• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är alla panka inför jul eller varför köper ingen min 6105? 5000kr för en nyservad helt i original Ă€r vĂ€l riktigt bra eller? :bored:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Var inne pÄ Klockmaster Hansson idag och provade SBGV007 och SBGV009.
Har varit sugen pÄ bÄda, men avfÀrdade 007 omgÄende pÄ grund av storleken (40mm). Grym boett, men vill ha nÄgot som storleksmÀssigt bryter av mot min SBGM001.

430517-3.jpg

007

Föll dock pladask för 009 som upplevdes större Àn sina 37mm. Tror jag hade gillat den skarpt pÄ lÀnk. Bara att börja spara efter nyÄr. Trevligt som vanligt och framförallt urmakaren Dennis Àr ju en trevlig jÀkel. Visade min SBGX117 ocksÄ. De har bestÀllt modellen och vÀntar den snart. LÀt som att de inte bestÀllt den vit-tavlade.


009

Konstigt att jag gillar den nu och inte gillade den nÀr jag klÀmde pÄ den under eventet för nÄgra mÄnader sedan.
Snygga. Gillar den lite kantigare boettformen.
 

slimjim

Rösten frÄn Bro
2-Faktor
Klurar pÄ ett nytt inköp, men har en fundering ang seiko 6R15 verket. Har förstÄtt att det Àr likvÀrdigt med 2824, dock med hackning pÄ sekunden, samt ca 12 timmar lÀngre powerreserve. Hur Àr det med delar och service? Kan vem som skruva eller byter man verket efter 5 Är?
Ping yonsson och Molle
 

snajgel

Panerai
Kronnan pÄ min 6105-8110 börjar bli riktigt trög i utdraget lÀge. Ok nÀr man stÀller datum men nÀr jag stÀller tid sÄ Àr den riktigt seg att vrida.
Är det nĂ„gon som vet vad det kan bero pĂ„?
Enligt tidigare Àgaren ska den vara servad i 2013.
 

Bosse

Friends of KS
Och sÄ lite bilder, rött Àr julens fÀrg sÄ denna pÄ idag:

hQaTOgz.jpg


Och sÄ var tomten i förtid med paket frÄn Seiya:

d70tg1H.jpg


SpÀnne med extra godis: Putsduk och en Master shop katalog, det kan bli dyrt detta.

God Jul

//Bosse

PS: Bilderna Àr sÄdÀr jag Àr lat och kör halvgammal Ipad idag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kronnan pÄ min 6105-8110 börjar bli riktigt trög i utdraget lÀge. Ok nÀr man stÀller datum men nÀr jag stÀller tid sÄ Àr den riktigt seg att vrida.
Är det nĂ„gon som vet vad det kan bero pĂ„?
Enligt tidigare Àgaren ska den vara servad i 2013.
Är det en ny kĂ€nsla eller? Tycker de Ă€r lite smĂ„sega, men du ska ju inte behöva ta i. Är det ett A eller B -urverk.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klurar pÄ ett nytt inköp, men har en fundering ang seiko 6R15 verket. Har förstÄtt att det Àr likvÀrdigt med 2824, dock med hackning pÄ sekunden, samt ca 12 timmar lÀngre powerreserve. Hur Àr det med delar och service? Kan vem som skruva eller byter man verket efter 5 Är?
Ping yonsson och Molle
Det Àr ju inget superavancerat urverk, sÄ vilken urmakare som helst fixar det, dÀremot fÄr man ju hitta en som vill göra det vilket kan vara klurigare. MEN man kan ju lÀmna in den pÄ Klockmaster sÄ kan de skicka den till SEIKO, alternativt sÄ skickar man den direkt till SEIKO sjÀlv.
 

snajgel

Panerai
Är det en ny kĂ€nsla eller? Tycker de Ă€r lite smĂ„sega, men du ska ju inte behöva ta i. Är det ett A eller B -urverk.
Liksom segt sÄ jag fÄr ont i fingrarna, eller gör jag fel? Drar kronan rakt ut och stÀller datum följt av tid, kan det ha nÄgot med kronans lÄsningsfuntion att göra?

StÄr "Japan A" under serienummer, Àr det dÄ ett A-urverk?
 

slimjim

Rösten frÄn Bro
2-Faktor
Det Àr ju inget superavancerat urverk, sÄ vilken urmakare som helst fixar det, dÀremot fÄr man ju hitta en som vill göra det vilket kan vara klurigare. MEN man kan ju lÀmna in den pÄ Klockmaster sÄ kan de skicka den till SEIKO, alternativt sÄ skickar man den direkt till SEIKO sjÀlv.

Tack Y, koll som alltid. God jul!
 

SLA017

Panerai
Köpte för ett tag sedan en lillebror till min GS och jag har nu Àntligen justerat armbandet. Seiko Blumo fick lillebrorsan heta. MÄste sÀga att jag Àr grymt överraskad av kvalitet pÄ uret. Skall prova att slÀnga i ett domed glas, men den svÀngen förbi urmakaren fÄr bli nÀsta Är.

950f1187a7cec758be71f7dc5fd34681.jpg


Syskonfoto tar man alltid pÄ dagis.
5a48b29f65709b88f3d1e215526641ca.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Liksom segt sÄ jag fÄr ont i fingrarna, eller gör jag fel? Drar kronan rakt ut och stÀller datum följt av tid, kan det ha nÄgot med kronans lÄsningsfuntion att göra?

StÄr "Japan A" under serienummer, Àr det dÄ ett A-urverk?
SÄ jÀkla hÄrt ska du inte behöva skruva, sÄ dÄ Àr det sÀkert nÄgot som behöver smörjas. Tycker tidsinstÀllningen upplevs lite hÄrdare Àn nyare urverk, men det Àr ju en liten skillnad, inte en markant skillnad. B-urverken har hackfunktion, men det har inte A-versionen.

Edit: LÄsfunktionen ska inte kunna pÄverka.
 

snajgel

Panerai
SÄ jÀkla hÄrt ska du inte behöva skruva, sÄ dÄ Àr det sÀkert nÄgot som behöver smörjas. Tycker tidsinstÀllningen upplevs lite hÄrdare Àn nyare urverk, men det Àr ju en liten skillnad, inte en markant skillnad. B-urverken har hackfunktion, men det har inte A-versionen.

Edit: LÄsfunktionen ska inte kunna pÄverka.
DÄ Àr det ett B-urverk.

Hmm, kÀndes bÀttre att skriva A-urverk.. :)
 

Bosse

Friends of KS
Ändrade planer idag, det blev denna, passar bĂ€ttre under en kavaj:

Hpqjarn.jpg


lÄnade min dotters nya mobil, en Samsung alfa, dom börjar blir rÀtt bra dessa "telefoner" eller vad det nu Àr.....

Fortsatt god jul

//Bosse
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
TĂ€nkte bara tipsa om att Long Island Watches har SBDX001 hemma!

http://www.longislandwatch.com/Seiko_SBDX001_Dive_Watch_p/sbdx001.htm

Har dÄlig koll pÄ prisnivÄn pÄ dessa men sÀljaren Àr i alla fall top notch.

Är grymt sugen sjĂ€lv och skall snart över igen sĂ„ kanske blir det en försenad julklapp!

GOD JUL!!

Jim
Kolla Watchhubs istÀllet. BÀttre pris, bra att ha att göra med och snabb leverans.
http://www.watchhubs.net/japan-domestic-model/622-seiko-marine-master-prospex-sbdx001.html
 
Topp