• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Tror jag har för smala handleder för att göra burken rÀttvisa. Det skulle vara en minituna dÄ kanske.. men med bara tvÄ slots kvar fÄr man prioritera.

Just nu rankar jag faa MM300, med 8l35-verket som jag inte testat, men ocksÄ SRPC44, SRPC29, SRPC35 och SUN019 (som vÀl Àr lite av en tonfisk pÄ nÄtt sÀtt) lite högre. Och sen kan man aldrig fÄ för mÄnga Blumos. Det Àr sen gammalt.

En 300m tuna bÀrs inte speciellt mycket större Àn dina övriga dykare pga kort L2L. VÀrt att testa! MM300:an Àr ju ocksÄ fin sÄklart.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Mja, en hyffsat fin 6306-7001 och 7549-7010 slÀngs nog ut pÄ K&S senare idag. Nu sova :dead:

(sen kanske en majesta, cronos, crown special, king quartz, weekdater m.m. kastas ut pÄ K&S nÀr en orkar skriva skiten)

00t.jpg 01t.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Senast Àndrad:

Rolfen

Rolex
Seiko Àr ju pÄ vÀg att slÀppa ett gÀng "Limited Edition" gröna klockor och det Àr kanon för vÀrlden behöver helt klart mer gröna klockor. Grönt Àr skönt! TyvÀrr kommer det ingen SKX variant vilket Àr lite trist dÄ det Àr snudd pÄ den optimala klockan.
GreenSeikos.jpg


Men jag bestÀmde mig för att fixa Seikos miss och bygga mig en alldeles egen Green SKX007 och hÀr snackar vi verkligen Limited Edition.
GreenSKX.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Seiko Àr ju pÄ vÀg att slÀppa ett gÀng "Limited Edition" gröna klockor och det Àr kanon för vÀrlden behöver helt klart mer gröna klockor. Grönt Àr skönt! TyvÀrr kommer det ingen SKX variant vilket Àr lite trist dÄ det Àr snudd pÄ den optimala klockan.
GreenSeikos.jpg


Men jag bestÀmde mig för att fixa Seikos miss och bygga mig en alldeles egen Green SKX007 och hÀr snackar vi verkligen Limited Edition.
GreenSKX.jpg

Blev riktigt ballt med grön SKX! Hur gick du tillvÀga?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Grön eftermarknads tavla, chaptor ring och insert.
Sekundvisare frÄn 7002 för det enda som stör mig hos SKX Àr att lumepluppen sitter pÄ fel sida av sekundvisaren.
Double domed sapphire glas med grön antireflexbehandling frÄn Crystaltimes.

Mycket snyggt jobb. Skulle kunna vara en LE :)
Jag tyckte att lumepluppen som satt pÄ fel sida var rÀtt mÀrklig och ful i början men den har jag vant mig vid.
Jag hade dock föredragit en pil-sekundvisare som sitter pÄ monstern.
 

Cajelu

Breitling
Fick hem en splitter ny SARB035 idag, men dessvĂ€rre gĂ„r den inte. Har bĂ„de försökt ”svinga” och vrida upp manuellt. Är det nĂ„got jag missar? Behöver jag skruva tusen gĂ„nger pĂ„ kronan innan den fĂ„r liv?

E6060907-2A34-47B0-8C99-09EF87AE43EE.jpeg
 

Bilagor

  • 86BBA40F-1C53-4AF2-8E57-9E19F6E00545.jpeg
    86BBA40F-1C53-4AF2-8E57-9E19F6E00545.jpeg
    93.6 KB · Visningar: 4

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Fick hem denna Seiko LM idag. Gillar den skarpt.
Vad jag redan vet Àr att det Àr en 5606-7071s. Urverket Àr med andra ord kaliber 5606 som Àr mer eller mindre "samma" som de urverk som sitter i King Seiko (5626) och Grand Seiko (5646) frÄn samma period, om jag inte minns fel. SjÀlva designen och grunden Àr den samma men detta urverk har 21600BPH medans urverken som sitter i KS och GS har 28800BPH och dÀrav skiljer sig flera komponenter för att "klara" av den högre frekvensen. Sedan verkade Lord Matic vara precis under KS i kvalitet och pris nÀr de slÀpptes.

Mer Àn det vet jag inte.
NÄgon som vet nÄgot mer om just denna modell?
pqeeTyJ.jpg

 

Rolfen

Rolex
Fick hem en splitter ny SARB035 idag, men dessvĂ€rre gĂ„r den inte. Har bĂ„de försökt ”svinga” och vrida upp manuellt. Är det nĂ„got jag missar? Behöver jag skruva tusen gĂ„nger pĂ„ kronan innan den fĂ„r liv?

E6060907-2A34-47B0-8C99-09EF87AE43EE.jpeg
Det verkar tyvÀrr som du fÄtt ett defekt exemplar, skall gÄ igÄng av en lÀtt skakning sida till sida.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Den Àr köpt av Seiya. Nu gick den igÄng efter att jag grejat med lÀnken en stund. Borde jag se hur den gÄr ett par dagar eller reklamera med en gÄng?

LÄt den "dö" och se om du kan skaka igÄng den igen. Det ska inte krÀvas kraftiga eller lÄngvariga skakningar.
Om den fortfarande beter sig illa, ska du reklamera tycker jag.
 
Topp