• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ormet

Panerai
2-Faktor
Intressant! Har haft den hÀr SQ100 5Y23-6440 (1987) ett tag. En av fyra Seiko-quartzare som jag köpte som ej fungerande i ett paket för massiva 3kr. Ploppade i ett nytt batteri, men inget hÀnde. HÀromdagen tickade den igÄng, efter att ha legat med batteriet i i minst en vecka, kanske tvÄ. Dock gick den galet snabbt, sekundvisaren tog ett varv pÄ ca 30 sekunder. Men nÀr jag kollar den idag sÄ gÄr den perfekt! Fantastiskt! Ska se om jag fÄr liv i nÄn av dom andra klockorna ocksÄ!
IMG_6415.JPG
Seikos gamla arbetshÀstar Àr fascinerande. Har haft nÄgra gamla quartzare som vaknat till liv efter ett par dagar med nytt batteri, alltid lika kul att se :)
 

Psykel

Patek
Seikos gamla arbetshÀstar Àr fascinerande. Har haft nÄgra gamla quartzare som vaknat till liv efter ett par dagar med nytt batteri, alltid lika kul att se :)
Hittade en lÀnk som funkar rÀtt okej tills vidare! Ett trevligt gummi pÄ den hÀr kan nog bli bra, med tanke pÄ den skruvade kronan och sÄnt. Eller ett canvas, kanske?
IMG_6422.JPG
 

jek6094

Omega
Skakade liv i denna för första gÄngen pÄ ett tag. Den diskreta sunburst-effekten pÄ tavlan syns bara i vissa vinklar och Àr nÀstan lika svÄrfÄngad pÄ bild som de blÄ visarna. Dom har jag i princip gett upp försöken att fÄ en bra bild pÄ. :)
DSC_0983.jpg
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Skakade liv i denna för första gÄngen pÄ ett tag. Den diskreta sunburst-effekten pÄ tavlan syns bara i vissa vinklar och Àr nÀstan lika svÄrfÄngad pÄ bild som de blÄ visarna. Dom har jag i princip gett upp försöken att fÄ en bra bild pÄ. :)

Jag har samma problem att fÄnga domeglaset pÄ den hÀr.

IMG_7705.JPG
 
Min Seiko SKX007J stÀller om dagen rÀtt och rakt nÀr jag vrider manuellt, men nÀr den ska byta dag automatiskt sÄ fastnar den mellan tvÄ dagar. NÄgon som vet vad som kan vara fel och/eller om man kan fixa till detta med nÄgot enkelt trick sjÀlv?
 

Psykel

Patek
Cool :) SÄ lÀnge bandet inte Àr för smalt sÄ Àr det ingen fara.
SÄ lÀnge det inte Àr för brett sÄ Àr det ingen fara! ;)
Personligen föredrar jag en millimeter för litet Àn för stort. Har bland annat en vintageklocka med 17mm luggar, dÀr 16mm nato sitter fint. LikasÄ 19mm luggar med 18mm perlon.
 

leiden

Rolex
SÄ lÀnge det inte Àr för brett sÄ Àr det ingen fara! ;)
Personligen föredrar jag en millimeter för litet Àn för stort. Har bland annat en vintageklocka med 17mm luggar, dÀr 16mm nato sitter fint. LikasÄ 19mm luggar med 18mm perlon.
Haha, antar att smaken Àr som baken :D
Vi kan vÀl vara överens om att det ska se bra ut oavsett om bandet Àr smalare eller bredare Àn luggbredden :) Det tycker jag att @ziq klocka gör :)
 

Psykel

Patek
Haha, antar att smaken Àr som baken :D
Vi kan vÀl vara överens om att det ska se bra ut oavsett om bandet Àr smalare eller bredare Àn luggbredden :) Det tycker jag att @ziq klocka gör :)
Absolut, inget fel dÀr! Personligen ska jag bestÀlla ett 21mm, 17mm och möjligtvis ett 15mm band efter löning. Plus nÄgra av normala bredder. RÀtt ska vara rÀtt! :D
 

Case

Panerai
Behöver man en problemfri allt-i-allo-klocka i den prisklassen sÄ Àr den klockren.
Köpte en Sea Urchin mest pÄ skoj. Gillar den över förvÀntan. Har egentligen bara beef med vikta ÀndlÀnkar och den lite löjligt lilla kronan.

Den har fĂ„tt mig att börja snegla pĂ„ Shogun... Mer premium kĂ€nsla. Inte optimala visare men annars fin. Är det "super clear coating", dvs grym AR pĂ„ den?
 

Case

Panerai
Funderar pĂ„ att testa en Sumo ocksĂ„, nu nĂ€r jag vant mig vid lite större dykare. Dock aldrig sett IRL. Är det pĂ„tagligt bĂ€ttre finish Ă€n SKX modellerna?
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Hur kÀnns den pÄ handleden?
PÄ bilden ser det ut som man spÀnner pÄ nÄgon skum kloss. MÀrker knappt av att den sitter dÀr. BÀrs vÀldigt smidigt och inte en polerad yta pÄ klockan. Den blÄ tavlan ger ett visuellt lyft, tror annars sÄ skulle den nog blivit allt för toolig.
Första intrycket Àr positivt, den kommer stanna kvar ett tag:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en Sea Urchin mest pÄ skoj. Gillar den över förvÀntan. Har egentligen bara beef med vikta ÀndlÀnkar och den lite löjligt lilla kronan.

Den har fĂ„tt mig att börja snegla pĂ„ Shogun... Mer premium kĂ€nsla. Inte optimala visare men annars fin. Är det "super clear coating", dvs grym AR pĂ„ den?
Inte pÄ nÄgon av de tvÄ.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Snygg! BÀrs den mycket större Àn SKX?
Lite större bÀrs den nog men den sitter sjukt bekvÀmt, sÀrskilt med ett vettigt gummi. Var lite fundersam pÄ om den var för fet första veckan men sÄ vande jag mig. Kanske blir knepigare för mindre handleder men vad vet jag. Mina 18/19 centimeterare har inga problem med den :)
 

Bilagor

  • IMG_1521.JPG
    IMG_1521.JPG
    287.8 KB · Visningar: 43
Topp