• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fender59

Patek
2-Faktor
Utejobb och regn idag. 007 fixar dagen.
DSC_4217.jpg
 

Psykel

Patek

koze

Panerai
2-Faktor
Jag Àlskar Seiko och kör nu en Turtle (SRP777) men skulle vilja ha en annan beater som var snÀppet mindre och tunnare, och som passar bra pÄ nato. Inte en trött SKX. Vad köper jag? Det mesta Àr Ànnu större. Kanske en Àldre kvartsare, men vill gÀrna ha en automat...
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag Àlskar Seiko och kör nu en Turtle (SRP777) men skulle vilja ha en annan beater som var snÀppet mindre och tunnare, och som passar bra pÄ nato. Inte en trött SKX. Vad köper jag? Det mesta Àr Ànnu större. Kanske en Àldre kvartsare, men vill gÀrna ha en automat...
En baby turtle?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Har nÄgon erfarenhet av SPB077 eller SPB079? Lite stor kanske, men ser mysig ut.
@yonsson har haft en sÄdan som hastigast och sÄlt hÀr. MÄtten pÄ den skrÀmmer mig dock dÄ Àven jag kan uppleva vanliga turtle stor.

Men hÄller med om att den ser riktigt lÀcker ut! Hoppas de gör en "baby"dykare i den segmentet snart :)
 

koze

Panerai
2-Faktor
De bÀrs klart mindre Àn SRP. Typ samma kvalle dock förutom bÀttre urverk. Du fÄr ju Zaratsu-finish men i och med Diashield sÄ tycker jag inte de Àr sÄ skarpa i poleringen.

@yonsson har haft en sÄdan som hastigast och sÄlt hÀr. MÄtten pÄ den skrÀmmer mig dock dÄ Àven jag kan uppleva vanliga turtle stor.

Men hÄller med om att den ser riktigt lÀcker ut! Hoppas de gör en "baby"dykare i den segmentet snart :)

All right, tack! Ja, det Àr fan synd att det inte finns nÄgot som ser rimligt ut i det hÀr segmentet. Sen finns ju SPB051 med samma urverk och lite mindre i bredd.
 

mrBaum

Breitling
Ett tips kan vara att ta en stark ficklampa och stÀlla direkt pÄ klockan över natten, drar nog lite batteri frÄn ficklampan i o f s, annars Àr det vÀl bara att byta capacitatorn som batteriet kallas för, det Àr vÀl ett V172 verk i dessa? sök pÄ Seiko V172 pÄ ebay sÄ finns det dÀr, Àr man lite hÀndig sÄ fixar man det sjÀlv, en sak att tÀnka pÄ Àr att dom Àr visst kÀnsliga för statisk miljö, sÄ plastpincett, helst en anti-statmatta att hÄlla till pÄ, en ren skÀrbrÀda i trÀ brukar funka, har bytt i nÄgra Seiko kinetic med gott resultat. Lycka till.

Stort tack för tipset! Skall undersöka detta! :)
 

Knekten_

Omega
Hej, behöver hjÀlp med att identifiera en Seiko. Modellnumret syns i den nedre bilden men jag har svÄrt att utgöra exakt vilken modell det Àr. Det Àr en quartz klocka.Producerad i mitten av 90talet. Tack för all hjÀlp, det var ett tag sen man postade.. EDIT: Har lyckats fÄ fram tvÄ bilder till som kanske Àr lite tydligare. Det Àr ju en egentligen rÀtt ointressantklocka för mÄnga men den har fÄngat mitt öga lite.
3735831032_66b0e4e65c_b.jpg
4467843327_7fa5c57fa5_b.jpg
41113263_567754830294276_2401118401884848128_n.png
41303382_1012358102282672_7797643310641709056_n.png
 
Senast Àndrad:
Topp