• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Var hittar man alternativa spĂ€nnen som kan tĂ€nkas passa? Är riktigt less pĂ„ den kassa dykarförlĂ€ngningen som skĂ€r in i handleden. Har testat att flytta lĂ€nkbitar fram och tillbaka men blir inge bra.
BlÄ lagun samuraj. Srpb09
IMG_20170914_111817.jpg
Strapcode har spÀnnen i lite olika utföranden. Har ett som jag Àr nöjd med.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
SÀkert dum frÄga men tar tacksamt emot hjÀlp, har endast googlat i 30Min.
Blev galet sugen pÄ
Seiko Samurai i Titan med blĂ„ tavla. Är den SBDA003? Finns det olika modeller? Är den 42mm och finns det en snarlik som Ă€r 40mm?
Tack pÄ förhand // Cliff
image.jpeg


 

gdae

Cartier
2-Faktor
SÀkert dum frÄga men tar tacksamt emot hjÀlp, har endast googlat i 30Min.
Blev galet sugen pÄ
Seiko Samurai i Titan med blĂ„ tavla. Är den SBDA003? Finns det olika modeller? Är den 42mm och finns det en snarlik som Ă€r 40mm?
Tack pÄ förhand // Cliff
image.jpeg

SBDA003 stÀmmer bra. Tillverkades 2004-2008 för japanska marknaden. Det finns Àven en internationell variant i stÄl som tillverkades under ungefÀr samma tid (SNM011 osv).

Den Àr 42mm. Jag kÀnner inte till en liknande i 40mm. De skarpa linjerna Àr rÀtt unika för den hÀr modellen.

SBDA003 börjar dock bli rÀtt svÄr att fÄ tag pÄ. Om du vill göra det lite lÀttare för dig (fast tyngre pÄ armen) tycker jag seiko lyckats bra med nyutgÄvan. Den Àr i stÄl och nÄgon mm bredare, men bÀr inte sÄ mycket större utan kÀnns snarare "rundare". Hack+wind och bÀttre lume fÄr man ocksÄ. Med det sagt sÄ Àr titanmodellerna minst sagt trevliga och speciella klockor.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
SBDA003 stÀmmer bra. Tillverkades 2004-2008 för japanska marknaden. Det finns Àven en internationell variant i stÄl som tillverkades under ungefÀr samma tid (SNM011 osv).

Den Àr 42mm. Jag kÀnner inte till en liknande i 40mm. De skarpa linjerna Àr rÀtt unika för den hÀr modellen.

SBDA003 börjar dock bli rÀtt svÄr att fÄ tag pÄ. Om du vill göra det lite lÀttare för dig (fast tyngre pÄ armen) tycker jag seiko lyckats bra med nyutgÄvan. Den Àr i stÄl och nÄgon mm bredare, men bÀr inte sÄ mycket större utan kÀnns snarare "rundare". Hack+wind och bÀttre lume fÄr man ocksÄ. Med det sagt sÄ Àr titanmodellerna minst sagt trevliga och speciella klockor.
Stort tack för hjÀlpen. Har du nÄgon ungefÀrlig prisuppgift för SBDA003?
 

dnulg0h

Breitling
SpontanbestÀllde precis en sarb017 frÄn shoppinginjapan
Har sett bilder pÄ den med super jubilee dÀr dom lÀngsgÄende lÀnkarna Àr guld. NÄgon som har koll pÄ vart man kan fÄ tag i det armbandet?

Med vÀnliga hÀlsningar
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
FĂ„tt hem nytt canvas!
Grönt premium frÄn Feskarn.
IMG_20170915_193523.jpg

Sitter fint pÄ Sargen som har blanksvart urtavla.
IMG_20170915_194339.jpg
Riktigt stiligt spÀnne och keepern Àr riktigt tajt, I like! Dessutom var det en snygg detalj att fasningen var polerad och resten borstat.
IMG_20170915_193630.jpg

Det matchar ju klockar perfekt dÄ den ocksÄ har polerade fasningar.

Gillar ocksÄ att det smalnar av pÄ bÄde tjocklek och bredd mot spÀnnet. Tack @Feskarn :)
 

larsbeg

Panerai
FĂ„tt hem nytt canvas!
Grönt premium frÄn Feskarn.
IMG_20170915_193523.jpg

Sitter fint pÄ Sargen som har blanksvart urtavla.
IMG_20170915_194339.jpg
Riktigt stiligt spÀnne och keepern Àr riktigt tajt, I like! Dessutom var det en snygg detalj att fasningen var polerad och resten borstat.
IMG_20170915_193630.jpg

Det matchar ju klockar perfekt dÄ den ocksÄ har polerade fasningar.

Gillar ocksÄ att det smalnar av pÄ bÄde tjocklek och bredd mot spÀnnet. Tack @Feskarn :)
supersnyggt:)
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Var hittar man alternativa spĂ€nnen som kan tĂ€nkas passa? Är riktigt less pĂ„ den kassa dykarförlĂ€ngningen som skĂ€r in i handleden. Har testat att flytta lĂ€nkbitar fram och tillbaka men blir inge bra.
BlÄ lagun samuraj. Srpb09
IMG_20170914_111817.jpg
http://www.ebay.com/itm/Seiko-20mm-...lip-Lock-K06W11SA00C-/182733915103?rmvSB=true
dÀr har du en utan den hemska förlÀngningen, passar för turtle-reissuelÀnken(dvs samma som samurai?), 20mm dÀr spÀnnet fÀsts
s-l500.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
IMG_0192.JPG


I veckan ska den köpta Paditavlan sÀttas in, det Àr mÄlet. FrÄgan Àr dock om safir ska pÄ denna eller 007 :)

Och kan nÄgon sÀlja mig ett jubilee :rolleyes:
 

Kloker

Cartier
Finns det Seiko's med utseende som drar Ät dykarhÄllet men som inte Àr sÄ förbaskat stora? 42mm Àr omöjligt att det kommer se okej ut pÄ mig...
 
Topp