• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

M3a

Cartier
2-Faktor
HÀmtade precis hem den hÀr pÄ posten. Kronografen var tyvÀrr trasig men klockan tikar pÄ. MÄste lÀmna in den för en service innan anvÀndning för fix utav lÀnk, kronografen, och en polering dÄ den Àr för repig för min smak men sen ska det sportas vintage :D
68F89801-596B-43AA-A28F-CD787C5C36E9.jpeg
FB5352AE-6E0C-4AE0-A23E-E822E7DAD21B.jpeg
 

Lazidge

Breitling
Spontant sÀger jag att automaten Àr tillverkad 1979 och quartzaren 1990. Referenskoderna för klockorna Àr 7025-8120 respektive 5Y22-8040. Du kan googla pÄ det för att hitta mer utförlig information. Kul med originallÀnk pÄ automaten! Inte helt vanligt.
Är rĂ€dd att jag inte hittat sĂ€rskilt mycket information pĂ„ Google. Är vĂ€l dĂ„lig pĂ„ att klock-googla. :bag:
 

Depp-Erik

Cartier
Hej pÄ er Seikoister, min första post i trÄden :)

TÀnkte frÄga er om grej rörande urtavlor frÄn Seiko. SÄg @Case SDGM003 ute pÄ köp/sÀlj och tyckte urtavlan (cocktail dial?) var riktigt snygg, dock Àr det inte lÀge för mig att köpa nÄt för tillfÀllet men vill gÀrna veta mer om vilka modeller som har liknande tavlor. Har sett nÄgra SRPB modeller med liknande tavlor, dessa Àr lite billigare modeller va?

Hittar inte jÀttemycket nÀr jag googlar och Seikos utbud Àr nÄgot av en djungel för mig, vore jÀttesjysst om nÄn kunde kasta lite ljus pÄ detta.

Avslutar med lite stulna bilder för att ni ska veta vilka tavlor jag syftar pÄ

271437d1310758122-seiko-cocktail-time-sarb065-seiko3.jpg


sdgm003-3.jpg
 
Kanske inte 100 procent Seiko-relaterad frÄga men tÀnker att mÄnga av er har erfarenhet av att bestÀlla frÄn Japan. Min Seiko som jag bestÀllt frÄn Japan har nu legat hos tullen i Sverige i flera dagar, enligt postens hemsida. Hur lÄng tid ska man rÀkna med att det tar egentligen?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Trillade in en vÀldigt trevlig Seiko Twin Quartz idag, men den sitter lite tajt och jag undrar om nÄgon har nÄgot tips pÄ var man kan hitta en extra lÀnkbit eller tvÄ. LÀnken Àr integrerad och Àr mÀrkt AB02A och referensen pÄ klockan Àr 9642-5000R. Gillar verkligen klockan och vill inte behöva sÀlja den dÄ den verkar grym

0F31CAFE-42E1-4134-9E63-919A40AB40B3.jpeg


835C5BD1-9901-4A77-9023-5DD22B852BCD.jpeg


Tack pÄ förhand
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Trillade in en vÀldigt trevlig Seiko Twin Quartz idag, men den sitter lite tajt och jag undrar om nÄgon har nÄgot tips pÄ var man kan hitta en extra lÀnkbit eller tvÄ. LÀnken Àr integrerad och Àr mÀrkt AB02A och referensen pÄ klockan Àr 9642-5000R. Gillar verkligen klockan och vill inte behöva sÀlja den dÄ den verkar grym

0F31CAFE-42E1-4134-9E63-919A40AB40B3.jpeg


Tack pÄ förhand

Jag har tunna handleder och den skulle passa mig bÀttre. SkitsvÄrt att hitta lösa lÀnkbitar till den (tror jag)!
 

Rolfen

Rolex
Trillade in en vÀldigt trevlig Seiko Twin Quartz idag, men den sitter lite tajt och jag undrar om nÄgon har nÄgot tips pÄ var man kan hitta en extra lÀnkbit eller tvÄ. LÀnken Àr integrerad och Àr mÀrkt AB02A och referensen pÄ klockan Àr 9642-5000R. Gillar verkligen klockan och vill inte behöva sÀlja den dÄ den verkar grym

0F31CAFE-42E1-4134-9E63-919A40AB40B3.jpeg


835C5BD1-9901-4A77-9023-5DD22B852BCD.jpeg


Tack pÄ förhand
Det finns förlÀngare till lÀnklÄs som kan vara en okay nödlösning tills du hittar lÀnkbitar. Har sjÀlv riktigt grova armar och dom har rÀddat mÄnga klockköp för mig. Sök pÄ eBay pÄ typ Watch Bracelet Band Clasp Extender
langre.jpg
 
Topp