• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fujoor

Patek
2-Faktor
Polera tavla med sandpapper, det var nytt...

Men jag Àr vÀldigt sÀker pÄ att tavlan Àr reko, den checkar av alla punkter utifrÄn hur en original ska se ut. Har som sagt bara varit lite fundersam kring visarna och jag tror vÀl jag har löst det sjÀlv efter att jag lÀste guiden vi lÀnkat till innan ett extra varv. Jag la bara ut en förfrÄgan hÀr dÄ jag tÀnkte att vi hade nÄgon 7002-expert i krokarna :)
I vilket fall Àr dom jÀkligt coola med lollipop visaren och 7002an skall vÀl vara ett stabilt urverk. Hade gÀrna haft en sleten sjysst 7002a.
 

branko

Omega
HÀr Àr nÄgra bÀttre bilder pÄ SRP'n :)

IMG_3279.JPG
IMG_3280.JPG
IMG_3281.JPG
Klockor ser mycketfina med det nya glaset speciellt den med den nya vridringen men var kan man köpa dom delar?
Annars Àr du ocksÄ duktig och noggrann
 

johnz

Rolex
Jaha, dÄ var den hÀr dagen förstörd ocksÄ. Var inne pÄ Klockmaster Globen för första gÄngen. Det enda som var bÀttre Àn utbudet av Seikodykare var den trevliga personalen som lÀt mig prova bÄde Turtles och Samuraier. Blir nog ett Äterbesök snart. Ska försöka hÄlla emot Ätminstone till nÀsta vecka.
 

Psykel

Patek
Jaha, dÄ var den hÀr dagen förstörd ocksÄ. Var inne pÄ Klockmaster Globen för första gÄngen. Det enda som var bÀttre Àn utbudet av Seikodykare var den trevliga personalen som lÀt mig prova bÄde Turtles och Samuraier. Blir nog ett Äterbesök snart. Ska försöka hÄlla emot Ätminstone till nÀsta vecka.
Testkör GS nÀsta gÄng sÄ Àr inte bara dagen utan hela livet förstört! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Psykel

Patek
Intressant. Servar Seiko sÄdana klockor idag?
Snygg klocka och superfin patina hursom.
Möjligt, men lÀr ju vara svindyrt. Den har servicemÀrkningar pÄ insidan av locket, sÄ servad har den den blivit. Förmodligen av sjÀlvstÀndiga urmakare.
Tack! Den Àr en i den heliga treenigheten i min klocksamling (tillsammans med min 6138 och en guldklocka av eurotrashfabrikat som inte ska nÀmnas hÀr).
 

Eqn

Panerai
Funderar pÄ att lÄta denna gÄ till fördel för en mm300. TÀnkte kolla intresset hÀr innan den hamnar pÄ k&s.
IMG_20170905_182709.jpg
 
Topp