ? plexi glas med en flisa pÄ insidan men hel pÄ utsidan. Samtliga har legat i en box ett bra tag (ej Batteri) i denna drog upp denna i gÄr och dom tickar en i dag :)
Jo lite kassa bilder ;)
Om det Àr nÄgon som vet vad denna kan inbringa eller Àr intreserad sÄ skriv en rad eller skicka ett Pm vet jag. :)


//Simon
Juli 1969 enligt serienummer. @Stryd's prisberÀkning stÀmmer nog rÀtt bra.
 
Topp