• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Psykel

Patek
TillÀgg: det Àr fantastiskt trevliga klockor för den lilla pengen. SlÀng pÄ ett nytt plexi och ett passande lÀder och njut! Konstig tillfredsstÀllelse dessa smÄ ur kan skÀnka ;)

IMG_9194.JPG
SjÀlv föredrar jag 66-7XXX serien, som denna 66-7970 frÄn 1971. Har fyra olika! :D
snapseed-jpg.603504
 

Stryd

Cartier
Snygg :)

Den var ju nÀstan likadan som den ja la upp pÄ min finns det lume prickar och lume pÄ visarna iosf och det lite skadade plexit ;)
DÄ jag inte har dom instrument som behövs för att öppna dessa ur.
Jag gÄr inte in i denna med dom verktyg jag har för klockans bÀsta :) i nulÀget dÄ jag inte har den kunskapen heller :rolleyes:

//Simon

DÄ Àr det enkelt, sÀlj den till mig, jag fixar och om allt vill sig vÀl kan du kanske köpa tillbaka den sen:)
 

Psykel

Patek
Hej

Dra ett pm med ett bud vet jag. ;)
Kan skicka denna med postens blÄ brev.
Skickar denna frÄn VÀllingby centrum (Coop) till dej om vi kommer överens skÀlvklart jag tar bilder pÄ posten och medelar dej via mobil/pm :)

//Simon
Ingen försÀljning i trÄden, ta det över PM.

Edit: Mod hÄller med. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

SLA017

Panerai
IMG_8421.jpg
IMG_8422.PNG

Ledsen @SLA017 men detta öppna mÄl fÄr du bjuda pÄ Àven om det sÀkert resulterar i att du stryker under mitt namn pÄ din shit list.

Spencer Klein, sjÀlvutnÀmnda Klockjesus tycker att hans lume Àr sÄ bra att han inte vill utföra den för "vem som helst", denna lume Àr enligt Klein sÄ grym att den som ska sÀlja vidare klockan mÄste upplysa om att klockan Àr relumad, för annars gÄr det inte upptÀcka att den Àr relumad.

Klein har ingen som helst sjÀlvinsikt, se detta som en allmÀn varning, skicka inget till Klein. Hoppas den ekonomiska kÀftsmÀllen inte blev för hÄrd.

Semestern Àr slut. Jag har rÄd att göra misstag o vara snÀll och andra behöver sÀlja klockor för en avbiten tand.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Gör lite reklam för 7002 dykarna. En bortglömd generation mellan 6309 och moderna SKX. Vintagedykare för nÀstan inga pengar alls:) TyvÀrr Àr mÄnga moddade och det vimlar av AM delar sÄ det gÀller att se upp.
Min badass Àr en generation 1 frÄn 1990 och Àr inte helt original dÄ visarna fÄtt ny lume och glaset tveksamt.
IMG_0561.JPG
 
Senast Àndrad:

AIex

Breitling
Hej Seiko fantaster. Är ny hĂ€r pĂ„ forumet. TĂ€nkte iaf köpa mig min första klocka och min första Seiko klocka. Modellen Ă€r den klassiska "Seiko SKX007K2" som mĂ„nga av er redan Ă€ger och postar bilder pĂ„ i denna trĂ„d. Har hittat en pĂ„ denna sida: http://www.creationwatches.com/prod...MIy76DgPbi1QIVF8ayCh0bLQ0iEAQYAiABEgIVuvD_BwE

Undrar om man kan Ă„ka pĂ„ tullavgift om man bestĂ€ller genom creationwatches? Hur lĂ„ng tid brukar det ta innan klockan kommer till Sverige? Är egentligen inte allt för fast vid just SKX007K2 sĂ„ tips mottages gĂ€rna pĂ„ liknande Seiko modeller upp till 4k klassen. Har t.ex tittat pĂ„ Seiko Samurai men hittar ingen sida som skickar till Sverige.

Tacksam för svar. Trevlig helg.
 
Senast Àndrad:

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Hej Seiko fantaster. Är ny hĂ€r pĂ„ forumet. TĂ€nkte iaf köpa mig min första klocka och min första Seiko klocka. Modellen Ă€r den klassiska "Seiko SKX007K2" som mĂ„nga av er redan Ă€ger och postar bilder pĂ„ i denna trĂ„d. Har hittat en pĂ„ denna sida: http://www.creationwatches.com/prod...MIy76DgPbi1QIVF8ayCh0bLQ0iEAQYAiABEgIVuvD_BwE

Undrar om man kan Ă„ka pĂ„ tullavgift om man bestĂ€ller genom creationwatches? Hur lĂ„ng tid brukar det ta innan klockan kommer till Sverige? Är egentligen inte allt för fast vid just SKX007K2 sĂ„ tips mottages gĂ€rna pĂ„ liknande Seiko modeller upp till 4k klassen. Har t.ex tittat pĂ„ Seiko Samurai men hittar ingen sida som skickar till Sverige.

