• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

shoeshine

Breitling
Jamen lysande! Funkar ju till och med!! VÀrde i detta skick ungefÀr? Vill ju att han skall prata med mig efterÄt men inte betala för mycket :)
 

nocount66

Cartier
Jamen lysande! Funkar ju till och med!! VÀrde i detta skick ungefÀr? Vill ju att han skall prata med mig efterÄt men inte betala för mycket :)
Jag skulle nog ge mellan 1500-2000 kr, med ovissheten om kronograf-funktionen. Tavlan ser ju rĂ€tt ok ut, och kul med svenskt veckodagshjul. Med lite tur sĂ„ Ă€r det bara smuts som Ă€r i vĂ€gen för kronografknapparna. Är de "tröga att trycka in?
 

Sebastard

Vacheron
HÄller med @yonsson i detta fall. Dessa har blivit betydligt mer vÀrdefulla dom senaste Ären och svenskt daghjul Àr kul och tilltalar köpare i Sverige. LÀnk gÄr att köpa för nÄn hundring pÄ bukten om man inte Àr petig med originalitet pÄ den punkten. Kolla med @rogart-63 som Àr en fena pÄ att skruva 6138/6139. Fixa den och behÄll den. Riktigt kul sommardinka!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
64E2E366-A591-468F-9965-9399057ECC91.jpeg HÀr Àr bild pÄ Pogue.
Nr: 395187 = Ă„r?
Ser ju som sagt ut som den varit i krig men jag gillar den. VĂ€rd 1500? Mer/ mindre?

GĂ„r inte heller att stĂ€lla dag/dat via kronan. (inne helt= inre ring, utdragen = visare). Är det nĂ„got jag inte förstšÄr?

Svenskt daghjul!!! Riktigt bra :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
64E2E366-A591-468F-9965-9399057ECC91.jpeg HÀr Àr bild pÄ Pogue.
Nr: 395187 = Ă„r?
Ser ju som sagt ut som den varit i krig men jag gillar den. VĂ€rd 1500? Mer/ mindre?

GĂ„r inte heller att stĂ€lla dag/dat via kronan. (inne helt= inre ring, utdragen = visare). Är det nĂ„got jag inte förstšÄr?
Fast ska man vara petig Àr det vÀl -6005 som Àr Pogue egentligen, den med 70m pÄ tavlan. En 6002 Àr det nog. Nu tror jag inte det har nÄn större betydelse för vÀrdet i det stora hela vilket.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HÄller med @yonsson i detta fall. Dessa har blivit betydligt mer vÀrdefulla dom senaste Ären och svenskt daghjul Àr kul och tilltalar köpare i Sverige. LÀnk gÄr att köpa för nÄn hundring pÄ bukten om man inte Àr petig med originalitet pÄ den punkten. Kolla med @rogart-63 som Àr en fena pÄ att skruva 6138/6139. Fixa den och behÄll den. Riktigt kul sommardinka!
SÄlde precis tillbaka en riktigt fin med original-lÀnk för 7 och de lÀr inte bli billigare nÀsta Är.
 

Exxet

Rolex
Jamen lysande! Funkar ju till och med!! VÀrde i detta skick ungefÀr? Vill ju att han skall prata med mig efterÄt men inte betala för mycket :)
Funkar klockan? gör den det Àr inte 2500:- lr mer ett överpris, förmodligen torkade packningar + gammalt "skit" i pusherknapparna som gör att dom inte funkar, tavlan ser fin ut förutom lite slÀpp runt subdialen, inget ovanligt, ser inte om det Àr en T lr R version, finns tvÄ olika, boetten ser ocksÄ bra ut pÄ bilden, gÄr det att snurra pÄ innerbezelen Àr det ett stort + om det Àr en originalkrona ska ytan vara konkav, fÄr du ett bra pris sÄ slÄ till. Man kan ju jÀmföra med denna:
https://www.tradera.com/item/190204/321405326/seiko-chronograph-pepsi-poque-model-6139-6002-
Enligt mig A M-delar och felpolerad boett, sÀljaren kan vara nöjd.
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Är det nĂ„gon som kan tipsa om nĂ„got schysst band i gummi till min SBDC053?
Originalet Àr vÀl lÄngt för mina smala handleder och jag vill helst inte klippa/skÀra i det.
Jag har Àven en lÀnk till den men jag tycker det Àr svÄrare att fÄ den att passa bra sÄ band verkar vara bÀttre för mig
Jag bifogar ett par bilder pÄ hur det ser ut.
IMG_20180909_205357_1.jpg

IMG_20180909_205436.jpg
Är sĂ€kert tvĂ„a pĂ„ bollen men har ett Svart/mörkgrĂ„tt Hirsch Arne pĂ„ min 053. Snyggt och praktiskt.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
TĂ€nkte dela med mig av den hĂ€r Olympic Chronographen jag precis införskaffade dĂ„ jag sjĂ€lv tycker den Ă€r lite intressant! Vad jag tror mig veta om den Ă€r att det Ă€r en specialutgĂ„va som lanserandes i samband med Olympiska spelen i Barcelona 1992. Den gavs ut i diverse fĂ€rgkombinationer begrĂ€nsade till nĂ„gra hundra ex vardera, den hĂ€r Ă€r #52 av 100 som sĂ„ldes i den hĂ€r fĂ€rgen. Är osĂ€ker pĂ„ exakt ref, tror det Ă€r SDX042J. Urverket Ă€r ett 7T42-7A50. NĂ„gon som vet mer eller om jag har fel i nĂ„got? Betalade 1200kr för den, fullt fungerande.
Ha det gött!
0581E7E1-4781-4EE9-BB02-704B05AA4789.jpeg
760AB450-516E-4A46-8ADC-1DEB4C6F5D68.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SARX033 Àr bra Àven om jag nog föredrar SARX055. NÄgot med 55:ans strukturerade urtavla som tilltalar mig mer Àn 33:ans sunburst. Vad tycker ni!

Sarx033 (min klocka)
018D6662-1094-4BE6-BE19-AD47AF0EAEB6.jpeg


Sarx055 (bild frÄn www)
80D5CDDF-E68E-4C49-A2E6-7493B0871CA0.jpeg
BÄda Àr schyssta men jag tycker 033 Àr mycket coolare med sina blÄa visare, den tjocka lacken pÄ tavlan och med mindre text pÄ urtavlan.
 
Topp