• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Tomten kom tidigt i Ă„r...

C424BF6F-A2B2-4489-B7FB-CC3588BCEEAE.jpeg


CDB71B71-C20E-4F3D-AFD1-4AD2538FD115.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Sjukt bra! FrÄn ebay? Har suktat efter stekiga quartz-Credor dÀr...
Jo, jag hade en vÀldans tur tycker jag. LÀnkarna Àr ju ofta vÀldigt korta pÄ Credor klockorna men nÀr jag sÄg en som hade 19cm var det ju bara att slÄ till. Det Àr frÄn eBay men frÄn en renomerad sÀljare med butik.
 

Psykel

Patek
Jo, jag hade en vÀldans tur tycker jag. LÀnkarna Àr ju ofta vÀldigt korta pÄ Credor klockorna men nÀr jag sÄg en som hade 19cm var det ju bara att slÄ till. Det Àr frÄn eBay men frÄn en renomerad sÀljare med butik.
Spanat pÄ en som Àr sjukt fin för omkring 2.500kr, men den har bara 14cm lÀnk eller nÄt. Annars hade jag huggit den!
Edit: fast nu nÀr jag kollar igen sÄ finns det en likadan med lÀnk upp till 7 tum (ca 17,5 cm), vilket Àr vad jag har! 2.900kr! Hmmmm... Frestande!
 
Senast Àndrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Spanat pÄ en som Àr sjukt fin för omkring 2.500kr, men den har bara 14cm lÀnk eller nÄt. Annars hade jag huggit den!
Edit: fast nu nÀr jag kollar igen sÄ finns det en likadan med lÀnk upp till 7 tum (ca 17,5 cm), vilket Àr vad jag har! 2.900kr! Hmmmm... Frestande!
Den för 2,9k har ju inte en integrerad lÀnk, inte den för 2,5k heller sÄ det borde inte vara nÄgot problem att trycka dit en schysst krokodilband. De verkar ha 16mm mellan luggarna. Nackdelen med den Àr att de bÀr mindre Àn modellerna med integrerad lÀnk. Sen min personliga Äsikt Àr att tavlorna Àr lite vÀl anonyma. Jag skambudade faktiskt den för 2,5k dÄ den Àr frÄn Holland (=ingen tull), men han vÀgrade gÄ ner under 240$ vilket jag tyckte var lite dyrt för en klocka med sÄ kort lÀnk. Det finns annars en till ute för 449$ med en vÀldigt spexig onyxtavla, integrerad lÀnk, 2mm bredare case och dÀr lÀnken Àr 7 3/8 inch (= ca 19cm). Jag budad 330$ för den, men det gick han inte med pÄ, men han borde nog slÀppa den för 400$. Men glöm inte att tull tillkommer ocksÄ pÄ det priset sen.
 

