• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ormet

Panerai
2-Faktor
IMG_4278.JPG
Vad tycker ni om den vita samurajen (bilden frÄn internet)?
Vita dykare Ă€r koola men jag ogillar visarna som kĂ€nns oproportionerliga mot allt annat. Även indexen tycker jag ser lite konstiga ut. Titanvarianten Ă€r bĂ€ttre dĂ€r kan jag tycka.
 

johnz

Rolex
Om den vita samurajen tycker vi inte. Vi tycker att alla Seikosamurajer Àr trÄkiga. Synd, för annars Àr samuraj en sval pryl. Alla coola snubbar vill ju vara samuraj!
Rimligt. Men jag kan ÀndÄ inte lÄta bli att undra hur den rÀfflade(?) tavlan gör sig irl i vitt.

Å andra sidan Ă€r nĂ„gra av oss uppvĂ€xta med Bo Munthe och The Ninja Mission och dĂ„ hejar man pĂ„ ninjorna. Åtminstone tills dess Seiko lanserar en Ninja Padi.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Rimligt. Men jag kan ÀndÄ inte lÄta bli att undra hur den rÀfflade(?) tavlan gör sig irl i vitt.

Å andra sidan Ă€r nĂ„gra av oss uppvĂ€xta med Bo Munthe och The Ninja Mission och dĂ„ hejar man pĂ„ ninjorna. Åtminstone tills dess Seiko lanserar en Ninja Padi.
Är det en officiell Samuraj? Visarna Ă€r ju annorlunda ocksĂ„.

Who’s Bo..?
Som liten valp tittade man storögt pÄ samurajerna i Shogun och kÀrade ner sig i geishan som erbjöd sig att dela kudde med Anjin-san.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det en officiell Samuraj? Visarna Ă€r ju annorlunda ocksĂ„.

Who’s Bo..?
Som liten valp tittade man storögt pÄ samurajerna i Shogun och kÀrade ner sig i geishan som erbjöd sig att dela kudde med Anjin-san.
Originalen fanns i stÄl och titan. Titanmodellerna var JDM, stÄl sÄldes i USA. StÄlversionerna har för smÄ visare och ser knas ut, titan Àr nice (tycker jag).
 

Dondon

Cartier
Blir inte riktigt kompis med min Sarb035. Bandet som jag skulle anvĂ€nda var kasst och har testat ett Nato (Kanske Ă€r att svĂ€ra i kyrkan pĂ„ denna klockan?) frĂ„n singular straps men hur jag Ă€n sĂ€tter det sĂ„ skĂ€r det in i handleden. Har tvĂ„ andra Nato pĂ„ andra klockor dĂ€rifrĂ„n sĂ„ det Ă€r sannolikt inte bandet det Ă€r fel pĂ„. Även testat ett lĂ€dernato frĂ„n Zuludiver men det sitter inte heller bra pĂ„ mig. Har den för stunden pĂ„ ett halvtrĂ„kigt ljusrunt skinnband och visst Ă€r det bĂ€ttre, men inte jĂ€ttebra.

SÄÄÄ, Àr det nÄgon annan som haft liknande "problem" med annat Àn lÀnk pÄ klockan eller Àr det mina handleder som av nÄgon anledning inte lirar med klockan? Aldrig haft problem med nÄgon annan klocka sÄ vill ju tro att det Àr handhavande pÄ nÄgot sÀtt. Första tanken var att jag fÄr lÄta den gÄ vidare direkt men jag fullkomligt Àlskar hur den ser ut sÄ för stunden Àr jag nÀstan villig att lida nÀr jag har den. Men det vore ju kul om man kunde slippa det.

Tips, rÄd, iodiotförklaringar mottages tacksamt!
 

Psykel

Patek
Blir inte riktigt kompis med min Sarb035. Bandet som jag skulle anvĂ€nda var kasst och har testat ett Nato (Kanske Ă€r att svĂ€ra i kyrkan pĂ„ denna klockan?) frĂ„n singular straps men hur jag Ă€n sĂ€tter det sĂ„ skĂ€r det in i handleden. Har tvĂ„ andra Nato pĂ„ andra klockor dĂ€rifrĂ„n sĂ„ det Ă€r sannolikt inte bandet det Ă€r fel pĂ„. Även testat ett lĂ€dernato frĂ„n Zuludiver men det sitter inte heller bra pĂ„ mig. Har den för stunden pĂ„ ett halvtrĂ„kigt ljusrunt skinnband och visst Ă€r det bĂ€ttre, men inte jĂ€ttebra.

SÄÄÄ, Àr det nÄgon annan som haft liknande "problem" med annat Àn lÀnk pÄ klockan eller Àr det mina handleder som av nÄgon anledning inte lirar med klockan? Aldrig haft problem med nÄgon annan klocka sÄ vill ju tro att det Àr handhavande pÄ nÄgot sÀtt. Första tanken var att jag fÄr lÄta den gÄ vidare direkt men jag fullkomligt Àlskar hur den ser ut sÄ för stunden Àr jag nÀstan villig att lida nÀr jag har den. Men det vore ju kul om man kunde slippa det.

Tips, rÄd, iodiotförklaringar mottages tacksamt!
Testat perlon? BekvÀmare Àn nato och skulle nog se riktigt bra ut pÄ SARB035.
 

Benjamin1910

Cartier
image.jpg

Funderar pÄ att byta ut denna skönhet mot nÄgot annat skoj!

Åker till Thailand en svĂ€ng i Februari och har sett att dem har lite limited editions dĂ€r. NĂ„gon som har erfarenhet av köp i Thailand? Hur stĂ„r sig priser?
 

seikodiverr

KS Explorers Club
4C724A99-75B9-4821-B86B-865AA773D67E.png


HÀr Àr tre. Om du inte menar nytt nytt förstÄs :)

4C724A99-75B9-4821-B86B-865AA773D67E.png
1EC497B6-2E00-46DF-A06F-414238B9E092.png
B4919C85-0455-4B4B-92B2-D1A096F31A37.png
JÀvla röra med bilderna. StÀdar upp nÀr barnen somnat.
Edit: Fixat. Se ref i bilderna.
Edit 2: Och det beror ju naturligtvis pÄ om du rÀknar Kinetic och Spring drive till automatiskt ... Alla tre drivs i vilket fall av bÀrarens rörelseenergi :) @Bazsy
 
Senast Àndrad:
C

Coach

Guest
Hej alla Seiko lovers!
Jag tÀnkte införskaffa en lÀnk till min SKXA35
och undrar vilken typ som skulle kunna passa bra till den. TÀnker bÄde estetiskt samt komfortmÀssigt. Har ex tÀnkt jubilee eller oyster lÀnk men det kanske finns andra alternativ ?
0437BC71-4519-427D-897B-9D2C1C2EDA65.jpeg
 

Psykel

Patek
Hej alla Seiko lovers!
Jag tÀnkte införskaffa en lÀnk till min SKXA35
och undrar vilken typ som skulle kunna passa bra till den. TÀnker bÄde estetiskt samt komfortmÀssigt. Har ex tÀnkt jubilee eller oyster lÀnk men det kanske finns andra alternativ ?
0437BC71-4519-427D-897B-9D2C1C2EDA65.jpeg
Du har ju President ocksÄ (typ som en rundad Oyster). Engineer kanske finns till SKX ocksÄ. Personligen hade jag kört en Jubilee iallafall.
 

Alec Leamas

Breitling
Vart gÄr man helst i Stockholm för att serva en SKX-dykare? DÄ vÀrdet pÄ klockan Àr begrÀnsat Àr priset en viktig faktor!
 
Topp