• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Min SARB033 har blivit min nya favorit. Det finns egentligen bara ett fÄtal smÄsaker med den som fÄr mig att sukta efter mer:

1. 38mm Àr lite i underkant storleksmÀssigt för att jag skall vara helt nöjd.
2. Det Àr verkligen mycket klocka för pengarna men jag skulle vilja ha bÀttre finish och framför allt ett bÀttre armband. LÀnk alltsÄ.
3. Urverket Àr helt ok, men.. Àven hÀr blir jag sugen pÄ nÄgot mer Àven om det inte Àr jÀtteviktigt.
4. Jag har hÀngt upp mig pÄ skruvad krona, skulle gÀrna ha en Àven om jag vet att det Àr lite fÄnigt dÄ jag mest nöjesbadar. Inte nödvÀndigt dock.

Vad Àr dÄ nÀsta steg? SARX? eller Àr det GS jag skall sikta pÄ? Vad Àr det naturliga steget upp frÄn min Sarb?
Tacksam för input.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min SARB033 har blivit min nya favorit. Det finns egentligen bara ett fÄtal smÄsaker med den som fÄr mig att sukta efter mer:

1. 38mm Àr lite i underkant storleksmÀssigt för att jag skall vara helt nöjd.
2. Det Àr verkligen mycket klocka för pengarna men jag skulle vilja ha bÀttre finish och framför allt ett bÀttre armband. LÀnk alltsÄ.
3. Urverket Àr helt ok, men.. Àven hÀr blir jag sugen pÄ nÄgot mer Àven om det inte Àr jÀtteviktigt.
4. Jag har hÀngt upp mig pÄ skruvad krona, skulle gÀrna ha en Àven om jag vet att det Àr lite fÄnigt dÄ jag mest nöjesbadar. Inte nödvÀndigt dock.

Vad Àr dÄ nÀsta steg? SARX? eller Àr det GS jag skall sikta pÄ? Vad Àr det naturliga steget upp frÄn min Sarb?
Tacksam för input.
Naturliga steget Ă€r sĂ„klart SARX men man ska ju alltid sikta pĂ„ GS. Är det en kuggfrĂ„ga? ;)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Naturliga steget Ă€r sĂ„klart SARX men man ska ju alltid sikta pĂ„ GS. Är det en kuggfrĂ„ga? ;)
Hehe. Det Àr naturligtvis sÄ att jag vill köpa en GS men Jag försöker slingra mig lite dÄ jag Àr rÀdd att det Àr en fix idé just nu men samtidigt vill jag inte kompromissa och köpa ett substitut.
 

Greven

Audemars
Titan Àr bra. Slut pÄ meddelandet.

F1D9CEE6-5B29-4129-8749-191A1EBF5626.jpeg
9BCFFFD5-2954-4E8D-93F3-31FD31C0D9BC.jpeg
 

Grand

Breitling
Köpte en SKX007 frÄn https://www.urkompaniet.se/ Den levererades utan Certificate of guarantee och utan kortet med klockans serienummer.
Är det nĂ„got galet dĂ„ eller Ă€r det att förvĂ€nta sig nĂ€r man handlar frĂ„n ett stĂ€lle som inte Ă€r auktoriserad Ă„terförsĂ€ljare?
Är Urkompaniet en auktoriserad butik?
Nej, vÄrt mÄl Àr att erbjuda lÀgsta möjliga pris vilket inte Àr möjlig för auktoriserad ÄterförsÀljare.
Är alla klockor Ă€kta och nya?
Ja, alla klockor Àr originalmodeller, nya och levereras i originalförpackning med dokumentation.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Köpte en SKX007 frÄn https://www.urkompaniet.se/ Den levererades utan Certificate of guarantee och utan kortet med klockans serienummer.
Är det nĂ„got galet dĂ„ eller Ă€r det att förvĂ€nta sig nĂ€r man handlar frĂ„n ett stĂ€lle som inte Ă€r auktoriserad Ă„terförsĂ€ljare?
Köper man frÄn grÄhandlare Àr det nog inte sÀkert att man fÄr nÄgot som inte specificerats i annonsen. Kortet Àr ÀndÄ vÀrdelöst ur garantihÀnseende och vill man prompt ha fullset rekommenderar jag en auktoriserad ÄterförsÀljare.
Jag tycker alltsÄ inte att det Àr nÄgot skumt egentligen.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Iom att man dödar SBDX017 aka Marinemaster 300 - antar att det Àven betyder att verket 8L35 gÄr ur produktion???
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för svaret. Jo iofs - men Àr vÀl inte mÄnga klockor kvar som anvÀnder verket? Tror du man knuffar i verket i nÄgot nytt?
Anledningen Àr att det sÀtta ihop för hand, dÀrmed kan de inte tillverka sÄ mÄnga. SLA017 som lanserades förra Äret har ju samma verk, Àven den mekaniska tonfisken. Fler kommer, var sÄ sÀker, de lanserar ju exempelvis en grön mm300 nÀsta vecka.
 
Blev denna skönhet idag. Sorry för kassa bilder, dÄligt ljus och telefonens kamera..
Jag blev sjukt förvÄnad över kvalitetsskillnaden mellan denna och de billigare klockor jag haft förr, som varit frÄn typ guldfynds egna mÀrken (lÀs skitklockor).
Trevlig tyngd och "feeling" i klockan.
Blir nog dock att bestÀlla ett konjakfÀrgat brunt lÀderband till den.
IMG_3178.JPG IMG_3179.JPG IMG_3184.jpg
 

Bilagor

  • IMG_3179.JPG
    IMG_3179.JPG
    83.4 KB · Visningar: 2
NÄgon som har mer info om Seikos prospex solar divers, SBDN035 (heter den SBDN017 utanför Japan) eller respektive 019 för svart variant?
Letat efter en quartz diver runt 40mm eller strax under, och den verkar ticka alla boxar. Men vÀldigt svÄrt att hitta info / reviews eller owner reports om den.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Var ska man lÀmna in sin SKX007 i Stockholm för lite spa? Den tappar typ 20 sek om dagen eller mer och ja, den Àr köpt av Creationwatches men det borde ju gÄ att fÄ ordning pÄ urverket eller Àr det billigare att köpa en ny?
 

Psykel

Patek
Var ska man lÀmna in sin SKX007 i Stockholm för lite spa? Den tappar typ 20 sek om dagen eller mer och ja, den Àr köpt av Creationwatches men det borde ju gÄ att fÄ ordning pÄ urverket eller Àr det billigare att köpa en ny?
En service lÀr vÀl gÄ pÄ 1.500-2.000 i bÀsta fall. Nytt urverk kostar vÀl en femhundring + monteringskostnad.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ouch, det Ă€r ju inte sĂ„ kul :/ Har ju ingen lust att köpa en ny heller för jag litar ju inte alls pĂ„ Seikos billiga automatverk. Älskar dock klockan.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
SÄhÀr fin var den vid lunch, fyra timmar senare drog jag i den i nÄgot hÄrt. SÄ fyra fula repor pÄ glaset och lite smÄdask pÄ insert :shifty:
1E52022C-AD25-4B04-9D45-BD33E3E1686A.jpeg

Insert lÀr fÄ fler repor, glaset ska försöka poleras imorgon annars fÄr det bli ett DD safir :pompus:
 
Topp