• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Chuck

Patek
2-Faktor
Har burit mm600 hela veckan. Bytte till denna nu för att jag blir förbannad att ingen köper den. Inser direkt vilken satans skillnad det Àr pÄ GS och Prospex, denna sitter mycket bÀttre. En helt annan balans, inte i nÀrheten av lika topptung som mm600.

Damn Nice men GS kostar en del. Tror de fler Àn jag som suktar men det Àr lyxpriser assÄ, inget för en sketen nasare som mig. Lucky u!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
7a28-7040 idag :)
IMG_20180526_100907-01.jpeg
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Sdgm003
Den Àr inte perfekt pÄ mig, lite för stor egentligen och jag hade hellre sett en helsvart tavla. Rotorn rasslar lite. Kanske en annan krona.
Men ÀndÄ fÄr den mycket Äktid för att varje dag jag har den pÄ slutar det med att jag sitter och stirrar pÄ den i olika vinklar, olika ljus. Hajar till över att den har sÄn jÀkla lyster, hur indexen bara lyser i minsta lilla mÄnljus.
MÄste ha mer alltsÄ, mÄste ha en med GS pÄ tavlan

ED5E1B18-11A9-4039-B1E1-7409247A2841.jpeg
 

Psykel

Patek
SÄÄÄ, skall man slÄ till pÄ en Sumo? SvÄrt hade jag tÀnkt....
//Daniel
Varför inte? TÀnk pÄ att det Àr en hyfsat stor klocka sÄ du har armar fört bara :)
Den bÀr dock bra mycket mindre Àn pÄ papper, sÄ jag sÀger kör! Den har rÀtt kort lug-lugavstÄnd, sÄ den funkar pÄ dom flesta handleder. Den rÀtt slimmade vridringen drar ocksÄ ner den upplevda storleken nÄgot. Arkivfoto pÄ min numera sÄlda Sumo, pÄ 17,5 cm handled:
img_7350-jpg.645585
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Den bÀr dock bra mycket mindre Àn pÄ papper, sÄ jag sÀger kör! Den har rÀtt kort lug-lugavstÄnd, sÄ den funkar pÄ dom flesta handleder. Den rÀtt slimmade vridringen drar ocksÄ ner den upplevda storleken nÄgot. Arkivfoto pÄ min numera sÄlda Sumo, pÄ 17,5 cm handled:
img_7350-jpg.645585
Det Àr rÀtt mkt större Àn en annans pÄ endast 16cm. Men absolut och dykare kan ju fÄ va nÄgot större. AnvÀnder min turtle flitigt ÀndÄ :)
 

DaKa

Cartier
Den bÀr dock bra mycket mindre Àn pÄ papper, sÄ jag sÀger kör! Den har rÀtt kort lug-lugavstÄnd, sÄ den funkar pÄ dom flesta handleder. Den rÀtt slimmade vridringen drar ocksÄ ner den upplevda storleken nÄgot. Arkivfoto pÄ min numera sÄlda Sumo, pÄ 17,5 cm handled:
img_7350-jpg.645585

Nice, har redan inhandlat NATO för 20mm, sÄ har vÀl i stort bestÀmt mig!! :)

//Daniel
 

Psykel

Patek
Det Àr rÀtt mkt större Àn en annans pÄ endast 16cm. Men absolut och dykare kan ju fÄ va nÄgot större. AnvÀnder min turtle flitigt ÀndÄ :)
HÀnger vÀl pÄ vad man jÀmför med. Ett tag hade jag en Certina DS Action samtidigt, som pÄ papper var mindre Àn Sumon men kÀndes klart större tack vare 21mm bandbredd, vridring med "kuggar" och kronan klockan tre. Hittade detta pÄ google och tycker iallafall att Turtle ser ut att bÀra större i det hÀr fotot. Kan ju vara den rundare och plattare boetten. Sumon har ju lite smÀckrare linjer och rÀtt kraftigt vinklade bandhorn.
d77bba1e6b47db7da4f09fd22a8d5ae7.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
HÀnger vÀl pÄ vad man jÀmför med. Ett tag hade jag en Certina DS Action samtidigt, som pÄ papper var mindre Àn Sumon men kÀndes klart större tack vare 21mm bandbredd, vridring med "kuggar" och kronan klockan tre. Hittade detta pÄ google och tycker iallafall att Turtle ser ut att bÀra större i det hÀr fotot. Kan ju vara den rundare och plattare boetten. Sumon har ju lite smÀckrare linjer och rÀtt kraftigt vinklade bandhorn.
d77bba1e6b47db7da4f09fd22a8d5ae7.jpg
Hmm ja dÀr ser man. Just pÄ den bilden ser turtle större ut faktiskt.

Kanske skulle nÀmnt frÄn början att jag aldrig testat en Sumo :rolleyes: mÄtten har avskrÀckt och just nu Àr den inte av intresse lÀngre.
 
Topp