• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Köpte en SBDC051 frÄn Gnomon Watches Ät en vÀn, fick den idag. Men det Àr smolk i bÀgaren, ett litet dammkorn :mad:
Inte vÀrldens bÀsta bild, men pÄ minut 52 sÄ syns det vÀl.
Hur skulle ni gjort? Kanske ocksÄ ska tillÀggas att jag inte Àr sÄ sugen pÄ att öppna den sjÀlv.
received_204935983405798.jpeg

FrÄga vÀnnen din om han kan leva med det? Att öppna klockan i "onödan" kan ju leda till fler dammkorn. Plus att du mÄste trycktesta den osv.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Vad Àr det som gör att klockan kÀnns sÄ stor? MÄttet kÀnns ju inte sÄ farligt men alla kommentarer jag lÀser handlar om att den bÀrs stort...

Det borde vÀl handla om bandhornen, jag kÀnner att de Àr ganska lÄnga vilket gör att den kÀnns stor. Lite synd, Àlskar klockan i övrigt men pÄ min 18cm handled blir den vÀldigt blaffig.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Det borde vÀl handla om bandhornen, jag kÀnner att de Àr ganska lÄnga vilket gör att den kÀnns stor. Lite synd, Àlskar klockan i övrigt men pÄ min 18cm handled blir den vÀldigt blaffig.
Ah, l2l... MÄttet som sÀllan förekommer i specifikationer men som Àr ack sÄ viktigt. Vad jag kan utlÀsa sÄ Àr l2l-mÄttet pÄ SPB051 inte sÄ mycket mindre Àn det pÄ GS SBGH257 (som dock har en bra mycket större diameter). Diametern Àr inte allt!
 

Oscar900218

Cartier
Vad har du för ref pÄ den dÀr? Skulle vara Ànnu snyggare med svart stealth bezel
Srpc44 Àr referensen pÄ den, köpte den i USA nÀr jag var dÀr för nÄgra veckor sedan. Inte sett den i butik i Sverige (Ànnu). Ja det hade nog varit riktigt snyggt men jag klagar inte nu heller, tycker bezeln gör sig rÀtt bra i förhÄllande till boetten :)
 

kavehc

Breitling
Srpc44 Àr referensen pÄ den, köpte den i USA nÀr jag var dÀr för nÄgra veckor sedan. Inte sett den i butik i Sverige (Ànnu). Ja det hade nog varit riktigt snyggt men jag klagar inte nu heller, tycker bezeln gör sig rÀtt bra i förhÄllande till boetten :)
SĂ„ jĂ€vla lĂ€cker, har letat efter en dykare i det stuket. Är siffrorna pĂ„ bezeln guldfĂ€rgade eller gula?
 

Oscar900218

Cartier
SĂ„ jĂ€vla lĂ€cker, har letat efter en dykare i det stuket. Är siffrorna pĂ„ bezeln guldfĂ€rgade eller gula?
De Àr guldfÀrgade i samma som boetten men i vissa ljus ser de gula ut. Ja fÄr du tag pÄ en sÄdan hÀr tycker jag du ska köpa en. Tror det har diskuterats tidigare i den hÀr trÄden dÄ det var nÄgon forummedlem som bestÀllde den via nÄgon sida :). Har haft den nÄgra veckor nu och jag Àr vÀldigt nöjd.:)
 

Oscar900218

Cartier
Efter att ha sett en Seiko presage SRPB46 i ett skyltfönster idag sÄ blev jag genast kÀr, dock kostade den huggorm. NÄgon som sitter pÄ en sÄdan och vill posta lite bilder som inspiration?:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du fÄr gÀrna Äterkomma med en kortare recension, kÀnner ett visst sug efter den oxÄ inser jag efter lite googlande.
Kan man japanska sÄ Àr nu nog fantastisk!
Han har satt in formler för hur en L-packning Àr utformad, sprÀngskisser pÄ boetter och fan vet allt. Jag kommer ju inte förstÄ mer Àn det jag orkar fotografera och översÀtta men coola bilder Àr det.
 

larsbeg

Panerai
Kan man japanska sÄ Àr nu nog fantastisk!
Han har satt in formler för hur en L-packning Àr utformad, sprÀngskisser pÄ boetter och fan vet allt. Jag kommer ju inte förstÄ mer Àn det jag orkar fotografera och översÀtta men coola bilder Àr det.
Japanska alltsÄ:(. DÄ fÄr det nog vara. Ser fram emot dina bilder, misstÀnker att det kan bli en och annan;)
 
Topp