Psykel

Patek
Den för 2,9k har ju inte en integrerad lÀnk, inte den för 2,5k heller sÄ det borde inte vara nÄgot problem att trycka dit en schysst krokodilband. De verkar ha 16mm mellan luggarna. Nackdelen med den Àr att de bÀr mindre Àn modellerna med integrerad lÀnk. Sen min personliga Äsikt Àr att tavlorna Àr lite vÀl anonyma. Jag skambudade faktiskt den för 2,5k dÄ den Àr frÄn Holland (=ingen tull), men han vÀgrade gÄ ner under 240$ vilket jag tyckte var lite dyrt för en klocka med sÄ kort lÀnk. Det finns annars en till ute för 449$ med en vÀldigt spexig onyxtavla, integrerad lÀnk, 2mm bredare case och dÀr lÀnken Àr 7 3/8 inch (= ca 19cm). Jag budad 330$ för den, men det gick han inte med pÄ, men han borde nog slÀppa den för 400$. Men glöm inte att tull tillkommer ocksÄ pÄ det priset sen.
Vi fÄr se hur jag gör. SprÀngde klockbudgeten för evigheter sen, sÄ borde ta det lugnt med dyrare köp ett tag. Iallafall till 2018...
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Hej,
Lyckats fĂ„ lite nybörjarproblem med min SKX007. Bytte bezel fram och tillbaka ett par gĂ„nger, inga direkta problem men sĂ„ lyckades gummipackningen hoppa ur. Var vĂ€l bara att sĂ€tta tillbaka tĂ€nkte jag. Problemet Ă€r att den inte riktigt vill, spĂ„rar den i pĂ„ ena sidan sĂ„ hoppar den ur pĂ„ andra sidan sĂ„ den sitter aldrig helt i spĂ„ret. Är det jag eller packningen som kastat in? Konsekvensen nĂ€r jag fĂ„r pĂ„ bezeln Ă€r att den inte roterar, alls. Den sitter men den sitter i princip fast. Jag har smörjt den utan större framgĂ„ng, blir Ă€nnu svĂ„rare att fĂ„ den att stanna i spĂ„ret bara. Trodde först det hade med "piggarna" pĂ„ metallringen att göra men dĂ€r ser det ut som det ska sĂ„ Ă€r tĂ€mligen övertygad om att det Ă€r packningen som jĂ€vlas sĂ„ fort jag trycker pĂ„ bezeln.

Om nu inte nÄgon dömer ut min felsöknning, Àr Dagaz dÀr man fÄr tag pÄ en ny?

Tack pÄ förhand
Jag brukar dra i packningen och ”töja” ut den nĂ„got innan jag monterar den i bezeln. DĂ„ sitter den bĂ€ttre i spĂ„ret. Detta i kombination med packningsfett brukar göra susen.
 

Dondon

Cartier
Jag brukar dra i packningen och ”töja” ut den nĂ„got innan jag monterar den i bezeln. DĂ„ sitter den bĂ€ttre i spĂ„ret. Detta i kombination med packningsfett brukar göra susen.
TÀnk om jag hade varit mindre impulsiv och hunnit lÀsa detta innan jag blev sÄ sur att jag bestÀllde nya. Testade ditt rÄd och visst gick det fint dÄ. Tyckte de sÄg sÄ brÀckliga ut sÄ jag rÀknade med att de skulle gÄ av om jag tÀnjde dem det minsta men det gick ju utmÀrkt. Tack för svaret!
 

Ansawatch

Omega
Om man ska behandla repor (tunna o mindre repor) bÄde pÄ plexiglas/plast samt pÄ lÀnkar Àr det bÀst med vÄtslippapper eller hur gör ni andra? Lite tips omrÄdet uppskattas!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Om man ska behandla repor (tunna o mindre repor) bÄde pÄ plexiglas/plast samt pÄ lÀnkar Àr det bÀst med vÄtslippapper eller hur gör ni andra? Lite tips omrÄdet uppskattas!
PÄ plexit funkar polywatch, displex eller tandkrÀm fint. LÀnk eller Boett skulle jag inte röra dÄ man förstör mer Àn man fixar.
 

PetriS

Panerai
Jag anvĂ€nder Meguiars PlastX (finns hos Mekonomen) pĂ„ plastglas. Man fĂ„r ha tĂ„lamod och polera lĂ€nge men resultatet blir riktigt bra. Även djupare repor som kĂ€nns med nageln försvinner sĂ„ smĂ„ningom. Dessutom luktar medlet gott! :)
 

Ansawatch

Omega
Jag anvĂ€nder Meguiars PlastX (finns hos Mekonomen) pĂ„ plastglas. Man fĂ„r ha tĂ„lamod och polera lĂ€nge men resultatet blir riktigt bra. Även djupare repor som kĂ€nns med nageln försvinner sĂ„ smĂ„ningom. Dessutom luktar medlet gott! :)
Tack. Vad anvÀnder du för att polera det med? Vanlig duk lr vÄtslippapper?
 
Topp