Tacksam för svar. Trevlig helg.
Ja men tullen Àr sÄ liten sÄ den kan du strunta i. DÀremot mÄste du betala moms. SÄ rÀkna med 25% plus hanteringsavgift.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Hej Seiko fantaster. Är ny hĂ€r pĂ„ forumet. TĂ€nkte iaf köpa mig min första klocka och min första Seiko klocka. Modellen Ă€r den klassiska "Seiko SKX007K2" som mĂ„nga av er redan Ă€ger och postar bilder pĂ„ i denna trĂ„d. Har hittat en pĂ„ denna sida: http://www.creationwatches.com/prod...MIy76DgPbi1QIVF8ayCh0bLQ0iEAQYAiABEgIVuvD_BwE

Undrar om man kan Ă„ka pĂ„ tullavgift om man bestĂ€ller genom creationwatches? Hur lĂ„ng tid brukar det ta innan klockan kommer till Sverige? Är egentligen inte allt för fast vid just SKX007K2 sĂ„ tips mottages gĂ€rna pĂ„ liknande Seiko modeller upp till 4k klassen. Har t.ex tittat pĂ„ Seiko Samurai men hittar ingen sida som skickar till Sverige.

Tacksam för svar. Trevlig helg.
HÀr kan du lÀsa pÄ om moms+tull, lite rörigt men allt finns dÀr som du behöver veta: http://www.tullverket.se/sv/privat/avgifter/allmantomavgifter.4.792224361590183a4d311a5.html
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej Seiko fantaster. Är ny hĂ€r pĂ„ forumet. TĂ€nkte iaf köpa mig min första klocka och min första Seiko klocka. Modellen Ă€r den klassiska "Seiko SKX007K2" som mĂ„nga av er redan Ă€ger och postar bilder pĂ„ i denna trĂ„d. Har hittat en pĂ„ denna sida: http://www.creationwatches.com/prod...MIy76DgPbi1QIVF8ayCh0bLQ0iEAQYAiABEgIVuvD_BwE

Undrar om man kan Ă„ka pĂ„ tullavgift om man bestĂ€ller genom creationwatches? Hur lĂ„ng tid brukar det ta innan klockan kommer till Sverige? Är egentligen inte allt för fast vid just SKX007K2 sĂ„ tips mottages gĂ€rna pĂ„ liknande Seiko modeller upp till 4k klassen. Har t.ex tittat pĂ„ Seiko Samurai men hittar ingen sida som skickar till Sverige.

Tacksam för svar. Trevlig helg.
Ligget en Sumo pÄ köp och sÀlj just nu. BÀttre klocka överlag, men den Àr ocksÄ större. Men om du gillar lite större klockor Àr den grym!
 

AIex

Breitling
Ja men tullen Àr sÄ liten sÄ den kan du strunta i. DÀremot mÄste du betala moms. SÄ rÀkna med 25% plus hanteringsavgift.
Ok, tack för svaret. Har Àven hittat denna sida som verkar vara inom eu vilket betyder att man slipper momsen. Enligt sidan sÄ Àr case diameter 46mm nÀr det ska vara 42mm? NÄgon som bestÀllt frÄn denna sida?

https://www.eglobalcentral.eu/seiko...MI79PbxIrj1QIVx8qyCh1f4AwHEAQYAyABEgJ0lvD_BwE
 

Psykel

Patek
Intressant! Har haft den hÀr SQ100 5Y23-6440 (1987) ett tag. En av fyra Seiko-quartzare som jag köpte som ej fungerande i ett paket för massiva 3kr. Ploppade i ett nytt batteri, men inget hÀnde. HÀromdagen tickade den igÄng, efter att ha legat med batteriet i i minst en vecka, kanske tvÄ. Dock gick den galet snabbt, sekundvisaren tog ett varv pÄ ca 30 sekunder. Men nÀr jag kollar den idag sÄ gÄr den perfekt! Fantastiskt! Ska se om jag fÄr liv i nÄn av dom andra klockorna ocksÄ!
IMG_6415.JPG
 
Topp